BMW 750d xDrive - test

Wtorek, 11 listopada 2014 (13:00)

Silnik BMW 750d ma jedynie 3 litry pojemności, jednak wspomagają go aż trzy turbosprężarki.

Zdjęcie

Pakiet Shadow Line (ciemne listwy wokół okien i na zderzakach) można bez dopłaty dobrać do pakietu M. /Motor
Pakiet Shadow Line (ciemne listwy wokół okien i na zderzakach) można bez dopłaty dobrać do pakietu M.
/Motor

Przy okazji ostatniego liftingu BMW serii 7 otrzymało kolejną jednostkę napędową. Pod maskę wersji 750d trafił 3-litrowy diesel, który dzięki potrójnemu doładowaniu osiąga aż 381 KM mocy i może się pochwalić momentem obrotowym sięgającym 740 Nm (i 500 Nm już nieco powyżej 1000 obr./min) - to wręcz potwornie dużo.

Niektórych z pewnością zawiedzie fakt, że w BMW 750d pracuje zaledwie 3-litrowa jednostka rzędowa, ale przecież nie od dziś oznaczenia modeli BMW mają niewiele wspólnego z wielkością silnika. Zresztą, tak naprawdę podczas jazdy trudno się zorientować, że pod maską nie ma wielkiej "V-ósemki" (jeszcze kilka lat temu nawet w modelu 740d pracowało V8) - na pewno nie da się tego poznać ani po osiągach, ani po dźwięku silnika.

Reklama

Osiągi są fenomenalne. Podczas naszych pomiarów prędkość 100 km/h pojawiła się na liczniku 5,2 s od startu, 160 km/h - ok. 6 s później. Takich wyników nie osiągają nawet tak sportowe auta, jak Subaru WRX STi czy Chevrolet Camaro. Choć waga żadnego z nich nie sięga 2 ton, jak w przypadku 750d.

Zdjęcie

Uporządkowany kokpit jest bardzo przyjazny w obsłudze. Nieduża, mocno wyprofilowana kierownica należy do pakietu sportowego M (za 25 100 zł), podobnie jak sportowe fotele i ciemna podsufitka.
/Motor

Komfort jazdy jest fenomenalny - lepszy niż w Audi A8 i niemal równie wysoki, co w Mercedesie klasy S. Zwinność, stabilność i zachowanie w zakrętach są na poziomie Audi (czyli świetne) i znacznie lepsze niż w Mercedesie.

Pozytywnie zaskakuje zapotrzebowanie na paliwo. Oczywiście podczas dynamicznej jazdy "siódemka" potrafi zużyć dużo - w mieście niemal 20 l ON na każde 100 km. Jednak jeśli kierowca nie ma sportowych zapędów, wystarczy zaledwie 9 l/100 km w mieście i niecałe 7 l poza nim. Niektóre wysokoprężne kompakty zużywają więcej.

Przy cenie 461 300 zł 750d xDrive jest o ok. 13 tys. zł tańsze od odpowiednika z benzynową jednostką 4.4 V8. Nie odstaje od niego osiągami ani wrażeniami z jazdy, ale jest niemal dwukrotnie oszczędniejsze. To dobra propozycja.

BMW 750d xDrive

liczba zdjęć: 8

BMW 750d xDrive - podsumowanie

BMW 730d xDrive - test

Podstawowy 258-konny turbodiesel 3.0 to idealne źródło napędu dla serii 7. czytaj więcej

To najciekawsza wersja w gamie "7". Nikomu nie powinno tu brakować dużego silnika V8.

BMW 750d xDrive: plusy

  • rewelacyjne osiągi i dźwięk silnika,
  • nieduże zużycia paliwa,
  • fenomenalny komfort i prowadzenie,
  • dobra trakcja


BMW 750d xDrive: minusy

  • wysoka cena,
  • duże zużycie paliwa podczas forsownej jazdy,
  • wysokie dopłaty za większość dodatków

Dane techniczne, osiągi: BMW 750d xDrive

 BMW serii 7
Silnikdiesel triturbo
Pojemność skokowa2993 cm3
Układ cylindrów/zaworyR6/24
Moc maksymalna381 KM/4000
Maks. moment obrotowy740 Nm/2000
Skrzynia biegówaut./8-biegowa
Napęd4x4
Dług./szer./wys.508/190/147 cm
Rozstaw osi307 cm
Masa/ładowność1995/640 kg
Pojemność bagażnika500 l
Poj. zbiornika paliwa80 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h4,9 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 7,3/5,9/6,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)9,0/6,8/7,9
Cena461 300 zł

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała

BMW 750Ld xDrive - TEST

Używane BMW 750iL E32 (1987-1994) - YOUNGTIMERY I ZABYTKI

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Motor