Przewodnik po silnikach japońskich

Sobota, 7 grudnia 2013 (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Kompendium wiedzy dla użytkowników i kupujących. W kolejnej części naszego przewodnika prezentujemy popularne jednostki japońskie. Które z nich są godne polecenia, a które odstraszają awariami?

Zdjęcie

Toyota 2.0/2.2 D-4D /Toyota

Trzecia część cyklu dotyczy silników japońskich marek Toyota, Honda, Mazda i Subaru - przedstawiamy najpopularniejsze, najbardziej poszukiwane jednostki napędowe, ich konstrukcję, mocne i słabe strony oraz uwagi dotyczące ich eksploatacji. Od razu tłumaczymy brak w tym zestawieniu Nissana - z racji zacieśnionej w ostatnich latach współpracy z Renault przewagę wśród jednostek napędowych, zwłaszcza tych najbardziej poszukiwanych, tworzą silniki opracowane przez francuski koncern.

Typowe samochody w nietypowych wersjach

To na pierwszy rzut oka zwykłe auta, świetnie zaopatrzone w części zamienne i względnie niezawodne. Tyle że w ofercie była często nietypowa wersja, która sprawia kłopoty. czytaj więcej

Reklama

Wśród prezentowanych jednostek napędowych zdecydowanie dominują wersje wysokoprężne. To one są najbardziej pożądane na rynku wtórnym, ale jednocześnie stwarzają więcej problemów w codziennej eksploatacji. Współczesne japońskie silniki benzynowe mają raczej konserwatywną konstrukcję, ciągle opierają się np. modzie na downsizing. Wykorzystywanie sprawdzonych podzespołów w połączeniu z wysoką jakością produkcji sprawiają, że jednostki te zazwyczaj długimi latami nie sprawiają kłopotów. W przypadku diesli tak różowo nie jest. W przedstawionym na kolejnych podstronach zestawieniu nie brakuje solidnych i trwałych silników na ON, jednak są też przykłady konstrukcji, których jakość odbiega od japońskich standardów.

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Motor

Zobacz również