Używane: Renault Laguna Coupe, Peugeot 407 Coupe

Poniedziałek, 13 maja 2013 (18:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Fabrycznie nowe coupe tej klasy nie należą do tanich. Inaczej jest na rynku wtórnym. Prezentowane francuskie propozycje to prawdziwe okazje!

Zdjęcie

/Motor

Jeśli ktoś dysponuje ograniczonym budżetem, zwycięzca tego porównania wyłania się już na początku. Jest nim Peugeot 407 coupe. Auto zadebiutowało 4 lata wcześniej od Laguny coupe i z tego powodu jest od niej zdecydowanie tańsze. A wizualnie tego absolutnie nie widać.

W zdrowym ciele zdrowy duch

Reklama

Oba modele dysponują arcyciekawą paletą jednostek napędowych. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Jeśli ktoś szuka czegoś na długie lata - powinien zainwestować w wolnossącą wersję benzynową V6. W Lagunie będzie to bardzo mocny silnik 3.5 o mocy 238 KM. W Peugeocie - nieznacznie słabszy 2.9, o mocy 211 KM. Renault otrzymuje plus za lepsze osiągi i zastosowanie łańcucha rozrządu, który redukuje koszty serwisowania do minimum.

Zdjęcie

Staranne wykonanie, niezła jakość materiałów. Obsługa deski rozdzielczej jest intuicyjna z wyjątkiem radia. Pojawiają się problemy z działaniem karty hands free.
/Motor

Rolę podstawowego silnika w 407 pełni czterocylindrowa jednostka 2.2 o mocy 163 KM. To dobry, ale niewyróżniający się niczym silnik z paskiem rozrządu. Po liftingu Peugeot wycofał go zresztą z oferty. Kontrpropozycja Laguny jest lepsza - bazowy silnik to turbodoładowana dwulitrówka o mocy 170 lub 204 KM. Niezależnie od wersji można ją polecić - jest elastyczna, oszczędna i zaskakująco trwała.

Ładnie i oszczędnie

Olbrzymim zainteresowaniem potencjalnych nabywców cieszą się diesle. Nic dziwnego - obaj rywale mają się czym pochwalić. Paleta Renault wydaje się nowocześniejsza (wszystkie diesle mają łańcuch rozrządu), ale trzeba pamiętać, że Laguna coupe pojawiła się znacznie później od swojego rywala. Podstawową propozycją Peugeota jest silnik 2.0 HDi 136 KM (po liftingu 163 KM). To sprawdzona konstrukcja, która imponuje wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. Silnik 2.0 dCi Laguny nie ustępuje jej jednak ani na krok. Jest także mocniejszy (150-178 KM).

Zdjęcie

Wysoka jakość materiałów. Precyzja montażu nie jest niestety najwyższa. Obsługa przeładowanej przyciskami konsoli centralnej rozprasza kierowcę.
/Motor

Prawdziwą gratką na rynku wtórnym są jednak jednostki V6 - w przypadku Peugeota 2.7 HDi 204 KM oraz 3.0 HDi 241 KM, w przypadku Renault: 3.0 dCi 235 KM. Ceny takich fabrycznie nowych egzemplarzy oscylowały w okolicy 200 tys. zł. Dzięki temu, że rocznie tracą na wartości od 10 do 20 tys. zł, ich ceny na rynku wtórnym wydają się śmiesznie niskie. Zwłaszcza dla osób, które naprawdę dużo jeżdżą i szukają wygodnego auta do pokonywania tras międzymiastowych. Sytuację rynkową obrazuje prosty przykład: za zadbanego Peugeota 407 2.7 HDi z 2005 roku trzeba zapłacić ok. 30 tys. zł. Za pozycjonowane wyżej, ale oferujące podobne osiągi BMW 525d z tego samego rocznika w podobnym stanie technicznym trzeba zapłacić o 15-25 tys. zł więcej.

Uwaga: sześciocylindrowych diesli Peugeota i Renault nie polecamy do miasta. Częste starty i jazda na krótkich dystansach bardzo im szkodzą. Silniki Peugeota mają po dwie turbosprężarki, w obu jednostkach Peugeota i Renault zastosowano podwójne filtry cząstek stałych.

Typowe usterki

Używane: Peugeot 207, Renault Clio III

Renault Clio III stawia na komfort, Peugeot 207 jest zestrojony raczej sportowo. Oba modele to atrakcyjne propozycje za około 20 tys. zł. czytaj więcej

Nabywca używanego 407 musi przygotować się na remont przedniego wielowahaczowego zawieszenia (koszt 1500-3000 zł). Zmorą Laguny są drobne usterki elektroniki pokładowej.

W niemieckich statystykach awaryjności oba modele wypadają fatalnie, rywalizując o ostatnie miejsca w rankingach dla poszczególnych przedziałów wiekowych. Zestawienia obejmują niestety wszystkie wersje nadwoziowe (coupe nie są wyodrębnione).

Co ciekawe - mizerne wyniki na papierze mają się nijak do opinii użytkowników. Zdecydowana większość właścicieli, z którymi rozmawialiśmy podczas przygotowywania materiału wyraża się o swoich samochodach w ciepłych słowach.

