12 przyszłych hitów rynku wtórnego

Poniedziałek, 28 kwietnia 2014 (16:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

7. Peugeot 508 - francuski Passat

W produkcji od 2011 r. Ceny od 47 000 zł

Zdjęcie

Rok produkcji 2012, silnik 2.0 HDi, cena 55 900 zł /Motor
Rok produkcji 2012, silnik 2.0 HDi, cena 55 900 zł
/Motor

Zdjęcie

Wnętrze „508” wygląda dość konwencjonalnie, ale jakość wykończenia zasługuje na wysoką ocenę.
/Motor

Choć Peugeot 508 zadebiutował mniej niż 4 lata temu, już jest bardzo szeroko reprezentowany na rynku wtórnym. W ogłoszeniach można znaleźć ponad 250 samochodów. W większości są to sedany (60% oferty), a 9 na 10 ma pod maską silnik Diesla, zazwyczaj 1.6 lub 2.0 HDi. Popularnym wyposażeniem jest skrzynia automatyczna. Prawie 3/4 to auta sprowadzone - można podejrzewać, że niemały odsetek stanowią byłe francuskie taksówki.

Reklama

Niewątpliwie "508" to ciekawa alternatywa dla Passata. Auto jest znacznie lepiej wyposażone i wykończone oraz o wiele przestronniejsze niż wcześniejszy model 407. Ma też lepsze proporcje nadwozia. Przednie zawieszenie to standardowe kolumny McPhersona - wielowahaczowe rozwiązanie zarezerwowano dla wersji 2.2 HDi.Polecamy diesla 2.0.

To się nie sprawdzi

2.2 HDi - to bardzo mocny diesel (aż 204 KM), ale wysoka akcyza nie daje mu szans na polskim rynku.

Prognoza utraty wartości

ModelPeugeot 508Kia Optima
1 rok10 000 zł12 000 zł
2 lata15 000 zł18 000 zł

Dlaczego będzie hitem?

Oferuje jakość bliską Passatowi za lepszą cenę. Znakomite silniki wysokoprężne. Estetyczne wnętrze.

Polecany silnik: 2.0 HDi 140 KM

poj.: 1997 cm3,
moc: 140 KM,
maksymalny moment obr.: 320 Nm,
prędkość maks.: 210 km/h,
przysp. 0-100 km/h: 9,8 s,
średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km

8. Peugeot 3008 - zamiast Scenica?

Ceny od 38 000 zł

Zdjęcie

Peugeot 3008 (od 2010 r.) to 5-osobowy minivan z przednim napędem. Ma oszczędne diesle i estetycznie wykończone wnętrze. Z czasem zagrozi dominacji Renault Scenic w tym segmencie. /Motor
Peugeot 3008 (od 2010 r.) to 5-osobowy minivan z przednim napędem. Ma oszczędne diesle i estetycznie wykończone wnętrze. Z czasem zagrozi dominacji Renault Scenic w tym segmencie.
/Motor

9. Skoda Superb - kombi gigant

W produkcji od 2008 r.

Zdjęcie

Skoda Superb /Motor

Superb w wersji Combi to ogromny samochód. W połączeniu z oszczędnym silnikiem Diesla otrzymuje się murowany materiał na rynkowy hit. Oprócz 605-litrowego bagażnika, Superb Combi oferuje także niesłychaną przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu. W ofercie krótko znajdował się silnik 1.9 TDI (2008-2010), ale tylko w liftbacku. Kombi najczęściej występuje z udanym dieslem 2.0 common rail, zaskakująco często łączonym ze skrzynią DSG i napędem na 4 koła. Na razie trudno kupić idealnego Superba Combi za mniej niż 60 tys. zł.

To się nie sprawdzi

1.8 TFSI - coraz więcej słyszy się o problemach z rozrządem w tym silniku. Ponadto dużo pali i nie toleruje gazu.

Prognoza utraty wartości

ModelSkoda SuperbFord Mondeo
1 rok8000 zł10 000 zł
2 lata14 000 zł16 000 zł

Dlaczego będzie hitem?

Ogromne kombi ze sprawdzonymi silnikami Diesla. Niebywale przestronne w II rzędzie. Idealne na taksówkę.

