Luksusowe auta w atrakcyjnej cenie

Poniedziałek, 26 maja 2014 (09:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Peugeot 607 (2000-2010)

Cena: 12-50 tys. zł

Zdjęcie

Peugeot 607 (2000-2010) /Motor


Zdjęcie

Ceny 607 po liftingu – od 15 tys. zł. Auta w idealnym stanie kosztują ok. 20 tys. zł.
/Motor

Reklama

To był pierwszy model Peugeota z instalacją elektryczną CAN. W autach z początku produkcji ulega ona częstym awariom. Do zawieszenia, nadwozia i właściwości jezdnych nie można mieć zastrzeżeń. Samochód przeszedł lifting w 2004 roku.

KOSZT ZAKUPU

Awaryjność wersji sprzed liftingu znajduje odbicie w cenach. Są dużo tańsze do tych po modernizacji. Mimo wszystko model 607 ma swoją markę i aby tanio kupić auto w dobrym stanie, trzeba się umiejętnie targować.

KOSZT SERWISOWANIA

Kosztowna jest głównie diagnostyka i naprawy elektroniki pokładowej. Zawieszenie i silniki (zwłaszcza benzynowe) nie sprawiają większych problemów.

NASZA OCENA

Cena zakupu: 2/3
Koszt serwisowania: 2/3
LPG: 3/3
Diesle: 2/3

SUMA: 9/12

LPG

Wiele osób zamontowało do tego auta instalację LPG i nie narzeka.

DIESLE

Do wyboru 2.2 lub 2.7. Ich awaryjność zależy od tego, na jaki egzemplarz się trafi.

POLECANA WERSJA

Pewne są tylko jednostki benzynowe. Diesle - to łut szczęścia.

2.9 V6

pojemność: 2946 cm3,
moc: 211 KM,
maksymalny moment obrotowy: 290 Nm,
prędkość maksymalna: 235 km/h,
przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s,
średnie zużycie paliwa: 10,2 l/100 km

TEGO NIE KUPUJ

Zaniedbanych egzemplarzy 2.7 HDi z zapchanym filtrem cząstek stałych.

Renault VelSatis (2002-2009)

Cena: 7-42 tys. zł

Zdjęcie

Renault VelSatis (2002-2009) /Motor

Zdjęcie

Jeśli umiesz się targować kupisz, idealnego VelSatisa za mniej niż 15 tys. zł!
/Motor

NASZA OCENA

Cena zakupu: 3/3
Koszt serwisowania: 2/3
LPG: 3/3
Diesle: 3/3

SUMA: 11/12

Gwarantuje ponadprzeciętny komfort jazdy, ale rozczarowuje awaryjnością elektroniki. Psują się także starsze wersje wysokoprężne. Do zalet należą dobre zabezpieczenie antykorozyjne i bezpieczne nadwozie (auto ma 5 gwiazdek w testach Euro NCAP).

KOSZT ZAKUPU

Zadbanego VelSatisa można kupić za przysłowiową czapkę gruszek. Niektórzy sprzedający wystawiają wysokie ceny wywoławcze, ale jeśli trafi się konkretny nabywca - bardzo chętnie je opuszczają.

Używany Citroen C6 (2005-2012)

Citroen C6 to ryzykowny zakup, ale warto się skusić. Krajowe, serwisowane egzemplarze okazują się niezawodne i... trudno je kupić – cieszą się dużym wzięciem. czytaj więcej

KOSZT SERWISOWANIA

Wiele części (np. elementy tylnego zawieszenia) dostępnych jest tylko w serwisach autoryzowanych. Koszty generują elektronika i diesle (szczególnie 2.2 dCi oraz 3.0 dCi).

LPG

Silniki benzynowe 2.0T oraz 3.0 V6 świetnie się spisują na LPG.

DIESLE

Polecamy tylko wersję 2.0 dCi. Ma łańcuch rozrządu, pojawiła się pod koniec produkcji.

POLECANA WERSJA

Zadbane wersje benzynowe 2.0T lub 3.0 V6. Ostatecznie 2.0 dCi.

2.0T

pojemność: 1998 cm3,
moc: 170 KM,
maksymalny moment obrotowy: 270 Nm,
prędkość maksymalna: 210 km/h,
przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s,
średnie zużycie paliwa: 9,4 l/100 km

TEGO NIE KUPUJ

Diesli 2.2 dCi lub - jeszcze gorzej - 3.0 dCi z wypaloną uszczelką pod głowicą.

