10 pewniaków za 10 tys. zł

Środa, 17 czerwca 2015 (11:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Mitsubishi Space Star (1998-2005)

Zdjęcie

Mitsubishi Space Star (1998-2005) /Motor

Ten holendersko-japoński minivan (z francuskimi dieslami) ma typowo rodzinny charakter, a choć jego długość to tylko 4 m, bez problemu przewiezie 5 osób i jeszcze 370 l bagażu. W dodatku po złożeniu tylnej kanapy uzyskuje się przestrzeń bagażową o płaskiej podłodze. Gama silnikowa Space Stara była podobna jak Carismy: otwierał ją silnik 1.3, który bez problemu radzi sobie z tym autem w mieście. Benzynowe optimum to 1.6, natomiast 1.8 GDI z wtryskiem bezpośrednim można traktować tylko jako ciekawostkę techniczną - nie jest ani trochę lepszy niż silniki z zasilaniem metodą tradycyjną. Diesle 1.9 DID to konstrukcje Renault. Uwaga: bazowy wariant 1.3 jest naprawdę "bazowy", tzn. nie ma obrotomierza "elektryki" czy ABS-u. Po liftingu z 2002 r. wyposażenie zostało wzbogacone. Wadą Space Stara jest konieczność oczekiwania na części - od ręki się ich nie kupi.

POLECANY SILNIK

1.6: poj.: 1584 cm3, moc: 98 KM, maksymalny moment obr.: 150 Nm, prędkość maks.: 180 km/h, przysp. 0-100 km/h: 12,0 s, średnie zużycie paliwa: 7,2 l/100 km

Reklama

Mitsubishi Space Star: typowe usterki

  • Uszkodzenia wyświetlaczy - znikają z nich piksele.
  • Przepustnica w 1.8 GDI zatyka się nagarem.
  • Spalone silniczki regulacji lamp.

Nissan Micra (2002-2010)

Zdjęcie

Nissan Micra (2002-2010) /Motor
Jak dobrze kupić tani samochód

Praktyczne porady dla tych, którzy zainspirowani naszymi przeglądami tanich aut, postanowili poszukać sobie optymalnego, niedrogiego pojazdu. czytaj więcej

Wyłupiastooka Micra wygląda dziwacznie, ale można w niej znaleźć kilka ciekawych rozwiązań, np. przesuwną tylną kanapę czy schowek w fotelu pasażera (był opcją). Trafiają się również samochody z bardzo bogatym wyposażeniem: bezkluczykowym dostępem, automatyczną klimatyzacją, a nawet tapicerką ze skóry (lub ekoskóry). Niestety, często rozbudowana elektronika przejęta z Renault generuje kłopoty, zwłaszcza podczas diagnostyki. Zdarzają się przypadki spalenia modułu wspomagania kierownicy. Bezproblemowo sprawiają się za to silniki benzynowe. Polecamy 1.2, bo 1.4 ma sporo mocy, ale też potrzebuje więcej paliwa. Wszystkie jednostki benzynowe mają łańcuch rozrządu, a diesle (1.5 dCi, także z Renault) - pasek. Micra była chętnie kupowana w Polsce przez odbiorców prywatnych, stąd spora szansa na samochód od pierwszej właścicielki.

POLECANY SILNIK

1.2: poj.: 1240 cm3, moc: 80 KM, maksymalny moment obr.: 121 Nm, prędkość maks.: 167 km/h, przysp. 0-100 km/h: 13,0 s, średnie zużycie paliwa: 6,3 l/100 km

Nissan Micra: typowe usterki

  • Szybkie zużycie wtryskiwaczy w dieslach - zwłaszcza w 1.5 65 KM.
  • Usterki modułu elektrycznego wspomagania kierownicy.
  • Wycieki z łączenia silnika i skrzyni.

Renault Megane (2002-2008)

Zdjęcie

Renault Megane (2002-2008) /Motor

W momencie debiutu linie Megane II szokowały. Jednak nietypowa stylizacja to domena wyłącznie hatchbacka - sedan i kombi wyglądają tradycyjnie. Pod nowoczesną karoserią kryje się sporo elektroniki - zrezygnowano m.in. całkowicie z tradycyjnych kluczyków, a samochód uruchamia się kartą. Wnętrze wykonano z estetycznych i przyjemnych w dotyku materiałów. Szczególnie dobrze prezentuje się półskórzana tapicerka w bogatej odmianie wyposażeniowej Privilege. Jeśli chodzi o silniki, radzimy pozostać przy sprawdzonych wersjach benzynowych 1.4 i 1.6 16V. Jedyne ich problemy to usterki cewek zapłonowych i koła zmiennych faz rozrządu. Zaletą diesli 1.5 dCi jest oszczędność, ale na pewno nie trwałość. Podobnie rzecz się ma z 1.9 dCi. Najlepszy diesel to bez wątpienia 2.0 dCi, ale będzie na pewno droższy niż 10 tys. zł. Niestety, wśród kombi dominują auta po flotach.

POLECANY SILNIK

1.6 16V: poj.: 1598 cm3, moc: 113 KM, maksymalny moment obr.: 152 Nm, prędkość maks.: 192 km/h, przysp. 0-100 km/h: 10,9 s, średnie zużycie paliwa: 6,9 l/100 km

Renault Megane: typowe usterki

  • Przypadki obrócenia się panewek korbowodów w 1.5 dCi.
  • Klekotanie koła faz rozrządu w silniku 1.6.
  • Przepalone cewki zapłonowe.

