Luksusowe auta w atrakcyjnej cenie

Poniedziałek, 26 maja 2014 (09:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Każdy z prezentowanych modeli można kupić nawet za połowę ceny konkurencyjnych aut niemieckich. Polecamy najlepsze wersje, ostrzegamy przed awaryjnymi.

Zdjęcie

Luksusowe auta w atrakcyjnej cenie /Motor

TAK OCENIAMY:

Cena zakupu
1 pkt – więcej nie utargujesz
2 pkt. – warto się targować
3 pkt. – bez problemu zbijesz cenę

Koszt serwisowania
1 pkt – naprawy są bardzo drogie
2 pkt. – znajdziesz pomoc na forach
3 pkt. – naprawy są tanie

Instalacja LPG
1 pkt – nie myśl o LPG
2 pkt. – da się, ale będzie drogo
3 pkt. – jeden z silników „lubi” LPG

Diesle
1 pkt – w gamie brak diesla lub jest nieekonomiczny
2 pkt. – diesle są, ale przeciętne
3 pkt. – przynajmniej jeden silnik diesla warto polecić

Wszystkie prezentowane na kolejnych podstronach samochody używane łączy jedna wspólna cecha. Kiedyś, jako nowe, kosztowały krocie, ale na rynku wtórym można je kupić okazyjnie tanio. Czasem wysoki spadek wartości jest uzasadniony - wynika z astronomicznych kosztów eksploatacji, ponadprzeciętnej awaryjności lub ograniczonej podaży części zamiennych. Znacznie częściej zdarza się jednak, że jest następstwem stereotypowej "dyskryminacji" niektórych marek przez potencjalnych nabywców na ryku wtórnym. W zestawieniu wskazujemy na prawdziwe okazje i przestrzegamy przed typowymi rynkowymi minami, czyli wersjami, które sprawiają kłopoty i za żadne skarby nie da się ich później odsprzedać.

Reklama

Każdy z prezentowanych modeli w okazyjnej cenie może być atrakcyjnym kąskiem wyłącznie wtedy, gdy jest bezwypadkowy i ma udokumentowaną historię serwisową.

Oceniając poszczególne modele, skoncentrowaliśmy się głównie na kosztach eksploatacji, ponieważ zdecydowana większość potencjalnych nabywców po zakupie planuje jeździć nimi na co dzień. W naszej punktacji doceniamy samochody tanie w zakupie, dobrze zaopatrzone w części zamienne, takie, w gamie których znajduje się przynajmniej jeden sprawdzony diesel lub wersja benzynowa, którą można przystosować do zasilania LPG. Bo przecież alternatywne paliwo w 10-letnim aucie za 15-20 tys. zł to żaden wstyd, pod warunkiem, że instalacja zostanie prawidłowo dobrana, przeróbkę wykona się starannie, a lokalizacja zaworu do tankowania gazu nie oszpeci wysmakowanej stylizacji nadwozia.


Czytaj dalej na następnej stronie: Luksusowe auta w atrakcyjnej cenie, cz. II

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Motor

Zobacz również