Polecany silnik: 2.0 TDI 140 DSG

poj.: 1968 cm3,
moc: 140 KM,
maksymalny moment obr.: 320 Nm,
prędkość maks.: 203 km/h,
przysp. 0-100 km/h: 10,3 s,
średnie zużycie paliwa: 6,0 l/100 km

10. Volvo XC60 - szwedzka skała

W produkcji od 2008 r.

Zdjęcie

Volvo XC60 /Motor
Używane Volvo XC60 (2008-)

Volvo XC60 udało się Szwedom wyjątkowo. Samochód cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem nie tylko w obrębie własnej marki, ale także w swoim segmencie. czytaj więcej

Bezpieczeństwo to główny powód, dla którego klienci wybierają model XC60. W niedługim czasie ten kompaktowy SUV przegoni popularnością wszystkie typowo osobowe modele Volvo. Dodatkowo warto podkreślić, że to auto często kupują w Polsce przedsiębiorcy i będą się go pozbywać, gdy zakończy się okres amortyzacji. Co ciekawe, zarówno diesel 2.0 (D3) jak i 2.4 (D5) to autorskie konstrukcje Volvo o 5 cylindrach. Polecamy wszystkie i ostrzegamy przed autami powypadkowymi.

To się nie sprawdzi

3.0 T6 - zapewnia fantastyczne osiągi, ale zużycie paliwa to istny horror. Ponadto występuje tylko ze skrzynią automatyczną.

Prognoza utraty wartości

ModelVolvo XC60Audi Q5
1 rok15 000 zł17 000 zł
2 lata22 000 zł25 000 zł

Dlaczego będzie hitem?

Samochód bezpieczny, o modnym kształcie i charakterze, w dodatku słynący z niezawodnej technologii.

Polecany silnik: 2.0 D3

poj.: 1984 cm3,
moc: 163 KM,
maksymalny moment obr.: 400 Nm,
prędkość maks.: 200 km/h,
przysp. 0-100 km/h: 10,3 s,
średnie zużycie paliwa: 5,9 l/100 km

11. Volkswagen Sharan - do wszelakich zastosowań

W produkcji od 2010 r. Ceny od 60 000 zł

Zdjęcie

Volkswagen Sharan /Motor

Dla dużej rodziny, do wożenia sprzętu, a także na taksówkę - Sharan to wyjątkowo wszechstronne auto. W dodatku druga generacja (w sprzedaży od 2010 r.) wyróżnia się seryjnymi drzwiami przesuwnymi po obu stronach nadwozia. Fotele są oddzielne, a trzeci rząd składany na płasko w podłodze bagażnika. Dobre wyciszenie i komfortowe resorowanie sprawiają, że Sharanem można pokonać nawet tysiąckilometrową trasę bez zmęczenia. Optymalny wybór - zarówno z punktu widzenia trwałości, spalania, jak i realiów rynku wtórnego - to diesel 2.0 TDI CR o mocy 140 KM. Używane Sharany kosztują na razie od 60 tys. zł, ale będą szybko tanieć, ponieważ popyt zostanie zaspokojony przez import aut z Niemiec. Bliźniaczy model to Seat Alhambra. Podkreślamy że nie wszystkie samochody mają 3. rząd foteli. Jeśli przebieg nie przekracza 100 tys. km, można polecić skrzynię DSG.

To się nie sprawdzi

1.4 TSI - ten silnik nie cieszy się wysoką renomą na rynku. Męczy się z Sharanem.

Prognoza utraty wartości

ModelVolkswagen SharanFord Galaxy
1 rok12 000 zł15 000 zł
2 lata18 000 zł21 000 zł

Dlaczego będzie hitem?

Najbardziej funkcjonalny Volkswagen. Oszczędne diesle. Wnętrze wykonane z solidnych materiałów.

Polecany silnik: 2.0 TDI 140 KM

poj.: 1968 cm3,
moc: 140 KM,
maksymalny moment obr.: 320 Nm,
prędkość maks.: 194 km/h,
przysp. 0-100 km/h: 10,9 s,
średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km

12. Volkswagen Up! - styl w rozmiarze mikro

Ceny od 23 000 zł

Zdjęcie

W prod. od 2012 r. To także materiał na przebój rynku wtórnego. Poczekamy na to ok. 3-4 lata. /Motor
W prod. od 2012 r. To także materiał na przebój rynku wtórnego. Poczekamy na to ok. 3-4 lata.
/Motor


Używana Skoda Superb II (2008-) - OPINIE

Przewodnik po silnikach francuskich - SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Motor

Zobacz również