Peugeot 208 1.2 VTi Active - test

Środa, 11 czerwca 2014 (18:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Żeby cieszyć się niewielkim zużyciem paliwa tego Peugeota trzeba najpierw sporo zainwestować w jego zakup.

Zdjęcie

W dwa lata od debiutu sylwetka 208 jeszcze się nie opatrzyła. Wygląd to mocna strona auta. /Motor
W dwa lata od debiutu sylwetka 208 jeszcze się nie opatrzyła. Wygląd to mocna strona auta.
/Motor

Trzycylindrowe silniki to synonim oszczędności - zarówno dla producenta auta, jak i jego nabywcy. Z jednej strony są tańsze w produkcji, co powinno przekładać się na ich cenę, z drugiej mają być oszczędniejsze w eksploatacji. W przypadku Peugeota 208 1.2 VTi założenia te sprawdzają się połowicznie.

Olbrzymią zaletą 82-konnej jednostki jest małe zużycie paliwa. Przy równomiernej jeździe z prędkością rzędu 70-80 km/h można osiągnąć wynik poniżej 4 l/100 km. Dynamiczna jazda miejska przynosi rezultat niewiele przekraczający 6 l/100 km. Więcej niż 7 l/100 km wręcz trudno z tego auta "wycisnąć".

Reklama

Zdjęcie

Mała kierownica świetnie leży w dłoniach. Aż dziw bierze, że inne firmy nie poszły jeszcze w ślady Peugeota.
/Motor

Gorsza wiadomość: w najtańszej dostępnej wersji - Active - pięciodrzwiowy Peugeot 208 1.2 kosztuje ponad 50 tys. zł, co jak na auto miejskie z umiarkowanie bogatym wyposażeniem nie jest kwotą małą. Inna sprawa, że za te pieniądze otrzymuje się ogólnie udany samochód. Silnik zapewnia więcej niż wystarczające w codziennej jeździe osiągi, zawieszenie miękko pochłania nierówności, a wnętrze jest przestronne i dobrze wykonane. Oryginalny rozkład przyrządów (wysoko umieszczone zegary, eliminacja większości typowych przycisków i pokręteł) okazuje się ergonomiczny. Poważnych czy irytujących błędów uniknięto.

Peugeot 2008 1.2 VTi Allure - test

W klasie miejskich crossoverów debiutuje szykowny Peugeot 2008. Auto w sam raz dla kogoś, kto chce się wyróżniać w tłumie. czytaj więcej

Peugeot 208 1.2 VTi Active - podsumowanie

Bardzo wygodny samochód, świetnie sprawdzający się przede wszystkim w mieście.

Peugeot 208 1.2 VTi Active: plusy

  • oszczędny, a jednocześnie dynamiczny silnik,
  • komfortowe zawieszenie,
  • efektowny styl nadwozia i wnętrza


Peugeot 208 1.2 VTi Active: minusy

  • głośna praca silnika,
  • niezbyt precyzyjna praca skrzyni biegów,
  • wysoka cena auta jak na swoją klasę

Peugeot 208 1.2 VTi Active

liczba zdjęć: 7

Dane techniczne: Peugeot 208 1.2 VTi Active

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1199 cm3
Układ cylindrów/zaworyR3/12
Moc maksymalna82 KM/5750
Maks. moment obrotowy118 Nm/2750
Skrzynia biegówman./5-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.396/174/146 cm
Rozstaw osi254 cm
Masa/ładowność975/555 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)285/1076 l
Poj. zbiornika paliwa50 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h12,2 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)5,5/3,9/4,5
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)6,3/5,1/5,7
Cena51 000 zł

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Robert Brykała

Peugeot 301 1.6 VTi LPG Active - TEST

Diesel kontra benzyna - SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również