Najmniej awaryjne auta kompaktowe

Czwartek, 5 grudnia 2013 (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Zdjęcie

Toyota Auris I (2007-2013) /Motor

5. Toyota Auris I (2007-2013)

Usterkowość: 10,72*

W porównaniu z Volkswagenem Golfem liczba wersji jest znacznie mniejsza. Paradoksalnie - godnych uwagi jest znacznie więcej silników. Odmiany benzynowe polecamy w zasadzie wszystkie. Są niezawodne, oszczędne i bezobsługowe - wszystkie mają łańcuch rozrządu. Najlepszą propozycją jest 1.6 VVT-i - optymalny pod względem osiągów i zużycia paliwa. Diesle również nie są złe, ale uwaga: zaledwie rok po premierze tego modelu wszystkie otrzymały seryjnie filtr cząstek stałych. Jeśli ktoś mimo wszystko chce koniecznie tankować olej napędowy, powinien w pierwszej kolejności zainteresować się jednostką 1.4 D-4D - w przeciwieństwie do mocniejszych 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D nie ma dwumasowego koła zamachowego i jest zasilana sprawdzonym układem wtryskowym Bosch, który w razie potrzeby można regenerować.

Reklama

Czy Toyota Auris jest samochodem idealnym? Nie. Po pierwsze na rynku wtórnym jest autem przewartościowanym - zadbane egzemplarze używane kosztują majątek. Po drugie - szybko starzeje się jej wnętrze. Po trzecie - trudno wskazać wersję, która nadaje się do LPG.

Toyota Auris I: plusy

  • wyjątkowa niezawodność silników benzynowych,
  • bardzo niskie ryzyko niespodziewanych awarii.


Toyota Auris I: minusy

  • niezbyt wyszukane materiały użyte do wykończenia wnętrza,
  • przesadnie wysokie ceny egzemplarzy używanych.


Toyota Auris I: polecany silnik

Dane techniczne: Toyota Auris I (2007-2013)

 1.6 VVT-i
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1598 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna124 KM
Maksymalny moment obrotowy157 Nm
Osiągi 
Prędkość maksymalna190 km/h
Przysp. 0-100 km/h10,4 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*7,1
*dane fabryczne

*średnia liczba usterek na każdych 100 przebadanych samochodów

Zdjęcie

BMW serii 1 (2004-2011) /Motor

6. BMW serii 1 (2004-2011)

Usterkowość: 10,84*

Jeśli ktoś przedkłada przyjemność z jazdy nad walory praktyczne, z BMW 1 będzie wyjątkowo zadowolony. Samochód nie grzeszy obszernością wnętrza, a ze względu na przynależność do klasy premium jest dość drogi w zakupie. W zamian - jako jedyny w tym zestawieniu ma napęd na koła tylne, wyróżnia się jakością wykończenia wnętrza i mocą topowych, sześciocylindrowych silników. Wybór dowolnej wersji benzynowej eliminuje ryzyko niespodziewanej awarii unieruchamiającej pojazd w trasie praktycznie do zera. Z dieslami sprawa jest inna - wybrane egzemplarze mają problemy z łańcuchem rozrządu. Nabywca wysokoprężnej "jedynki" z przebiegiem 200 tys. km lub większym musi się przygotować na wymianę turbosprężarki, dwumasowego koła zamachowego i - niestety - filtra cząstek stałych. Zadbane BMW 1 bardzo trudno kupić.

BMW serii 1: plusy

  • bardzo wysoka jakość wykończenia,
  • niezawodne i żywotne silniki benzynowe,
  • tylny napęd.


BMW serii 1: minusy

  • wysokie ceny egzemplarzy używanych,
  • niewielki bagażnik.


