12 przyszłych hitów rynku wtórnego

Poniedziałek, 28 kwietnia 2014 (16:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

1. Chevrolet Cruze - pogromca Opla Astry?

W produkcji od d 2009 r. Ceny od 27 000 zł

Zdjęcie

Chevrolet Cruze 1.8 kombi, rok produkcji 2012, cena 47 900 zł /Motor
Chevrolet Cruze 1.8 kombi, rok produkcji 2012, cena 47 900 zł
/Motor

Zdjęcie

Ekran centralny to domena najbogatszych wersji wyposażeniowych, oznaczonych LTZ.
/Motor

To już przesądzone: Chevrolet wycofuje się z Europy. Nie ma jednak powodu, by obawiać się, że brak nowych aut tej marki spowoduje błyskawiczny spadek zainteresowania na rynku wtórnym, tak jak stało się to z Saabem. Produkty Chevroleta są po prostu atrakcyjniejsze: solidnie wykonane, tanie w eksploatacji i atrakcyjne wizualnie. Jeszcze przez lata mają duże szanse budzić zainteresowanie na rynku wtórnym, a prym wśród nich będą wieść modele najbardziej funkcjonalne: Cruze kombi (na fot.) i minivan Orlando. Cruze dzieli większość rozwiązań technicznych z Oplem Astrą IV, a główna różnica leży w silnikach Diesla. W Oplu można spotkać konstrukcje Fiata (2.0 CDTI), w Chevrolecie pracuje natomiast dwulitrowy diesel konstrukcji VW - również całkowicie godny polecenia. Bardzo dobrym pomysłem jest wolnossący silnik 1.8, który występował fabrycznie z instalacją LPG. Póki co dostępność części zamiennych poza ASO jest dosyć ograniczona, ale często można ratować się podzespołami z Astry IV. Nie zawsze pasują, więc zakup musi zostać poprzedzony sprawdzeniem numeru części w ASO.

Reklama

To się nie sprawdzi

1.4 Turbo - ten silnik po prostu za dużo pali. Podstawowa wersja 1.6 jest natomiast za słaba i nie daje rady w trasie.

Prognoza utraty wartości

ModelChevrolet CruzeOpel Astra
1 rok4000 zł5000 zł
2 lata7000 zł10 000 zł

Dlaczego będzie hitem?

Samochód solidnie wykonany, pozbawiony skomplikowanych rozwiązań technicznych. Estetyczne wnętrze i silniki świetnie dostosowane do współpracy z LPG.

Polecany silnik: 1.8 16V

poj.: 1796 cm3,
moc: 141 KM,
maks. moment obr.: 176 Nm,
prędkość maks.: 195 km/h,
przysp. 0-100 km/h: 10,5 s,
średnie zuż paliwa: 6,8 l/100 km

2. Citroen C4 - mniej nowatorski = popularniejszy

W produkcji od 2010 r. Ceny od 38 000 zł

Zdjęcie

Rok prod. 2011, 1.6 e-HDi, 92 KM, cena 40 900 zł /Motor
Rok prod. 2011, 1.6 e-HDi, 92 KM, cena 40 900 zł
/Motor

Zdjęcie

Wnętrze wygląda nadzwyczaj estetycznie. Na zdjęciu wersja z małym wyświetlaczem komputera.
/Motor

Druga generacja C4 (od 2010 r.) zerwała z radykalną innowacyjnością poprzednika: nie ma już np. kierownicy z nieruchomym rdzeniem, a linię pojazdu pozbawiono charakterystycznych elementów. Paradoksalnie, właśnie dzięki temu ma ona większe szanse na sukces rynkowy. Niestety, w ofercie jest tylko jedna wersja nadwozia: hatchback 5d, cieszy za to spory wybór wyjątkowo oszczędnych silników: od 1.4 i 1.6 VTi do diesli 1.6 e-HDi osiągających 92 lub 112 KM. Wnętrze jest nie tylko przestronne, ale też elegancko wykończone. Jak na razie użytkownicy bardzo chwalą ten model. Większość klientów wybiera benzynowego 1.6 VTi 120 KM i narzeka jedynie na brak skrzyni 6-biegowej. Zużycie paliwa tej wersji rzadko przekracza 8 l/100 km. W THP jest wyższe o 1,5 l.

To się nie sprawdzi

1.6 THP - klienci na rynku wtórnym rzadko patrzą na osiągi, a najczęściej na tanią eksploatację. Tej silnik 1.6 THP nie zapewni.

Prognoza utraty wartości

ModelCitroen C4
Kia Cee'd
1 rok5000 zł6000 zł
2 lata9000 zł11 000 zł

Dlaczego będzie hitem?

