Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

Wtorek, 7 maja 2013 (13:45)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Z litrowym silnikiem 208 nie imponuje osiągami, ale do miasta większego mu nie trzeba.

Zdjęcie

Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access. /Motor
Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access.
/Motor

Zdjęcie

Peugeot 208 1.0 VTi Active: Jasnoszare materiały rozjaśniają wnętrze 208, ale mają dwie wady – łatwo się brudzą (zwłaszcza w dolnej części), a w słoneczny dzień deska rozdzielcza odbija się w szybie.
/Motor

Miejski samochód z 1,4-litrowym silnikiem, który nie osiąga nawet 100 KM mocy trudno nazwać mocarnym. A jednak w ofercie Peugeota 208 są aż dwa słabsze silniki, w tym ledwie litrowy o trzech cylindrach. Sprawdziliśmy, jak bazowa wersja 1.0 VTi radzi sobie w porównaniu z 1.4 VTi.

Jeśli chodzi o osiągi tej pierwszej, trudno by było uznać je za dobre. Odpowiednie zestopniowanie skrzyni biegów sprawia jednak, że litrowa wersja 208 nie tamuje ruchu. Wręcz przeciwnie - przy miejskich prędkościach okazuje się zaskakująco sprawna. Dopiero powyżej 80 km/h silnikowi zaczyna brakować pary.

Reklama

Mocniejsza wersja zostawia słabszą daleko w tyle - 100 km/h osiąga aż o 3,5 s szybciej.

Zdjęcie

Peugeot 208 1.4 VTi Access: 208 w najtańszej wersji wyposażeniowej nie oferuje ekranu dotykowego ani automatycznej klimatyzacji – nawet za dopłatą. W sesji zdjęciowej wzięła udział wersja Active.
/Motor

Jednak różnica między nimi jest wyraźnie odczuwalna dopiero w trasie, gdzie bazowy silnik wymaga od kierowcy starannego planowania każdego wyprzedzania. Odmiana 1.4 nie ma z tym problemów.

Jeśli jednak ktoś zamierza użytkować 208 głównie w mieście, 68-konny silnik może być dobrym wyborem. Tym bardziej że okazuje się znacznie oszczędniejszy.

Co więcej, 208 1.0 Active w cenie zbliżonej do bazowej wersji 1.4 (Access) oferuje wyposażenie bogatsze o klimatyzację czy radio. Można tu też dokupić wiele elementów nieoferowanych w odmianie Access.

Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

liczba zdjęć: 9

Bazowy silnik Peugeota 208 ma tylko trzy cylindry i 1 litr pojemności, ale jest wyjątkowo oszczędny

Zdjęcie

Litrowa jednostka „warkocze” typowo dla silników trzycylindrowych. /Motor
Litrowa jednostka „warkocze” typowo dla silników trzycylindrowych.
/Motor

Zdjęcie

Silnik 1.4 ma wyższą kulturą pracy, jest też wyraźnie cichszy. /Motor
Silnik 1.4 ma wyższą kulturą pracy, jest też wyraźnie cichszy.
/Motor

Dane techniczne: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

Dane techniczne208 1.0 VTi208 1.4 VTi
Silnikbenzynowybenzynowy
Pojemność skokowa999 cm31397 cm3
Układ cylindrów/zaworyR3/12R4/16
Moc maksymalna68 KM/600095 KM/6000
Maks. moment obr.95 Nm/3000136 Nm/4000
Skrzynia biegówmanualna/5-biegowamanualna/5-biegowa
Masa/ładowność975/509 kg1070/520 kg
Opony185/65 R15185/65 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna163 km/h188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h14,0 s10,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)5,1/3,8/4,37,5/4,5/5,6
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h14,8 s11,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)6,4/4,87,6/5,5
Cena wersji podstawowej*37 900 zł41 500 zł
Cena42 500 zł41 500 zł
*z tym samym silnikiem

Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access - podsumowanie

Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

 SłabszyMocniejszy
Osiągi  
Zużycie paliwa 
Cena i wyposażenie 

Wygrała słabsza wersja, bo zupełnie wystarcza w mieście (w końcu 208 to auto miejskie), a przy tym okazuje się bardzo oszczędna.

Zdjęcie

Wygrywa słabszy /Motor
Wygrywa słabszy
/Motor

BMW 114i, BMW 116i - PORÓWNANIE

Skoda Rapid 1.2 TSI 105 Ambition, Skoda Rapid 1.2 TSI 85 Elegance - PORÓWNANIE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również

  • "Car" 3/2018

    Kolejne wydanie najszybszego magazynu motoryzacyjnego już w kioskach. A w nim m.in.: najlepsze auto w historii Porsche, porównanie Alpine A110 i Forda Fiesty ST, wizyta w fabryce Koenigsegga oraz... więcej