BMW serii 1: polecany silnik

Dane techniczne: BMW serii 1 (2004-2011)

 118i
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1995 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna129 KM
Maksymalny moment obrotowy180 Nm
Osiągi 
Prędkość maksymalna208 km/h
Przysp. 0-100 km/h9,4 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*7,3
*dane fabryczne

*średnia liczba usterek na każdych 100 przebadanych samochodów

Używana Honda Civic VIII (2006-2011)

Futurystyczne kształty Civica kryją zupełnie konwencjonalne rozwiązania technologiczne. Niezawodność nadal wysoka! czytaj więcej

7. Honda Civic VIII (2006-2011)

Usterkowość: 11,14*

W przypadku tego samochodu wybór jest bardzo prosty: polecamy dwie wersje benzynowe: 1.4 100 KM oraz 1.8 i-VTEC. Obie gwarantują niemal dożywotnią niezawodność. Diesel 2.2 i-CTDi to także dopracowany silnik, ale nieco zbyt duży jak na tej klasy samochód. Jest także dość drogi w naprawach, a to z punktu widzenia osoby, która kupuje używany samochód z pewnością nie jest zaletą. Wielu użytkowników Civica VIII, którzy wcześniej jeździli poprzednimi generacjami modelu narzeka na niższą jakość montażu elementów wykończenia wnętrza. Usterką znaną z Civica VII jest przedwczesne zużycie łożysk w skrzyni biegów. Ale sam hałas - jakkolwiek dokuczliwy - nie zakłóca mobilności samochodu.

Brak diesla małej pojemności zachęca użytkowników do montażu instalacji LPG. Odradzamy - może na tym ucierpieć żywotność jednostki napędowej.

Honda Civic VIII: plusy

  • silniki benzynowe są mocne, oszczędne i można na nich polegać,
  • auto ma praktyczny bagażnik.


Honda Civic VIII: minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • brak oszczędnego, małego diesla.


Honda Civic VIII: polecany silnik

Dane techniczne: Honda Civic VIII (2006-2011)

 1.8 i-VTEC
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1799 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna140 KM
Maksymalny moment obrotowy175 Nm
Osiągi 
Prędkość maksymalna205 km/h
Przysp. 0-100 km/h8,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*6,6
*dane fabryczne

*średnia liczba usterek na każdych 100 przebadanych samochodów

Używane: Mazda 3 1.6 kontra 2.0+LPG

Dwie Mazdy podobne pod wieloma względami. Tyle że jeden z właścicieli jest zadowolony z auta, a drugi – wręcz przeciwnie... czytaj więcej

8. Mazda 3 I (2003-2009)

Usterkowość: 11,45*

Statystycznie ten model wypada rewelacyjnie. Ale co z tego, skoro ma spore problemy z powierzchowną korozją, na które eksperci GTÜ "nie mają paragrafu". Przed zakupem trzeba zatem bardzo dokładnie oglądać samochód - wiele egzemplarzy było już z tego powodu malowanych. Technicznie Mazda 3 bazuje na modelu Ford Focus. Elementem wspólnym jest szereg elementów zawieszenia oraz wybrane silniki. Najbezpieczniejszym wyborem są wersje benzynowe. Już podstawowa 1.4 jest wystarczająca, ale my polecamy optymalną 1.6 o mocy 105 KM. Godny polecenia jest także diesel 1.6 CiTD (w Fordach znany jaki 1.6 TDCi a w Peugeotach i Citroenach jaki 1.6 HDI). Nie polecamy wersji 2.0 MZR-CD - to droga konstrukcja Mazdy z DPF.

Mazda 3 I: plusy

  • atrakcyjne ceny,
  • staranne wykonanie detali,
  • trwałe silniki wysokoprężne,
  • oszczędny diesel 1.6.


Mazda 3 I: minusy

  • mizerne zabezpieczenie antykorozyjne,
  • problemy z filtrami cząstek stałych w odmianach 2.0 MZR-CD,
  • drogie części.


