Chevrolet Spark 1.2 LTZ - test

Niedziela, 31 marca 2013 (09:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Chevrolet Spark po liftingu tylko nieznacznie różni się od poprzednika.

Zdjęcie

Zderzaki wersji LTZ różnią się od tych w pozostałych odmianach wyposażenia. Niebieski lakier Bluebell wymaga dopłaty 1400 zł. /Motor
Zderzaki wersji LTZ różnią się od tych w pozostałych odmianach wyposażenia. Niebieski lakier Bluebell wymaga dopłaty 1400 zł.
/Motor

Najmniejszego Chevroleta poddano drobnym zmianom. Nieco przeprojektowano atrapę chłodnicy, reflektory, światła przeciwmgielne oraz wyostrzono linie nadwozia. Wewnątrz lifting ograniczył się do zastosowania nowych elementów dekoracyjnych i niewielkich modyfikacji wyglądu konsoli centralnej z dodatkowymi schowkami. Wprowadzono także pewne korekty w wyposażeniu. W najbogatszej wersji LTZ przy tej samej cenie samochodu (39 900 zł) nie trzeba np. dopłacać za czujniki parkowania z tyłu (wcześniej kosztowały 800 zł). Zrezygnowano natomiast z automatycznej klimatyzacji - dostępna jest jedynie manualna.

Zdjęcie

Tylko w odmianie LTZ dostępne są skórzana kierownica, regulacja wysokości pasa kierowcy i podłokietnik. Radio, złącze AUX-IN oraz port USB są w Sparku standardem (z wyjątkiem najtańszej wersji wyposażenia LS).
/Motor

Jeśli chodzi o gamę silników, to pozostała ona bez zmian - Spark nadal oferowany jest z jednostkami benzynowymi 1,0 l o mocy 68 KM oraz 1,2 l 82 KM. Ta druga zapewnia autu znacznie lepsze osiągi (przyspieszenie do 100 km/h wynosi 12,1 sekundy w porównaniu do 15,5 sekundy w wersji 1.0), przy czym zużycie paliwa plasuje się na podobnym poziomie. 82-konny silnik nie jest przesadnie głośny, co docenić można zwłaszcza podczas jazdy z prędkościami autostradowymi. Współpracuje z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów, której pracy trudno cokolwiek zarzucić.

Reklama

Zawieszenie małego Chevroleta ma prostą konstrukcje, opartą o kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. W połączeniu z niewielkim rozstawem osi i kół powoduje to, że komfort jazdy nie należy do najwyższych. Denerwować mogą zwłaszcza głuche stuki
podczas pokonywania większych nierówności.

Niedosyt wciąż pozostawia bagażnik. 170 l pojemności to niezbyt dużo, nawet jak na klasę małych aut. Rywale m.in. Kia Picanto (200 l), Hyundai i10 czy Fiat Panda (po 225 l) są pod tym nieco względem lepsi.

Chevrolet Spark 1.2 LTZ

liczba zdjęć: 7

Chevrolet Spark 1.2 LTZ: plusy

  • dość bogate wyposażenie,
  • niezbyt natarczywy dźwięk silnika,
  • przyzwoicie pracująca ręczna skrzynia biegów,
  • sporo miejsca nad głową.


Chevrolet Spark 1.2 LTZ: minusy

  • mały bagażnik,
  • stuki dobiegające z zawieszenia przy pokonywaniu nierówności,
  • szerokie słupki przednie ograniczające widoczność.

Dane techniczne: Chevrolet Spark 1.2 LTZ

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1598 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna82 KM/6400
Maks. moment obrotowy111 Nm/4800
Skrzynia biegówman./5-biegowa
Napędprzedni
Pojemność bagażnika (min./maks.)170/568 l
Długość/szerokość/wysokość360/160/156 cm
Rozstaw osi238 cm
Opony165/60 R15
Osiągi
Prędkość maksymalna164 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h12,1 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 6,6/4,2/5,1
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)7,0/4,9
Cena39 990 zł

Tekst: Maciej Pobocha, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Chevrolet Aveo 1.3d - TEST

Chevrolet Aveo, Dacia Sandero - PORÓWNANIE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Motor

Zobacz również

  • Porsche Cayenne S - test

    W nowym, trzecim już wcieleniu Cayenne zachowało swoje sportowe kompetencje, ale nieco „zmiękło” – i tylko na tym zyskało. więcej