Używane Audi A8 D3 (2002-2009)

Poniedziałek, 20 stycznia 2014 (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Audi A8 to bez wątpienia wizytówka technicznych możliwości firmy i w związku z tym nie należy od niego oczekiwać niskich kosztów eksploatacji.

Zdjęcie

Audi A8 (D3) z początku okresu produkcyjnego (lata 2003-2005) /Audi
Audi A8 (D3) z początku okresu produkcyjnego (lata 2003-2005)
/Audi

Zdjęcie

Przed zakupem A8 warto wziąć instrukcję obsługi i mozolnie posprawdzać działanie poszczególnych elementów wyposażenia.
/Audi

Niemiecki producent udowodnił, że można połączyć najwyższy komfort jazdy z niemal sportową trakcją. "Sekretami" są: lekkie, a jednocześnie wyjątkowo wytrzymałe nadwozie wykonane praktycznie w całości ze stopów lekkich (Audi Space Frame), zaawansowane wielowahaczowe zawieszenie z aktywną regulacją charakterystyki pracy, stały napęd na cztery koła (z wyjątkiem bazowej wersji) z elektroniczną kontrolą trakcji oraz gama bardzo mocnych, widlastych silników, z których najmocniejsze mają 12 cylindrów.

Audi RS 7 - test

Osiągami niemal nie odstaje od supersportowego modelu R8, ale potrafi komfortowo przewieźć cztery osoby – Audi RS 7 to nowy wzór na połączenie stylu, sportu i luksusu. czytaj więcej

Kupując używane A8, nie próbujmy nawet podchodzić do niego z tanim, magnetycznym czujnikiem grubości lakieru. Tu zastosowanie mają wyłączne drogie, elektroniczne testery działające na metalach nieżelaznych. Tylko w wyspecjalizowanych stacjach obsługi możemy zweryfikować stan zespołu napędowego - komplet danych ze sterowników zawieszenia, skrzyni biegów i silnika odczytują wyłącznie najlepsze komputery diagnostyczne.

Reklama

Szukając optymalnej wersji, unikajmy modeli wyposażonych w bezstopniową przekładnię Multitronic, która słynie z wysokich kosztów obsługi oraz ponadprzeciętnej awaryjności. Ryzykowny jest także zakup starszych wersji wysokoprężnych 3.0 TDI V6 oraz 4.2 TDI V8, które po przebiegu 150-200 tys. km mogą sygnalizować już pierwsze problemy z łańcuchowym układem rozrządu oraz układem wtryskowym. Warto podkreślić, że każda poważniejsza ingerencja serwisowa wymaga demontażu silnika, co dodatkowo podnosi koszty usług.

Najlepszą propozycją dla osób zainteresowanych zakupem A8 wydaje się wersja z silnikiem benzynowym 4.2 V8 FSI o mocy 350 KM z automatyczną skrzynią Tiptronic.

Zdjęcie

W najdroższych wersjach wyposażenia fotele są nie tylko wykończone skórą, ale także wentylowane. /Audi
W najdroższych wersjach wyposażenia fotele są nie tylko wykończone skórą, ale także wentylowane.
/Audi

Audi A8 D3: plusy

  • bardzo wysoka jakość wykonania
  • doskonałe właściwości trakcyjne
  • gama bardzo mocnych i trwałych jednostek benzynowych


Audi D3: minusy

  • absurdalnie drogie wielowahaczowe zawieszenie
  • awaryjne, bezstopniowe skrzynie Multitronic

Dane techniczne: Audi A8 D3 (2002-2009) - wersje z początku produkcji

Silnik3.0 V63.7 V84.2 V86.0 W123.0 TDI V64.2 V8 TDI
rodzaj silnikabenz., V6benz., V8benz., V8benz., V12t.diesel V6t.dies., V8
poj. skok.2976 cm33697 cm34172 cm35998 cm32967 cm34134 cm3
zawory/rozrząd30/p.+ł.40/p.+ł.40/p.+ł.48/p.+ł.24/łańc.32/łańc.
moc maks.220 KM280 KM335 KM450 KM233 KM326 KM
moment obr.300 Nm360 Nm430 Nm580 Nm450 Nm650 Nm
prędkość maks.242 km/h250 km/h250 km/h250 km/h234 km/h250 km/h
0-100 km/h7,9 s7,3 s6,3 s5,2 s7,8 s5,9 s
zużycie paliwa*10,212,313,115,29,110,2
* w l/100 km; dane dla wersji podstawowych

Zdjęcie

Większość napraw dwunastocylindrowego silnika W12 wymaga wyjęcia go z samochodu. /Audi
Większość napraw dwunastocylindrowego silnika W12 wymaga wyjęcia go z samochodu.
/Audi

Audi RS 8 nie powstanie - INFORMACJE

Opancerzone Audi A8 L Security - WIADOMOŚCI

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Auto Moto

Zobacz również