Kupujemy używanego Fiata - poradnik kupującego

Sobota, 14 grudnia 2013 (15:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Fiat Grande Punto/Punto Evo (2005-)

Zdjęcie

Fiat Grande Punto/Punto Evo (2005-) /Motor

To bez wątpienia najbardziej popularny model Fiata na rynku wtórnym. Naszym zdaniem jest także najbardziej udanym modelem z gamy włoskiego producenta - nie boi się porównania z żadnym rywalem w swojej klasie. Podstawowe atuty Grande Punto to obszerne, wygodne wnętrze, dobre zabezpieczenie antykorozyjne, proste konstrukcyjnie, trwałe, a jednocześnie komfortowe zawieszenie i korzystna relacja ceny do oferowanej wartości. W 2009 roku samochód przeszedł lifting i otrzymał nową nazwę: Punto Evo. Różnice ograniczyły się do odświeżenia stylizacji i przekonfigurowania gamy silnikowej.

Fiat Grande Punto/Punto Evo: ocena*

Reklama

☆☆☆☆☆

Fiat Grande Punto/Punto Evo: polecane silniki

  • 1.4 8V (77 KM) - trwały silnik benzynowy, idealnie współpracuje z LPG.
  • 1.3 M-JET (75 KM) - wyjątkowo oszczędny, niestety ma słabe osiągi.
  • 1.9 M-JET (120 KM) - doskonały, dynamiczny i oszczędny turbodiesel. W salonie była to bardzo droga wersja.


Zdjęcie

Na zdjęciu wersja sprzed liftingu. Identyczną deskę ma aktualne Punto w najtańszej wersji wyposażenia. /Motor
Na zdjęciu wersja sprzed liftingu. Identyczną deskę ma aktualne Punto w najtańszej wersji wyposażenia.
/Motor

Fiat Bravo II (2007-)

Zdjęcie

Fiat Bravo II (2007-) /Motor
Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street - test

Street jest topową odmianą wyposażenia Fiata Bravo z rocznika 2013. Co oferuje? czytaj więcej

Jakością wykończenia ustępuje niemieckim i japońskim rywalom, ale pod względem niezawodności zupełnie nie ma się czego wstydzić. Na dodatek można go kupić okazyjnie tanio. To przestronne auto gwarantuje także dużą przyjemność z jazdy. W ciągu całego okresu produkcji samochód nie przeszedł żadnej poważnej modyfikacji. Nic dziwnego - stylizacja nadwozia i wnętrza jest udana. Bravo bazuje na rozwiązaniach technicznych Stilo. Niemal w całości wykorzystuje np. jego tanie w naprawach zawieszenie. Jeśli ktoś szuka auta kompaktowego w rozsądnej cenie - Bravo jest jedną z najlepszych propozycji.

Fiat Bravo II: ocena*

☆☆☆☆

Fiat Bravo II: polecane silniki:

  • 1.4 16V (90 KM) - oszczędna jednostka benzynowa. Z powodzeniem można ją przerobić na LPG.
  • 1.6 M-Jet (105-120 KM) - oszczędny silnik wysokoprężny o zadowalających osiągach.
  • 1.9 M-Jet (120 KM) - z tym silnikiem Bravo jest dynamiczne i wciąż mało pali.


Zdjęcie

Doskonałe wyposażenie, piękna stylizacja, łatwa obsługa, ale jakość materiałów - tylko przeciętna. /Motor
Doskonałe wyposażenie, piękna stylizacja, łatwa obsługa, ale jakość materiałów - tylko przeciętna.
/Motor

Fiat Panda II (2003-2012)

Zdjęcie

Fiat Panda II (2003-2012) /Motor

W początkowym okresie produkcji ten mały, ale bardzo funkcjonalny samochód był prawdziwą rewelacją. Dziś, na rynku wtórnym ma wielu groźnych konkurentów. I nie chodzi bynajmniej o jakość wykonania, ale o ilość miejsca we wnętrzu i właściwości jezdne. Na dodatek okazuje się, że używane Pandy są stosunkowo drogie. To dobry samochód, ale naszym zdaniem warto dopłacić i kupić Punto. Panda doczekała się kilku wersji specjalnych. Najciekawsze to 4x4 i Cross. Obie mają dołączany napęd na tylne koła, przy czym druga jest dodatkowo tuningowana optycznie. Rolę modelu flagowego w gamie pełni Panda 100 HP (1.4 100 KM).

