Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition - test

Piątek, 29 sierpnia 2014 (12:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Yeti z bazowym dieslem i skrzynią DSG potrafi zużywać niewiele paliwa, ale stanowi raczej długoterminową inwestycję.

Zdjęcie

Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition - test /Motor

Yeti jako jedyny kompaktowy crossover występuje w połączeniu z podstawowym dieslem i skrzynią automatyczną (a ściślej, zautomatyzowaną). To propozycja dla tych, którzy szukają oszczędnego auta do pokonywania dużych przebiegów, ale nie chcą rezygnować z wygody, jaką zapewnia "automat".

Zdjęcie

Poza kierownicą rzeczowy kokpit Skody wygląda niemal tak samo jak przed liftingiem. Dobra jakość.
/Motor
Porównanie: Mitsubishi ASX, Skoda Yeti

Oba SUV-y przeszły niedawno liftingi i oba oferowane są teraz w wersjach specjalnych. Skoda Yeti stawia na luksus, a Mitsubishi ASX na sport. czytaj więcej

105-konny silnik o pojemności 1,6 litra ma przyjemną charakterystykę momentu obrotowego i przy niższych prędkościach sprawia wrażenie bardziej dynamicznego, niż wskazują na to pomiary osiągów. Podczas dalszej podróży z pasażerami i bagażem zaczyna mu jednak brakować tchu, a i przekładnia DSG preferuje raczej niespieszną jazdę. W zamian Skoda odwdzięcza się niewielkim zużyciem paliwa - w warunkach dużego natężenia ruchu średnio 6,5 l/100 km. Pomaga w tym działający bez zbędnej zwłoki układ start-stop oraz przedni napęd. Chętni na zakup wersji 4x4 mogą rozważyć wybór 110-konnej odmiany 2.0 TDI - dostępnej w tej samej co testowana cenie, ale oferowanej wyłącznie z ręczną skrzynią o 6 przełożeniach (1.6 TDI występuje tylko z DSG). Pozostaje pytanie, czy w ogóle warto inwestować w diesla, jeśli benzynowy wariant 1.2 TSI (105 KM) z przekładnią DSG i napędem na przód jest o 14 tys. zł tańszy.

Reklama

Ale nie tylko bogata oferta sprawia, że obecne od 5 lat na rynku Yeti wolno się starzeje. Przy okazji zeszłorocznego liftingu model zyskał kilka modnych akcentów, zachował jednak swoją konserwatywną naturę. Bez względu na wersję ma praktycznie urządzoną kabinę, przewidywalnie się prowadzi i skutecznie hamuje, a jego zawieszenie sprawdza się podczas jazdy po dziurach, progach zwalniających czy szutrze.

Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition

liczba zdjęć: 8

Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition - podsumowanie

Skodzie może brakować polotu, ale nie brak jej kompetencji. Wersja 1.6 TDI to jednak bardzo niszowa (czyt. droga) propozycja.

Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition: plusy

  • przestronne i funkcjonalne wnętrze,
  • sporo schowków,
  • oszczędny silnik,
  • harmonijnie zestrojone zawieszenie


Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition: minusy

  • umiarkowane osiągi,
  • dość głośna praca jednostki napędowej,
  • wysoka cena

Dane techniczne: Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition

 Skoda Yeti
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1598 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna105 KM/4400
Maks. moment obrotowy250 Nm/1500
Skrzynia biegówaut./7-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.422/180/167 cm
Rozstaw osi258 cm
Masa/ładowność1370/620 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)416/1760 l
Poj. zbiornika paliwa55 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h12,2 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)5,7/4,7/5,0
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)7,3/5,7/6,5
Cena97 650 zł

Tekst: Marcin Sobolewski, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Skoda Roomster 1.2 TSI Ambition - TEST

Używana Skoda Roomster (2006-) - OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Motor

Zobacz również

  • Kia Ceed SW 1.4 T-GDI 7DCT L – test

    Nowy Ceed Kombi to dowód na to, że projektanci Kii śledzą trendy i wyciągają wnioski z błędów – zwłaszcza cudzych. A księgowi ich nie powstrzymują. więcej