Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive - test

Niedziela, 23 lutego 2014 (11:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Citroen C4 Picasso ze 115-konnym dieslem 1.6 e-HDi to jeden z najlepszych minivanów dostępnych na rynku.

Zdjęcie

Wygląd nowego C4 Picasso robi lepsze wrażenie „na żywo” niż na zdjęciach. /Motor
Wygląd nowego C4 Picasso robi lepsze wrażenie „na żywo” niż na zdjęciach.
/Motor

Kompaktowe minivany to od lat specjalność Citroena. Każda generacja kompaktowego Picasso zbiera pozytywne oceny i nie inaczej jest w przypadku trzeciej odsłony tego modelu.

Zdjęcie

Awangardowe nadwozie, awangardowy kokpit. Wbrew pozorom, do obsługi można się przyzwyczaić. Minus za sterowanie klimatyzacją z poziomu ekranu komputera.
/Motor

Citroen ma opinię producenta, któremu nie brak odwagi przy wcielaniu w życie awangardowych projektów, a C4 Picasso tylko potwierdza ten fakt. Niecodzienny styl nadwozia i deska rozdzielcza pozbawiona klasycznych zegarów (ich funkcję pełni 12-calowy centralnie umieszczony ekran) mogą budzić kontrowersje, ale nie pozostawią nikogo obojętnym.

Reklama

Jak pokazuje przykład C4 Picassso, stylowy minivan może być funkcjonalny. Wnętrze jest przestronne, a siedzenia z przodu wygodne i duże. W drugim rzędzie są 3 tej samej wielkości fotele, które można przesuwać, regulować kąt ich oparcia i składać. Drzwi otwierają się szeroko, więc z zajmowaniem miejsc nie ma najmniejszych problemów. Do tego dobra widoczność z miejsca kierowcy, sporo schowków i duży bagażnik, czyli wszystkie atuty minivana. Na minus zasługują niezbyt ergonomiczne klamki wewnętrzne w przednich drzwiach. Są małe, za nisko umieszczone i trudno do nich sięgać.

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive

liczba zdjęć: 6

C4 Picasso ma jeszcze jeden atut. To udany silnik 1.6 e-HDi o mocy 115 KM. Jego osiągi nie są może imponujące (0-100 km/h w 11,8 s), ale w przypadku rodzinnego minivana w zupełności wystarczają. Mocne strony jednostki napędowej to płynne rozwijanie mocy, elastyczność, dobre wyciszenie i rozsądne zużycie paliwa. Deklaracje producenta dotyczące zapotrzebowania na paliwo są mało realne do uzyskania, ale średni wynik na poziomie 5,8 l/100 km to przyzwoity rezultat. Pozytywnym zaskoczeniem w przypadku C4 Picasso są właściwości jezdne. Zawieszenie francuskiego minivana zapewnia wysoki komfort, ale bez nieprzyjemnego przechylania się w zakrętach. Auto prowadzi się pewnie i posłusznie podąża za ruchami kierownicy.

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive

liczba zdjęć: 10

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive - podsumowanie

Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive - test

Nowy Citroen C4 Picasso to auto dla wszystkich tych, którzy od minivana oczekują nie tylko maksymalnej praktyczności, ale także finezji. czytaj więcej

Jedna z najlepszych propozycji w klasie. Z dieslem 1.6 e-HDi to optymalny wybór.

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive: plusy

  • przestronne wnętrze,
  • duży bagażnik,
  • dobra widoczność,
  • wystarczająca dynamika i rozsądne zużycie paliwa,
  • właściwości jezdne.


Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive: minusy

  • obsługa większości funkcji przez ekran dotykowy,
  • cena zakupu.

Dane techniczne: Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 Intensive

 Citroen C4 Picasso
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1560 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna115 KM/3600
Maks. moment obrotowy270 Nm/1750
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.443/183/161 cm
Rozstaw osi279 cm
Masa/ładowność1373/567 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)537/1709 l
Poj. zbiornika paliwa55 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna189 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,8 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)4,5/3,8/4,0
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)6,2/5,3/5,8
Cena97 700 zł

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Robert Brykała

Używany Citroen Xsara Picasso (1999-2010) - OPINIE

Przewodnik po silnikach francuskich - SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również

  • Toyota RAV4 Hybrid 4x4 Selection - test

    Siła trzech serc – dzięki wsparciu dwóch jednostek elektrycznych hybrydowa „ravka” łączy atuty SUV-ów z silnikami benzynowymi i dieslami. więcej