Kupujemy używanego Fiata - poradnik kupującego

Sobota, 14 grudnia 2013 (15:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Fiat Seicento/600 (1998-2010)

Zdjęcie

Fiat Seicento/600 (1998-2010) /Motor
Używany Fiat Seicento (1998-2010)

W dzisiejszych czasach ten samochód jest po prostu przestarzały. Ale dla osoby, która jeździ na krótkich dystansach, głównie w pojedynkę, wciąż okazuje się wystarczający. czytaj więcej

W dzisiejszych czasach ten samochód jest już po prostu przestarzały, ale jeśli ktoś szuka czegoś taniego i podróżuje głównie w pojedynkę, na krótkich dystansach, Seicento okaże się wystarczające. W 2005 r. auto przeszło niewielki lifting i przemianowano je na Fiata 600. To jednak wciąż ta sama konstrukcja. Mimo technicznej prostoty, na rynku zdarzają się bogato wyposażone wersje ze wspomaganiem kierownicy, elektrycznie sterowanymi szybami, a nawet z klimatyzacją. Auto jest tak tanie w naprawach, że nawet wyjątkowy pechowiec nie będzie ponosił wielkiego ryzyka w chwili zakupu. Wymiana sprzęgła kosztuje tu mniej niż 500 zł, a wymiana uszczelki pod głowicą 800 zł. Największy problem sprawiają połączenia elektryczne oraz śniedziejące zamki. Jeśli ktoś używa wyłącznie pilota, w razie zużycia baterii może się nie dostać do auta...

Fiat Seicento/600: ocena*

Reklama

☆☆☆

Fiat Seicento/600: polecane silniki

  • Jest tylko jedna sensowna wersja: 1.1 (54 KM).

Fiat Stilo (2001-2007)

Zdjęcie

Fiat Stilo (2001-2007) /Motor

Zaprojektowane po niemiecku, doskonale wyposażone Stilo miało być rewolucją w gamie Fiata. Wyniki sprzedaży nie spełniły jednak oczekiwań włoskiego producenta. Jedną z przyczyn ograniczonej popularności była dość wysoka cena. Do wyboru są trzy wersje nadwozia: 3d, 5d oraz kombi (Multiwagon). Polecamy tę ostatnią - jest bardzo praktyczna, ma nawet przesuwaną tylną kanapę. Przeciętne wyniki w rankingach bezawaryjności należy brać z przymrużeniem oka. Włoski samochód jest relatywnie trwały i tani w naprawach. Na dodatek nie rdzewieje. Nieporozumieniem jest jedynie sportowa wersja Abarth. Ognisty temperament pięciocylindrowego silnika 2.4 (170 KM) studzi fatalna, zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed.

Fiat Stilo: ocena*

☆☆☆

Fiat Stilo: polecane silniki

  • 1.2 16V (80 KM) - bardzo ekonomiczny silnik benzynowy, gwarantuje wystarczające osiągi.
  • 1.9 JTD (115 KM) - udany turbodiesel z wtryskiem common rail.


Zdjęcie

Stilo to jeden z pierwszych tak starannie wykonanych i tak dobrze wyposażonych samochodów Fiata. /Motor
Stilo to jeden z pierwszych tak starannie wykonanych i tak dobrze wyposażonych samochodów Fiata.
/Motor

Fiat Siena/Albea (1997-2007)

Zdjęcie

Fiat Siena/Albea (1997-2007) /Motor

Do typowo miejskiego hatchbacka Palio, oferowanego na wybranych rynkach, Fiat dokleił olbrzymi bagażnik i tak powstała Siena. Mimo niezbyt udanych proporcji nadwozia, samochód cieszył się w Polsce olbrzymim wzięciem - był tani, pakowny i dość wysoko zawieszony, co idealnie sprawdza się na naszych drogach. W 2002 roku Siena doczekała się modernizacji i zmiany nazwy na Albea. W 2005 roku Fiat po raz drugi zmodernizował model. Równolegle z sedanem Siena, Fiat oferował także wersję kombi (pod nazwą Palio Weekend). Samochód był modernizowany w 1999 roku, ale utrzymał swoją nazwę aż do końca produkcji. My szczególnie polecamy właśnie Palio Weekend - to tani, bardzo pakowny samochód, o doskonałym zapleczu serwisowym. Szkoda, że w ofercie zabrakło diesli.

Fiat Siena/Albea: ocena*

☆☆

Fiat Siena/Albea: polecane silniki

  • 1.2 16V (73 KM) - trwały, dobrze współpracuje z instalacjami LPG.
  • 1.6 16V (101 KM) - dynamiczny, ale paliwożerny.


Zdjęcie

Z założenia miało być tanio. I jest. Podczas jazdy nic nie skrzypi, ale tworzywa mają fatalną jakość. /Motor
Z założenia miało być tanio. I jest. Podczas jazdy nic nie skrzypi, ale tworzywa mają fatalną jakość.
/Motor

Fiat Punto II (1999-2012)

Zdjęcie

Fiat Punto II (1999-2012) /Motor

Kiedyś - najpopularniejszy samochód w Polsce. Dziś - aktor drugiego planu. Wciąż można polecić ten model, choć nabywca musi się przygotować na zmagania z korozją połączeń gwintowych i śniedziejącymi wiązkami elektrycznymi. W 2003 roku samochód przeszedł niewielki lifting, który nie wpłynął jednak na ogólną jakość.

Fiat Punto II: ocena*

☆☆☆

Fiat Punto II: polecane silniki

  • 1.2 8V (60 KM)
  • 1.2 16V (80-82 KM)

Fiat Marea (1996-2003)

Zdjęcie

Fiat Marea (1996-2003) /Motor

Marea (podobnie jak bliźniacze konstrukcje Bravo I i Brava) to idealne auta dla osób, które mają do wydania kilka tysięcy złotych i szukają praktycznego środka transportu. Wszystkie trzy modele są nieźle zabezpieczone przed korozją i doskonale zaopatrzone w tanie części zamienne. Polecamy egzemplarze z końcówki produkcji.

Fiat Marea: ocena*

☆☆

Fiat Marea: polecane silniki

  • 1.2 16V (80-82 KM)
  • 1.9 JTD (100-105 KM)


*
niepolecany; ☆☆ warunkowo godny zainteresowania; ☆☆☆ godny zainteresowania; ☆☆☆☆ polecany; ☆☆☆☆ szczególnie polecany

Tekst: Jacek Ambrozik; zdjęcia: archiwum, Fiat

Używany Fiat Stilo (2001-2007) - OPINIE

Fiat 126p - 40 lat minęło - YOUNGTIMERY I ZABYTKI

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Motor

Zobacz również