Nissan 370Z Nismo - test

Piątek, 18 października 2013 (14:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Zostało zmodyfikowane przez nadwornego tunera Nissana – Nismo. Ma więcej mocy, przyczepności i wyposażenia. Ale czy do 370Z w tej wersji warto dopłacać 50 tys. zł?

Zdjęcie

Dzięki pakietowi aerodynamicznemu Nismo generuje taki sam docisk jak Nissan GT-R. /Motor
Dzięki pakietowi aerodynamicznemu Nismo generuje taki sam docisk jak Nissan GT-R.
/Motor

Zdjęcie

Skórzano-zamszowa kierownica zapewnia pewny chwyt, ale jest regulowana tylko na wysokość. Zestaw multimedialny mógłby być bardziej intuicyjny. Na mapie nawigacji zabrakło np. nowego odcinka A2.
/Motor

Przyrost argumentów pod maską nie oszałamia. Zmodyfikowany komputer sterujący pracą silnika oraz nowy układ wydechowy zaowocowały dodatkowymi 16 KM mocy. Razem daje to 344 KM przy 7400 obr./min. Wysoko, bo przy 5200 obr./min dostępne jest 371 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ale mimo tego Nismo nie wzbrania się przed niskimi obrotami. Potrafi sprawnie nabierać prędkości już od nieco powyżej 1000/min. Z drugiej strony, 3,7-litrowa jednostka Nissana nie wykazuje specjalnego entuzjazmu w górnych rejestrach obrotów.

Do 100 km/h Nismo rozpędza się w 5,6 s. W stosunku do zwyczajnego 370Z to o 0,3 s szybciej (wg pomiarów testowych). Szkoda tylko, że tych 344 KM specjalnie nie słychać. Wydech obiecuje wiele, ale nie brzmi nawet w połowie tak dobrze jak ten w starym 350Z.

Reklama

Sam wchodzi na obroty

W Nissanie siedzi się nisko, a skórzano-zamszowa kierownica pozwala poczuć się niemal jak w aucie wyczynowym. 6-biegowa skrzynia ręczna to urządzenie precyzyjne, pozwalające na zmianę biegu ruchem nadgarstka, ale i wymagające przyłożenia sporej siły. Do pary ma seryjny system Synchro Rev Control, który dba o to, by podczas redukcji przełożenia silnik został wprowadzony na odpowiednie obroty. Dzięki temu kierowca nie musi korzystać z międzygazu.

Nissan 370Z Nismo

liczba zdjęć: 15

Mała przyjemność

Zawieszenie Nismo ma sztywniejsze sprężyny i utwardzone amortyzatory. Zostało obniżone o 1 cm, jednak i tak nie czyni z 370Z auta niezdolnego do pochłaniania pojedynczych nierówności. Sportowa natura najbardziej daje się we znaki podczas jazdy drogą o pofałdowanej nawierzchni.

Używany Nissan 350Z (2003-2009)

Nissan 350Z udowadnia, że w czasach motoryzacyjnej unifikacji można stworzyć samochód ekscytujący, a przy tym dopracowany. czytaj więcej

Na równym asfalcie Nissan jest bardzo pewny siebie. Bezpośredni układ kierowniczy zapewnia znakomite czucie, lepsze niż w zwykłym 370Z. Auto ma fantastyczną przyczepność, a w momencie naruszania jej granicy nie staje się specjalnie trudne do opanowania.

Z drugiej strony, krótki rozstaw osi (255 cm) i szerokie tylne opony (285/35 R19) sprawiają, że Nismo nie jest stworzone do zamiatania tyłem. Żeby utrzymać długie poślizgi, trzeba już dysponować porządnymi umiejętnościami. Jeżdżąc 370Z Nismo ciężko też czerpać przyjemność z każdego kilometra. W tym aucie czuć sportową naturę, jednak frajda pojawia się dopiero przy jeździe na maksimum.

Dlatego 50 tys. zł lepiej schować do kieszeni i wybrać zwykłe 370Z.

Nissan 370Z Nismo

liczba zdjęć: 8

Nissan 370Z Nismo - podsumowanie

370Z Nismo to auto, które świetnie radzi sobie podczas szybkiej jazdy. I tylko podczas niej sprawia frajdę.

Nissan 370Z Nismo: plusy

  • Bardzo dobre osiągi,
  • znakomita przyczepność,
  • precyzyjna przekładnia,
  • skuteczny system Synchro Rev Control,
  • pewne prowadzenie.


Nissan 370Z Nismo: minusy

  • Słaba widoczność z miejsca kierowcy,
  • tylko przeciętna skuteczność hamulców,
  • regulacja kierownicy w jednej płaszczyźnie.

Wyróżniki 370Z Nismo

Zbrojne ramię Nissana powstało w 1984 r., a w 1989 r. opracowało pierwsze auto uliczne - Skyline'a GT-R R32. Obecnie w ofercie Nissana są dwa modele z logo Nismo: Juke i 370Z.

Zdjęcie

Lusterka wsteczne z szarą obudową zarezerwowano dla Nismo. /Nissan
Lusterka wsteczne z szarą obudową zarezerwowano dla Nismo.
/Nissan

Zdjęcie

Felgi przednie są lżejsze od standardowych 0,8 kg, a tylne – 0,1 kg. /Nissan
Felgi przednie są lżejsze od standardowych 0,8 kg, a tylne – 0,1 kg.
/Nissan

Zdjęcie

Spoiler zapewnia lepszy docisk tylnej osi przy wysokich prędkościach. /Nissan
Spoiler zapewnia lepszy docisk tylnej osi przy wysokich prędkościach.
/Nissan

Zdjęcie

Wydech ma średnicę 61 mm – o 1 mm większą w stosunku do tego z 370Z. /Nissan
Wydech ma średnicę 61 mm – o 1 mm większą w stosunku do tego z 370Z.
/Nissan

Dane techniczne: Nissan 370Z Nismo

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa3696 cm3
Układ cylindrów/zaworyV6/24
Zasilaniewtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna344 KM/7400
Maks. moment obrotowy371 Nm/5200
Napędtylny
Skrzynia biegów6-biegowa/manualna
Hamulce (przód/tył)tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość441/187/132 cm
Rozstaw osi255 cm
Średnica zawracania11,0 m
Masa/ładowność1535/265 kg
Poj. bagażnika235 l
Poj. zbiornika paliwa72 l (Pb 98)
Opony (przód; tył)245/40 R19; 285/35 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h5,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h5,6 s
Elastyczność 60-100 km/h5,2 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h10,6 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)36,7 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)36,5 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h73,5 dB
Rzeczywista prędkość*97 km/h
Liczba obrotów kierownicą2,4
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)15,3/7,9/10,6
Teoretyczny zasięg680 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)16,8/9,3/13,1
Rzeczywisty zasięg (benz.+LPG)550 km
Cena wersji podstawowej**229 900 zł
Cena229 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

Tekst: Maciej Struk; zdjęcia: Robert Brykała, Nissan

Nissan Juke Nismo 4WD CVT - TEST

Używany Nissan Note (2006-2013) - OPINIE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Motor

Zobacz również

  • "Car" 4/2018

    Brytyjski styl, wspaniałe youngtimery, nowe samochody, których zazwyczaj nie spotykacie na ulicach i miejsca, gdzie zagląda niewielu – tak najkrócej można opisać magazyn "Car". Najnowszy... więcej