Mazda 3 I: polecany silnik

Dane techniczne: Mazda 3 I (2003-2009)

 1.6 16V
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1598 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna105 KM
Maksymalny moment obrotowy145 Nm
Osiągi 
Prędkość maksymalna182 km/h
Przysp. 0-100 km/h11,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*7,2
*dane fabryczne

*średnia liczba usterek na każdych 100 przebadanych samochodów

Zdjęcie

Subaru Impreza GH (2007-2011) /Motor

9. Subaru Impreza GH (2007-2011)

Usterkowość: 11,86*

Wysoka pozycja Subaru Imprezy przynosi raczej chwałę japońskiej marce niż zachęca do zakupu. Impreza to model specyficzny, który mimo wzorowej jakości wykonania i tak jest kojarzony z wysokimi kosztami eksploatacji, które wynikają z wysokich cen części zamiennych oraz drogich usług serwisowych. Wszystkie Imprezy mają ciasno zabudowane silniki typu boxer i stały napęd na cztery koła, a to podnosi poprzeczkę wymagań wobec mechaników. Bazowe wersje benzynowe nie imponują osiągami, a na dodatek zużywają sporo paliwa. Sportowe modele turbodoładowane są jeszcze mniej ekonomiczne, ale przynajmniej dają olbrzymią radość z jazdy. W dieslach dość szybko zużywa się sprzęgło, a wraz z nim - dwumasowe koło zamachowe.

Subaru Impreza GH: plusy

  • świetny, stały napęd na cztery koła,
  • doskonałe osiągi benzynowych wersji turbodoładowanych,
  • bardzo oszczędny diesel.


Subaru Impreza GH: minusy

  • wysokie koszty serwisowania,
  • drogie części zamienne,
  • mały wybór egzemplarzy używanych.


Subaru Impreza GH: polecany silnik

Dane techniczne: Subaru Impreza GH (2007-2011)

 2.0 16V
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1994 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna150 KM
Maksymalny moment obrotowy196 Nm
Osiągi 
Prędkość maksymalna193 km/h
Przysp. 0-100 km/h9,6 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*8,4
*dane fabryczne

*średnia liczba usterek na każdych 100 przebadanych samochodów

Zdjęcie

Seat Leon (2005-2012) /Motor

10. Seat Leon/Toledo (2005-2012)

Usterkowość: 13,07*

Bliźniak VW Golfa V i Audi A3 II uplasował się nieco niżej od swoich krewniaków, ale - biorąc pod uwagę fakt, jak duże przebiegi mają wszystkie samochody z grupy Volkswagena dostępne na rynku wtórnym - nie ma to większego znaczenia. Równie dobrym wyborem może być także pozycjonowana niżej Skoda Octavia II. Kupujący wybierając samochód z niemieckiej grupy powinien się sugerować kwestią gustu oraz ogólnym stanem technicznym. Tak jak w przypadku opisanych wcześniej modeli Audi A3 oraz VW Golfa V, atrakcyjne są wersje 1.6 8V, 1.9 TDI PD oraz wszystkie nowsze diesle (po 2007 r.) z zasilaniem common rail. Nie warto inwestować w starsze egzemplarze ze skrzynią DSG. Na miano czarnych owiec w gamie zasługują wersje 2.0 TDI PD oraz 1.4 TSI.

Seat Leon/Toledo: plusy

  • rozsądne ceny egzemplarzy używanych,
  • duży wybór,
  • atrakcyjna stylizacja,
  • szeroka oferta tanich części zamiennych.


Seat Leon/Toledo: minusy

  • wysokie przebiegi wysokoprężnych egzemplarzy używanych,
  • awaryjne silniki 2.0 TDI PD.


Seat Leon/Toledo: polecany silnik

Dane techniczne: Seat Leon/Toledo (2005-2012)

 1.9 TDI PD
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1896 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/8
Moc maksymalna105 KM
Maksymalny moment obrotowy250 Nm
Osiągi 
Prędkość maksymalna183 km/h
Przysp. 0-100 km/h12,3 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*5,4
*dane fabryczne

*średnia liczba usterek na każdych 100 przebadanych samochodów

Używane Subaru - PORADNIK KUPUJĄCEGO

Przewodnik po silnikach - BMW - SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Zobacz również