Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement - test

Poniedziałek, 22 września 2014 (08:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Wersja nazwana na cześć założycieli firmy musi wyróżniać się czymś szczególnym. A może jednak wcale nie musi?

Zdjęcie

Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement /Motor

Kiedyś - w epoce Octavii pierwszej generacji - wersja Laurin & Klement to było coś... Skórzana, beżowa tapicerka oraz drewniane i chromowane wstawki na desce rozdzielczej nadawały prostemu i skromnemu autu znamion luksusu. W przypadku najnowszej, trzeciej generacji modelu, takiego jakościowego szoku po wejściu do wnętrza już się nie przeżyje. Świadczy to jednak bardziej o postępie, jaki dokonała cała Skoda, niż wskazuje na braki aktualnej wersji Laurin & Klement.

Po prostu już bazowe wersje auta są wykonane ze świetnych materiałów i wykończone z należytą dokładnością, skórzana tapicerka z wytłoczonymi nazwiskami założycieli firmy czy bogate wyposażenie seryjne i (zwłaszcza) opcjonalne nie robią wielkiego wrażenia. Wszystko jest na miejscu. Czy to źle?

Reklama

Zdjęcie

Deska rozdzielcza najdrożej wersji nie różni się zbytnio od innych.
/Motor

Przeciwnie. Powstał samochód, któremu obiektywnie trudno coś zarzucić. 180-konny silnik zapewnia osiągi na miarę auta sportowego, ale pracuje bardzo miękko i cicho, co sprzyja długim podróżom. Zużycie paliwa w olbrzymim stopniu zależy od temperamentu kierowcy - przy dynamicznej jeździe z łatwością przekracza 11 l/100 km, podróżowanie w jednostajnym, umiarkowanym tempie obniża ten wynik o połowę. Zawieszenie to udany kompromis między komfortem a stabilnością jazdy. Przestronność wnętrza - na poziomie auta o klasę wyższego. Cena? 100 tys. zł za kompakt to niemało, ale rywale o zbliżonych osiągach i wyposażeniu kosztują nie mniej.

Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement

liczba zdjęć: 8

Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement - podsumowanie

Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG - test

Skoda to marka rozsądku i właśnie takie jest najnowsze wcielenie usportowionej Octavii. RS w wersji kombi i ze 184-konnym dieslem to sposób na praktyczne GTI. czytaj więcej

Auto poprawne do bólu. Dla jednych to wada, bo trąci nudą. Ale taki już jego charakter.

Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement: plusy

  • dynamiczny i cichy silnik,
  • wysoki komfort jazdy,
  • bardzo bogate wyposażenie seryjne i opcjonalne


Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement: minusy

  • duże zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe,
  • topowa wersja niewiele różni się się od pozostałych odmian w gamie

Dane techniczne: Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement

 Skoda Octavia
Silnikbenz., turbo
Pojemność skokowa1798 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna180 KM/6200
Maks. moment obrotowy250 Nm/1250
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.466/181/146 cm
Rozstaw osi268 cm
Masa/ładowność1245/585 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)568/1558 l
Poj. zbiornika paliwa50 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna231 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h7,3 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)7,8/5,1/6,1
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)11,0/8,5/9,8
Cena101 150 zł

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - TEST

Skoda Octavia, VW Golf, VW Jetta, VW Passat - PORÓWNANIE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również

  • Toyota RAV4 Hybrid 4x4 Selection - test

    Siła trzech serc – dzięki wsparciu dwóch jednostek elektrycznych hybrydowa „ravka” łączy atuty SUV-ów z silnikami benzynowymi i dieslami. więcej