Seat Toledo (1998-2005)

Zdjęcie

Seat Toledo (1998-2005) /Motor
Używany Seat Toledo II (1998-2004)

Chociaż Seaty w koncernie VW mają pełnić rolę aut usportowionych, Toledo II to stateczny samochód rodzinny dla tradycyjnych klientów. czytaj więcej

Popularność Skody i kłopoty Seata w Polsce sprawiły, że hiszpańska marka jest obecnie najtańsza z grupy Volkswagena. Toledo to techniczny bliźniak VW Bory, ale w dziedzinie wykończenia wnętrza czy wyposażenia wypada zauważalnie gorzej niż swój niemiecki odpowiednik. Ma za to bardzo atrakcyjne ceny, a pod maską najczęściej znane i sprawdzone silniki 1.9 TDI. Można trafić nawet na sportowe Toledo z dieslem o mocy 150 KM. Najbogatsza wersja wyposażenia również nosi nazwę Sport i obejmowała m.in. Climatronic. Jeśli ktoś ma uczulenie na dźwięk pracy 1.9 TDI, pozostaje mu benzynowy 1.6 102 KM i montaż instalacji LPG. Niezależnie od wybranej wersji, serwisowanie Toledo nie sprawi żadnego problemu mechanikom, a w częściach można przebierać do woli. Wadą fabryczną tego pojazdu są nieszczelności tylnych drzwi, a ich objawem - kałuże wody w kabinie.

POLECANY SILNIK

1.9 TDI: poj.: 1896 cm3, moc: 130 KM, maksymalny moment obr.: 310 Nm, prędkość maks.: 205 km/h, przysp. 0-100 km/h: 9,8 s, średnie zużycie paliwa: 5,2 l/100 km

Seat Toledo: typowe usterki

  • Przeciekające nadwozie.
  • Szyby wypadają z prowadnic.
  • Urwane wężyki od spryskiwacza szyby, zatarte wycieraczki.
  • Usterki osprzętu silników TDI.

Peugeot 206 (1998-2012)

Zdjęcie

Peugeot 206 (1998-2012) /Motor

Zdjęcie

Klimatyzacja automatyczna, skórzana kierownica i białe zegary to atrybuty wersji sportowych i limitowanych.
/Motor

Choć "206" ma już 16 lat, wygląda wciąż nowocześnie, a przy tym świetnie się prowadzi. To samochód, w przypadku którego warto pokusić się o zakup mocniejszej wersji, ponieważ zapewni dużo radości z jazdy za niewielkie pieniądze. Znakomicie wypada 109-konny 1.6, który zużywa znacznie mniej paliwa niż ekstremalne warianty 2.0, a rozpędza Peugeota do 100 km/h w czasie poniżej 10 s. Zresztą słabsze odmiany 1.1 czy 1.4 HDi też się sprawdzą - w palecie silników nie ma żadnej jednostki napędowej, którą wypadałoby jednoznacznie odradzić. Jedynie wolnossący diesel 1.9 D wydaje się za ciężki do tego miejskiego auta. Optymalnym silnikiem spośród diesli jest 1.6 HDi. Szczególnie atrakcyjne propozycje rynkowe to kombi SW i bogato wyposażona odmiana Roland Garros, która zwykle ma ciemnozielony kolor i beżową, skórzaną tapicerkę. W zawieszeniu Peugeota 206 zastosowano typowo francuskie rozwiązanie - belkę z drążkami skrętnymi, która za jakiś czas po zakupie prawdopodobnie będzie wymagać regeneracji. Ceny tej usługi spadły znacząco i wynoszą ok. 700 zł (a jeszcze 5-6 lat temu nawet 1200-1400 zł). Tradycyjnie dla Peugeota na duży plus zasługuje zabezpieczenie antykorozyjne. Zdarzają się nieszczelności tylnych drzwi, ale to problem znacznie mniej rozpowszechniony niż np. w Fabii. Trzeba jednak zaznaczyć, że wśród używanych 206-tek trafiają się egzemplarze wadliwe, trapione istną plagą awarii elektroniki. Nie wiadomo do końca, jaka jest tego przyczyna.

POLECANY SILNIK

1.6: poj.: 1587 cm3, moc: 109 KM, maksymalny moment obr.: 147 Nm, prędkość maks.: 170 km/h, przysp. 0-100 km/h: 9,9 s, średnie zużycie paliwa: 6,9 l/100 km

Peugeot 206: typowe usterki

  • Wybite łożyska wahaczy tylnej belki.
  • Przepalone cewki zapłonowe.
  • Nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami - wada diesla 1.4 HDi.
  • Usterki elektroniki.


Czytaj dalej na następnej stronie: 10 pewniaków za 10 tys. zł, cz. IV

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Motor

Zobacz również

  • Jak dobrze sprzedać samochód? Część 3. – formalności

    Nie tylko na kupujących auto czyhają pułapki. Problemy może mieć też osoba sprzedająca samochód. Jakich formalności musisz dopełnić, żeby nie płacić gapowego? więcej