Mazda 2 1.5 Sport - test

Poniedziałek, 15 marca 2010 (21:54)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Mazda 2 wyróżnia się z tłumu. Jest mała, ale zadziorna, a z silnikiem 1.5 dostarcza dużo radości za kierownicą.

Zdjęcie

Mazda 2 1.5 Sport - zawodniczka wagi lekkiej. /Motor
Mazda 2 1.5 Sport - zawodniczka wagi lekkiej.
/Motor

Mazda 2 zadebiutowała w 2007 r., wywołując małą sensację - była o 100 kg lżejsza od poprzedniej "dwójki". Działo się to w czasach, kiedy każda kolejna generacja dowolnego modelu nie dość, że rosła, to jeszcze zyskiwała na masie (bo bezpieczeństwo musi przecież swoje ważyć). A nowa Mazda była mniejsza, lżejsza i bezpieczna (5 gwiazdek w testach Euro NCAP).

Zdjęcie

Duży plus za umieszczoną dosłownie "pod ręką" dźwignię zmiany biegów. Jakość plastików - do poprawki.
/Motor

Ta niska masa wychodzi "dwójce" na zdrowie, zwłaszcza w zestawieniu z testowanym silnikiem o pojemności aż 1,5 l (dla takiego malucha to sporo) i mocy, jak na dzisiejsze czasy "zaledwie" 103 koni. Nowoczesne jednostki "wyciągają" więcej z mniejszych pojemności (np. volkswagenowski silnik 1.2 TSI zapewnia 105 KM). Mazda 2 1.5 okazuje się jednak zaskakująco sprawnym pojazdem do energicznego poruszania się po mieście. Zapewnia też dynamiczną i komfortową jazdę w trasie. Względnie duża pojemność i wyraźne upodobanie silnika do pracy na wysokich obrotach pozwalają na bezstresowe wyprzedzanie nawet przy dość wysokich prędkościach.

Reklama

Atutem auta jest także przestronne, wygodne wnętrze, choć w porównaniu z atrakcyjnie wystylizowanym nadwoziem jego wygląd nieco rozczarowuje. Podobnie jak jakość użytych do wykończenia tworzyw. Mimo to Mazda 2 z silnikiem 1.5 to auto godne polecenia. Ma urok, charakter i jak rzadko który maluch, sprawdza się nie tylko w mieście, ale i na trasie.

Mazda 2 1.5 Sport

liczba zdjęć: 4

Plusy:

  • atrakcyjna stylizacja nadwozia,
  • bogate wyposażenie wersji Sport,
  • zwinność i poręczność,
  • przestronne wnętrze.


Minusy:

  • wygórowana cena,
  • jednostka 1.5 dostępna tylko w najdroższej wersji Sport i tylko w nadwoziu 5-drzwiowym,
  • wysokie spalanie.

Dane techniczne: Mazda 2 1.5 Sport

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1498 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna103 KM/6000
Maks. moment obrotowy137 Nm/4000
Skrzynia biegówmanualna/5-bieg.
Napędprzedni
Pojemność bagażnika250/787 l
Opony195/45 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)389/170/148 cm
Rozstaw osi249 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,4 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)7,6/4,7/5,7
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)8,6/5,6
Cena62 900 zł

Tekst: Karolina Lewandowska, zdjęcia: Robert Brykała

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również

  • Toyota RAV4 Hybrid 4x4 Selection - test

    Siła trzech serc – dzięki wsparciu dwóch jednostek elektrycznych hybrydowa „ravka” łączy atuty SUV-ów z silnikami benzynowymi i dieslami. więcej