Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium - test

Niedziela, 26 maja 2013 (13:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Choć nadwozie 3-drzwiowego Hyundaia i30 zaprojektowano w sportowym stylu, to jednak model ten nie zadowoli fanów dynamicznej jazdy.

Zdjęcie

Dynamiczne linie nadwozia ograniczają widoczność do tyłu. /Motor
Dynamiczne linie nadwozia ograniczają widoczność do tyłu.
/Motor

Po pięciodrzwiowym hatchbacku i kombi Hyundai wprowadził do sprzedaży trzecią odmianę nadwoziową kompaktowego i30 - wersję 3-drzwiową.

Zdjęcie

Eleganckie materiały wykończeniowe, solidne spasowanie, intuicyjna obsługa – w dziedzinie ergonomii najnowszego Hyundaia i30 można stawiać za wzór.
/Motor

Uroda nie przeszkadza

Reklama

Jak na trzydrzwiowe auto, i30 jest całkiem funkcjonalny i przestronny. Z przodu w kabinie jest dużo miejsca, w drugim rzędzie także nie zabraknie go dla osób o wzroście do 175 cm. Przednie fotele mają dużą powierzchnię i są dobrze wyprofilowane. Po złożeniu przysuwają się one do deski rozdzielczej, co ułatwia wsiadanie do tyłu. Szkoda, że po ich ponownym zablokowaniu nie wracają do wcześniej ustawionej pozycji. Wadą auta jest bardzo słaba widoczność do tyłu. Za to kierowca nie powinien narzekać na obsługę - wszystkie czynności wykonuje się intuicyjnie. Po stronie plusów samochodu należy zapisać także wysoką jakość wykończenia i ustawny, 378-litrowy bagażnik.

Bez sportowych wrażeń

Fani dynamicznej jazdy mogą poczuć się zawiedzeni. Najmocniejszy silnik w ofercie i30 ma tylko 135 KM. Mowa o benzynowej jednostce 1.6 GDi, która nie czyni z i30 dynamicznego auta (0-100 km/h - 9,9 s), a w połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią (dopłata 4000 zł) samochód staje się jeszcze wolniejszy - do 100 km/h przyspiesza w 11,0 s! Dodatkowo skrzynia działa wolno i np. podczas próby wyprzedzania - przy redukowaniu - bardzo długo dobiera odpowiedni bieg. Model ten jest zatem propozycją dla kierowców jeżdżących bardzo spokojnie, najlepiej w mieście. Zużywa wtedy 10,5 l/100 km, a w trasie o 3 litry mniej.

Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium

liczba zdjęć: 8

Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium: plusy

  • przestronne nadwozie,
  • pojemny bagażnik,
  • prosta obsługa,
  • wygodne fotele przednie,
  • bogate wyposażenie testowanej wersji.


Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium: minusy

  • ograniczona widoczność do tyłu,
  • powolnie działająca automatyczna skrzynia biegów,
  • słabe osiągi,
  • zbyt wysokie zużycie paliwa.

Dane techniczne: Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1591 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna135 KM/6300
Maks. moment obrotowy164 Nm/4850
Skrzynia biegówaut./6-biegowa
Napędprzedni
Pojemność bagażnika (min./maks.)378/1316 l
Długość/szerokość/wysokość430/178/147 cm
Rozstaw osi265 cm
Opony205/55 R16
Osiągi
Prędkość maksymalna192 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,0 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 9,1/5,3/6,7
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)10,5/7,5
Cena68 990 zł

Tekst: Maciej Smoleń, zdjęcia: Robert Brykała

Hyundai i20 1.2 Comfort - TEST

Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus - TEST

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również

  • Mazda CX-5 2.0 AWD SKY-G SkyPassion - test

    Nowa Mazda CX-5 wyraźnie nawiązuje do poprzednika, ale jest praktycznie pod każdym względem od niego lepsza – ładniejsza, wygodniejsza i lepiej wykonana. więcej