Dobre i złe wersje

Piątek, 29 listopada 2013 (13:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Podpowiadamy, które wersje popularnych w Polsce aut zapewnią bezproblemową eksploatację, a od których trzymać się z daleka.

Zdjęcie

Wersja silnika i skrzyni biegów mają decydujący wpły w na awaryjność! /Motor
Wersja silnika i skrzyni biegów mają decydujący wpły w na awaryjność!
/Motor

Eksperci zbierający dane statystyczne o awaryjności samochodów nie uwzględniają w swoich zestawieniach wersji silnikowych. To duży błąd, ponieważ awaryjność samochodu zależy w dużej mierze właśnie od tego co jest pod maską. Oto prosty przykład. VW Passat B6 z silnikiem 2.0 TDI PD o mocy 140 KM to prawdziwa zakała w całej rodzinie Passatów i jeden z najbardziej awaryjnych modeli w swoim segmencie. Natomiast rzadko spotykana wersja 1.9 TDI PD to bardzo poszukiwany model, który imponuje niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji. Ale w rankingach TÜV, Dekry czy GTÜ, Passat B6 to Passat B6.

Analizując zbierane latami informacje od naszych Czytelników i wsłuchując się w wypowiedzi mechaników wyspecjalizowanych w naprawach pojazdów poszczególnych marek postanowiliśmy wskazać najlepsze i najgorsze wersje 50 modeli najbardziej popularnych na polskim rynku wtórnym.

Reklama

Kupujemy samochód używany

Eksperci radzą, jak rozpoznać próby ukrycia prawdziwej przeszłości samochodu, bardzo często stosowane przez nieuczciwych handlarzy. czytaj więcej

Oczywiście może się zdarzyć, że ktoś eksploatuje bez większych problemów samochód z naszej "czerwonej listy" i w takiej sytuacji przyjmie ją ze zdziwieniem. Zapewniamy, że nie wydajemy wyroku na wszystkie egzemplarze, a jedynie wskazujemy na te, które psują się najczęściej. Jeśli ktoś przejechał bezawaryjnie ponad 300 tys. km wspomnianym Passatem 2.0 TDI PD czy Laguną 1.9 dCi - powinien się tylko cieszyć z tego, że albo ma szczęście, albo wyjątkowy dar do jazdy samochodem i umie o niego doskonale zadbać. Przeciętni kierowcy wolą raczej nie ryzykować i chętniej wybierają samochody w wersjach, o których krążą pozytywne opinie. Paradoksalnie - oni też mogą trafić na minę, ponieważ najlepsze wersje popularnych modeli są zazwyczaj eksploatowane do granic wytrzymałości i trafiają na rynek wtórny z licznikiem cofniętym nawet o połowę.

Realia są takie, że w praktyce wybiera się między niepolecanymi, ale zadbanymi wersjami w okazyjnych cenach, a zużytymi bestsellerami z trzeciej ręki. Nic zatem dziwnego, że część kierowców daje za wygraną i otwiera drzwi salonu z samochodami nowymi.

Na kolejnych podstronach prezentujemy dobre i złe wersje popularnych w Polsce samochodów używanych. Pełen ranking - na stronie 5.

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Motor

Zobacz również