Audi Q5 3.0 TDI quattro - test

Środa, 19 grudnia 2012 (10:50)

Jeden z najlepszych SUV-ów średniej wielkości po zmianach. Oto Audi Q5 3.0 TDI.

Zdjęcie

Audi Q5 3.0 TDI quattro /Motor
Audi Q5 3.0 TDI quattro
/Motor

Zdjęcie

Klasyka w wykonaniu Audi, czyli deska rozdzielcza o układzie doskonale znanym z innych współczesnych modeli, dwa duże okrągłe zegary oraz pierwszorzędna jakość.
/Motor

W wersji 3.0 TDI ma wszystko, czego oczekuje się od prestiżowego SUV-a . Czyli moc, osiągi i umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Jednostka napędowa Q5 wykazuje się też dobrymi manierami, szybko reaguje na gaz i potrafi wkręcić się prawie na 5000 obr./min.

Mimo masy niemal 2 ton, z jaką musi się zmagać, od 0 do 100 km/h rozpędza auto w 6,5 s i średnio zużywa na 100 km 9,1 l oleju napędowego. Oznacza to, że na jednym baku SUV Audi potrafi pokonać dystans ponad 820 km.

Reklama

Skrzynia biegów też trzyma poziom. 7-biegowy S tronic jest szybki i bez szarpnięć zmienia przełożenia. W odwodzie ma także tryb ręczny, z którego w praktyce się nie korzysta, pozostawiając wszystko automatowi.

Audi Q5 2.0 TFSI hybrid quattro - test

Hybrydowe Q5 to bardziej pokaz możliwości inżynierów firmy Audi, niż szansa na realne oszczędności. Jest na to za drogie i za dużo pali. czytaj więcej

Warto dopłacić 6090 zł do amortyzatorów z regulacją siły tłumienia. Dzięki układowi Audi Drive Select istnieje możliwość wyboru jednego z 5 trybów jazdy. W skrajnych - Comfort i Dynamic - różnica w sposobie traktowania pasażerów jest wyraźna. W pierwszym z nich, nawet na 20-calowych obręczach (z oponami o rozmiarze 255/45) i typowych polskich drogach, Q5 wyróżnia się gładkim tłumieniem nierówności. Na wysoki komfort pracuje także niski poziom hałasu przy dużych prędkościach.

Sytuacja zmienia się diametralnie w trybie Dynamic. Wtedy do kabiny przedostaje się o wiele więcej informacji z kół, ale auto staje się też bardziej zwarte i chętne do szybkiej jazdy. Q5 zaskakująco dobrze tuszuje swoją masę własną w zakrętach, a przy jeździe na wprost -
jest bardzo stabilne.

Audi Q5 po liftingu ma nieco inne lampy przednie i tylne oraz wyższej jakości materiały wykończeniowe. Jest autem lepszym niż wcześniej, ale w wersji 3.0 TDI ma ten sam problem - metkę z ceną od 216 600 zł.

Audi Q5 3.0 TDI quattro

liczba zdjęć: 8

Audi Q5 3.0 TDI quattro: plusy

  • bardzo dobre osiągi,
  • umiarkowane zużycie paliwa,
  • wysoka jakość wykonania,
  • pewne właściwości jezdne,
  • dobry ogólny komfort.


Audi Q5 3.0 TDI quattro: minusy

  • wysoki koszt zakupu i ceny wyposażenia dodatkowego,
  • opcje wymagające często dokupienia innych elementów.

Dane techniczne: Audi Q5 3.0 TDI quattro

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa2967 cm3
Układ cylindrów/zaworyV6/24
Moc maksymalna245 KM/4000
Maks. moment obrotowy580 Nm/1750
Skrzynia biegówaut./7-biegowa
Napęd4x4
Poj. bagażnika (min./maks.)540/1560 l
Opony235/65 R17
Długość/szerokość/wysokość463/190/165 cm
Rozstaw osi281 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h6,5 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 7,1/6,0/6,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)10,3/8,1
Cena216 600 zł

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała

Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro - TEST

Audi SQ5 także z silnikiem benzynowym - WIADOMOŚCI

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Motor