Fiat Panda II: ocena*

☆☆☆☆

Fiat Panda II: polecane silniki:

  • 1.2 8V (60 KM) - ten silnik wytrzyma wszystko. Jest trwały i wystarczająco dynamiczny.
  • 1.3 M-Jet (70 KM) - do Grande Punto ta jednostka jest nieco zbyt słaba, ale w Pandzie sprawdza się idealnie. Co więcej - gwarantuje wyższy komfort jazdy niż silnik benzynowy 1.2.


Zdjęcie

Wnętrze Pandy jest oryginalne i praktyczne. Szkoda tylko, że konsola ogranicza miejsce na prawą nogę. /Motor
Wnętrze Pandy jest oryginalne i praktyczne. Szkoda tylko, że konsola ogranicza miejsce na prawą nogę.
/Motor

Fiat Sedici (2006-)

Zdjęcie

Fiat Sedici (2006-) /Motor
Fiat Sedici 2.0 Multijet 4x4 Emotion - test

Fiat Sedici nie jest nowością i nie wyróżnia się na tle rywali, ale w trudnych warunkach pokazuje swoje mocne strony. czytaj więcej

Ten model jest owocem współpracy Fiata i Suzuki. Wyróżnia się bardzo wysoką jakością montażu, choć same materiały wykończeniowe mogłyby być lepsze. Zaletą Fiata Sedici jest wysoki prześwit i napęd na cztery koła (stale napędzana jest oś przednia, tylna dołącza się w chwili uślizgu kół przednich). Jeśli ktoś ma dosyć zimowych problemów z trakcją, a nie stać go na pełnowymiarowego SUV-a - trafił idealnie. Auto jest stosunkowo tanie w zakupie i tanie w utrzymaniu. Wersje benzynowe praktycznie w ogóle się nie psują. Diesle - również są trwałe, choć nabywca musi się przygotować na wymianę sprzęgła czy turbosprężarki.

Fiat Sedici: ocena*

☆☆☆☆

Fiat Sedici: polecane silniki

  • 1.6 16V (107-120 KM) - ten silnik nie jest przesadnie oszczędny, ale imponuje trwałością i niezawodnością.
  • 1.6 DDiS (90 KM) - bardzo oszczędny, szkoda tylko, że występuje w konfiguracji z przednim napędem.
  • 1.9 DDiS (120 KM) - dynamiczny, trwały, konfigurowany z napędem 4WD.


Zdjęcie

Staranne wykonanie, ale tworzywa nie imponują. Deska rozdzielcza jest wykonana z twardego plastiku. /Motor
Staranne wykonanie, ale tworzywa nie imponują. Deska rozdzielcza jest wykonana z twardego plastiku.
/Motor

Fiat Croma II (2005-2010)

Zdjęcie

Fiat Croma II (2005-2010) /Motor
Używane: Fiat Croma II, Opel Vectra C

Wbrew pozorom Cromę i Vectrę więcej łączy niż dzieli. Różnica popularności obu modeli wynika z faktu, że potencjalni nabywcy... boją się eksperymentów. czytaj więcej

W konkursie na najbardziej niedoceniany samochód na rynku, Croma jest pretendentem do nagrody głównej. To wyjątkowo pakowane auto zbudowane przez Fiata na podwoziu Opla Vectry C jest dobrze zabezpieczone przed korozją, doskonale wyciszone i świetnie wyposażone. Pod względem awaryjności nie odbiega od przeciętnej. A mimo tego - nie cieszy się specjalnym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Ale dla potencjalnych kupujących to dobrze - za 25 tys. zł można kupić bezwypadkowy egzemplarz w idealnym stanie. Na rynku dominują wersje wysokoprężne (M-Jet). Silniki benzynowe były tylko uzupełnieniem oferty.

Fiat Croma II: ocena*

☆☆☆☆

Fiat Croma II: polecane silniki

  • 1.9 M-Jet (120 KM) - optymalna propozycja, ma wystarczające osiągi.
  • 1.9 M-Jet (150 KM) - najczęściej spotykana jednostka w autach po liftingu.
  • 2.4 M-Jet (200 KM) - to bardzo dynamiczny silnik, niestety sporo pali. Wynika to z faktu, ze jest konfigurowany z automatem.


Zdjęcie

Wszystkie Cromy są bardzo bogato wyposażone. Na jakość montażu i tworzyw nie można narzekać. /Motor
Wszystkie Cromy są bardzo bogato wyposażone. Na jakość montażu i tworzyw nie można narzekać.
/Motor

* niepolecany; ☆☆ warunkowo godny zainteresowania; ☆☆☆ godny zainteresowania; ☆☆☆☆ polecany; ☆☆☆☆ szczególnie polecany

Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet Climbing - TEST

Używane: Fiat Bravo II, Seat Leon II - OPINIE

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Motor

Zobacz również