Bardzo estetyczne wnętrze, naprawdę udane silniki, rekordowo oszczędne diesle 1.6 e-HDi.

Polecany silnik: 1.6 e-HDi 92 KM

poj.: 1560 cm3,
moc: 92 KM,
maksymalny moment obr.: 230 Nm,
prędkość maks.: 180 km/h,
przysp. 0-100 km/h: 14,4 s,
średnie zużycie paliwa: 4,2 l/100 km

3. Dacia Duster - co za popyt!

W produkcji od 2010 r. Ceny od 40 000 zł

Zdjęcie

Model 1.5 dCi Laureate 4x4, rok 2011, cena 48 000 zł /Motor
Model 1.5 dCi Laureate 4x4, rok 2011, cena 48 000 zł
/Motor

Najtańszy SUV na polskim rynku to prawdziwy bestseller wśród nowych aut. Na razie oprócz sporadycznych problemów z korozją użytkownicy nie zgłaszają zastrzeżeń wobec Dustera. Bardzo niska cena zakupu sprawia, że procentowa utrata wartości tego modelu jest minimalna, a jeśli pojawiają się używane auta bez przeszłości "wypadkowej" - niemal natychmiast znajdują właścicieli. Pożądane są szczególnie egzemplarze czteronapędowe z silnikiem 1.5 dCi w wersji Laureate. Trzeba za nie zapłacić co najmniej 40 tys. zł.

To się nie sprawdzi

1.2 TCe - ten silnik nie łączy się z napędem na 4 koła, a na rynku wtórnym obecność 4x4 jest poważnym argumentem.

Prognoza utraty wartości

ModelDacia DusterFiat Sedici
1 rok5000 zł7000 zł
2 lata8000 zł12 000 zł

Dlaczego będzie hitem?

Prosta i tania w eksploatacji konstrukcja, duży prześwit, dobre własności terenowe wersji 4x4.

Polecany silnik: 1.5 dCi 4x4

poj.: 1461 cm3,
moc: 106 KM,
maksymalny moment obr.: 240 Nm,
prędkość maks.: 171 km/h,
przysp. 0-100 km/h: 11,8 s,
średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km

4. Ford Focus III - hit z flot

W produkcji od 2010 r. Ceny od 39 000 zł

Zdjęcie

Focus 1.6 TDCi Titanium, 2011 r., cena 46 500 zł /Motor
Focus 1.6 TDCi Titanium, 2011 r., cena 46 500 zł
/Motor

Focus III ma już 4 lata i właśnie doczekał się liftingu. Wkrótce rynek wtórny zostanie zalany ofertami po flotach. W większości będą to białe hatchbacki i kombi z silnikami Diesla 1.6 TDCi z bazowym wyposażeniem. Nie trzeba jednak demonizować flotowej przeszłości - większość aut jest jeszcze mało zużytych. Focus ma pewne wady, takie jak brzydkie plastiki we wnętrzu, przeciętna przestronność i hamulce zasługujące na ocenę dostateczną, ale wszystko zrekompensują ceny, które w obliczu dużej podaży błyskawicznie spadną.

To się nie sprawdzi

1.0 EcoBoost - klienci będą się bali tak małego i wyżyłowanego silnika. Będą woleli dopłacić, by kupić zwykłego 1.6 105 KM.

Prognoza utraty wartości

ModelFord FocusRenault Megane
1 rok7000 zł9000 zł
2 lata13 000 zł15 000 zł

Dlaczego będzie hitem?

Samochód nowoczesny i atrakcyjny wizualnie, szeroki wybór silników i nadwozi, bardzo dobre prowadzenie.

Polecany silnik: 1.6 16V

poj.: 1596 cm3,
moc: 105 KM,
maksymalny moment obr.: 150 Nm,
prędkość maks.: 187 km/h,
przysp. 0-100 km/h: 12,3 s,
średnie zużycie paliwa: 5,9 l/100 km

5. Mazda 3 II - klienci cenią japońskie pochodzenie

Lata prod. 2009-2013. Ceny od 32 000 zł

Zdjęcie

Samochód z 2010 r., sllnik 2.0, cena 39 tys. złotych. /Motor
Samochód z 2010 r., sllnik 2.0, cena 39 tys. złotych.
/Motor

Zdjęcie

Rozbudowane wnętrze robi dobre wrażenie, jednak nauka obsługi wszystkich przycisków może zająć sporo czasu...
/Motor

Druga generacja Mazdy 3 doczekała się następczyni już po 4 latach. Skutek? Auto wygląda nadal bardzo nowocześnie, ale jego ceny szybko spadają, bo już nie jest oferowany. Wykończenie wnętrza i prowadzenie prezentują światowy poziom, użytkownicy narzekają czasem tylko na ciasnotę z tyłu, nietrwałe hamulce i szarpanie sprzęgła. Odkąd Mazda wróciła oficjalnie do Polski, jej renoma jeszcze wzrosła - klientów przekonuje to, że wszystkie auta tej marki są produkowane w Japonii. Ponadto "trójce" drugiej generacji obce są problemy z korozją, które trapiły poprzedni model.