Rover 75 (1998-2005)

Cena: 8-25 tys. zł

Zdjęcie

Rover 75 (1998-2005) /Motor

W Polsce to wyjątkowo niedoceniany samochód. Bazuje na tylnonapędowym BMW seri 3, ale w większości wersji ma przedni napęd (tylko bazujący na tym aucie model MG ZT 260 ma napęd na tylne koła).

KOSZT ZAKUPU

Ceny są na ogół przystępne. Auta sprowadzane na handel można kupić okazyjnie tanio. Egzemplarze w idealnym stanie oferowane przez miłośników marki zrzeszonych w internetowym klubie są zazwyczaj droższe niż średnia cena rynkowa.

KOSZT SERWISOWANIA

Stacji ASO już nie ma, podaż części w niezależnych sklepach jest mocno ograniczona. Na szczęście, wszystko można kupić przez internet, także dzięki forum miłośników marki.

NASZA OCENA

Cena zakupu: 3/3
Koszt serwisowania: 2/3
LPG: 2/3
Diesle: 3/3

SUMA: 10/12

LPG

Gaz można montować np. do wersji 2.0 16V. Ale nie polecamy. To raczej wyjście dla tych, którzy nie mogą sprzedać auta, a chcą jeździć taniej.

DIESLE

Polecamy diesla 2.0. To silnik BMW w niewysilonych wersjach.

POLECANA WERSJA

Zadbany, dwulitrowy diesel w wytrzymałej wersji 116 KM.

2.0 CDT

pojemność: 1951 cm3,
moc: 116 KM,
maksymalny moment obrotowy: 260 Nm,
prędkość maksymalna: 193 km/h,
przyspieszenie 0-100 km/h: 11,7 s,
średnie zużycie paliwa: 5,8 l/100 km

TEGO NIE KUPUJ

Wersji benzynowych z holenderską instalacją LPG (są awaryjne).

Saab 9-5 (1997-2010)

Cena: 5-45 tys. zł

Zdjęcie

Saab 9-5 (1997-2010) /Motor

Są dwie polecane propozycje: albo tani, bezwypadkowy egzemplarz z początkowego okresu produkcji z dowolnym silnikiem benzynowym i ręczną skrzynią biegów, albo znacznie droższy, poliftingowy diesel 1.9 TiD.

KOSZT ZAKUPU

Wersje benzynowe z początkowego okresu produkcji można kupić za 5-7 tys. zł. To atrakcyjna oferta. Zadbane, poliftingowe diesle 1.9 TiD (fot.) kosztują ok. 25 tys. zł).

NASZA OCENA

Cena zakupu: 3/3
Koszt serwisowania: 2/3
LPG: 1/3
Diesle: 3/3

SUMA: 9/12

KOSZT SERWISOWANIA

Części do diesli i do zawieszenia pasują zwykle z Vectry C. Pozostałe elementy (szczególnie do benzynowych silników turbo) są trudno dostępne.

LPG

Turbodoładowane silniki tolerują tylko najdroższe instalacje.

Przewodnik po silnikach - Fiat/Opel

Kompendium wiedzy dla użytkowników i kupujących. W kolejnej części naszego przewodnika prezentujemy popularne jednostki Fiata i Opla. Które z nich są godne polecenia, a które odstraszają awariami? czytaj więcej

DIESLE

Polecamy wyłącznie diesle 1.9 TiD zapożyczone z Fiata. 2.2 TiD jest przestarzały. Wersji 3.0 TiD należy unikać jak ognia.

POLECANA WERSJA

Wersja wysokoprężna 1.9 TiD- doskonała jednostka Fiata.

1.9 TiD

pojemność: 1910 cm3,
moc: 150 KM,
maksymalny moment obrotowy: 320 Nm,
prędkość maksymalna: 167 km/h,
przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s,
średnie zużycie paliwa: 8,6 l/100 km

TEGO NIE KUPUJ

Wersji 3.0 TiD - są awaryjne i ponadprzeciętnie drogie w naprawach.


Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: archiwum

Stylowe auta używane - OPINIE

Youngtimery na horyzoncie - SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Motor

Zobacz również

  • Używane Renault Modus (2004-2012) - opinie użytkowników

    Mało popularny mikrovan w dwóch wersjach długości nadwozia i z prostymi silnikami benzynowymi. Sprawdzi się jako pierwsze rodzinne auto. więcej