To się nie sprawdzi

2.2 MZR-CD: diesel nie oferowany w Polsce ze względu na pojemność skokową. Przy imporcie akcyza jest ponad 5 x wyższa niż za 1.6 CD.

Prognoza utraty wartości

ModelMazda 3
Toyota Auris
1 rok4000 zł5000 zł
2 lata7000 zł9000 zł
Używane Mazdy - poradnik kupującego

Dobra wiadomość dla miłośników Mazdy: z roku na rok egzemplarzy używanych jest coraz więcej. Poprawiło się także zaopatrzenie w części. czytaj więcej


Dlaczego będzie hitem?

Klienci uważają markę Mazda za wyjątkowo niezawodną, a nawet prestiżową. Wszystkie modele mają wysokie ceny na rynku wtórnym.

Polecany silnik: 1.6 CD

poj.: 1560 cm3,
moc: 109 KM,
maksymalny moment obr.: 240 Nm,
prędkość maks.: 185 km/h,
przysp. 0-100 km/h: 11,0 s,
średnie zużycie paliwa: 4,5 l/100 km


6. Hyundai ix35, Kia Sportage III - SUV-y w natarciu

W produkcji od 2009 r.

Hyundai ix35: ceny od 48 000 zł

Zdjęcie

Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD, rok prod. 2011, cena 57 900 zł /Motor
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD, rok prod. 2011, cena 57 900 zł
/Motor

Kia Sportage III: ceny od 54 000 zł

Zdjęcie

Kia Sportage III /Motor

Zdjęcie

W Hyundaiu częściej można natknąć się na kolorystykę inną niż czarna.
/Motor

Zdjęcie

Kia Sportage w wersji XL: ekran centralny to wyposażenie seryjne.
/Motor

Trend do zamiany standardowych aut osobowych na SUV-y jest na razie widoczny głównie na rynku samochodów nowych, ale coraz wyraźniej zaznacza się też wśród pojazdów używanych. Liderami najmniejszej utraty wartości są wszak kompaktowe SUV-y: Qashqai i Tiguan. A kogo nie będzie stać na tak drogie auta, poszuka tańszych propozycji. I za kilka lat Hyundai ix35 oraz siostrzana Kia Sportage III będą bardzo łakomymi kąskami na rynku wtórnym. Zwłaszcza, że spora liczba aut będzie pochodzić z polskiej sieci sprzedaży. Klienci będą jedynie musieli pogodzić się z tym, że większość aut ma tylko przedni napęd (1.6 GDI, 1.7 CRDi). Można za to spodziewać się, że za sprawą długich okresów gwarancyjnych (Hyundai 5 lat, Kia 7 lat) wiele samochodów będzie serwisowanych w ASO aż do końca trwania gwarancji. I to mimo że nie ma takiego obowiązku. Największym zainteresowaniem będą się cieszyć oczywiście turbodiesle, a wśród nich - mocne jednostki 2.0 CRDi rozwijające od 136 do 184 KM. Różnice między autami są naprawdę niewielkie: Hyundai jest bardziej masywny, nieco bardziej terenowy i ma lepszą widoczność z kabiny. Kia wygląda nieco nowocześniej w środku, ma przestronniejsze wnętrze, ale drażni słabą widocznością, zarówno do przodu, jak i do tyłu. Jak na razie wiele samochodów wystawianych na sprzedaż to egzemplarze powypadkowe, zwłaszcza te pochodzące z importu indywidualnego.

To się nie sprawdzi

1.6 GDI: nie występuje z napędem 4x4, wtrysk bezpośredni wyklucza oszczędności na LPG, słabe osiągi, spalanie wcale nie jest małe.

Prognoza utraty wartości

ModelHyundai ix35
Kia SportageOpel Antara
1 rok7000 zł6000 zł10 000 zł
2 lata11 000 zł10 000 zł16 000 zł

Dlaczego będzie hitem?

Samochód nowoczesny i atrakcyjny wizualnie, szeroki wybór silników i nadwozi, bardzo dobre prowadzenie.

Polecany silnik: 2.0 CRDi

poj.: 1995 cm3,
moc: 136 KM,
maksymalny moment obr.: 320 Nm,
prędkość maks.: 182 km/h,
przysp. 0-100 km/h: 10,8 s,
średnie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km


Typowe samochody w nietypowych wersjach - OPINIE

Youngtimery na horyzoncie - SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Motor

Zobacz również