Zdjęcie

/Motor

Renault Laguna Coupe (2008-)

Zdjęcie

Oprócz wyglądu, najciekawszą rzeczą w Lagunie coupe jest opcjonalny układ jezdny 4Control z czterema kołami skrętnymi. Tylne koła wychylają się wprawdzie nieznacznie, ale odczuwalnie poprawiają zwrotność auta i jego zachowanie w zakrętach. Do 60 km/h skręcają się w kierunku przeciwnym do przednich. Powyżej tej prędkości – w tym samym kierunku. /Motor
Oprócz wyglądu, najciekawszą rzeczą w Lagunie coupe jest opcjonalny układ jezdny 4Control z czterema kołami skrętnymi. Tylne koła wychylają się wprawdzie nieznacznie, ale odczuwalnie poprawiają zwrotność auta i jego zachowanie w zakrętach. Do 60 km/h skręcają się w kierunku przeciwnym do przednich. Powyżej tej prędkości – w tym samym kierunku.
/Motor

Renault Laguna Coupe: wymiary

Dł./szer./wys.: 464/181/140 cm
Rozstaw osi: 269,5 cm
Pojemność bagażnika: 425 l

Renault Laguna Coupe: plusy

  • Większość silników ma łańcuch rozrządu.
  • Podstawowe silniki benzynowe dzięki turbodoładowaniu są oszczędne i dynamiczne.
  • Niezła jakość wykonania.


Renault Laguna Coupe: minusy

  • Utrudnione zajmowanie miejsc na tylnych siedzeniach.


Renault Laguna Coupe: polecany silnik

Dane techniczne: Renault Laguna Coupe (2008-)

Wersja3.5 V6
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa3498 cm3
Układ cylindrów/zaworyV6/24
Moc maksymalna238 KM
Maksymalny moment obrotowy330 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna245 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h7,4 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km10,0

Mocny i trwały benzynowy silnik 3.5 V6 jest wyposażony w łańcuch rozrządu.

Peugeot 407 Coupe (2004-2011)

Zdjęcie

Peugeot 407 coupe, tak jak limuzyna i kombi, ma zaawansowane wielowahaczowe zawieszenie przednie, którego konstrukcja była inspirowana rozwiązaniami z Formuły 1. W naszych warunkach podnosi to koszty serwisowania. Decydując się na jeden ze starszych egzemplarzy trzeba przeznaczyć od 1500 do 3 tys. zł na remont podwozia. /Motor
Peugeot 407 coupe, tak jak limuzyna i kombi, ma zaawansowane wielowahaczowe zawieszenie przednie, którego konstrukcja była inspirowana rozwiązaniami z Formuły 1. W naszych warunkach podnosi to koszty serwisowania. Decydując się na jeden ze starszych egzemplarzy trzeba przeznaczyć od 1500 do 3 tys. zł na remont podwozia.
/Motor

Peugeot 407 Coupe: wymiary

Dł./szer./wys.: 482/187/140 cm
Rozstaw osi: 272,5 cm
Pojemność bagażnika: 465 l

Peugeot 407 Coupe: plusy

  • Obszerne wnętrze.
  • Bardzo mocne, choć kapryśne diesle 2.7 oraz 3.0 HDi.
  • Bardzo przystępne ceny egzemplarzy używanych.


Peugeot 407 Coupe: minusy

  • Drogie w serwisowaniu, wielowahaczowe zawieszenie przednie.


Peugeot 407 Coupe: polecany silnik

Dane techniczne: Peugeot 407 Coupe (2004-2011)

Wersja2.9 V6
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa2946 cm3
Układ cylindrów/zaworyV6/24
Moc maksymalna211 KM
Maksymalny moment obrotowy290 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,7 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km10,2

Silnik jest wyposażony w pasek rozrządu. Nieźle znosi montaż instalacji LPG.

Werdykt

1. miejsce: Peugeot 407 Coupe

Zdjęcie

Wygrywa dzięki lepszej relacji ceny do oferowanej wartości. Polecamy trwały benzynowy silnik V6 lub podstawowe, czterocylindrowe diesle. /Motor
Wygrywa dzięki lepszej relacji ceny do oferowanej wartości. Polecamy trwały benzynowy silnik V6 lub podstawowe, czterocylindrowe diesle.
/Motor

2. miejsce: Renault Laguna Coupe

Zdjęcie

To bardziej nowoczesny samochód niż Peugeot, ale nieznacznie ciaśniejszy i wyraźnie droższy. Polecamy wszystkie silniki za wyjątkiem 3.0 dCi V6. /Motor
To bardziej nowoczesny samochód niż Peugeot, ale nieznacznie ciaśniejszy i wyraźnie droższy. Polecamy wszystkie silniki za wyjątkiem 3.0 dCi V6.
/Motor

Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: archiwum

Używane Renault Avantime (2001-2003) - OPINIE

Używane: Peugeot 207 SW, Seat Ibiza ST, Skoda Fabia Combi - OPINIE

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Motor

Zobacz również

  • Używane Renault Modus (2004-2012) - opinie użytkowników

    Mało popularny mikrovan w dwóch wersjach długości nadwozia i z prostymi silnikami benzynowymi. Sprawdzi się jako pierwsze rodzinne auto. więcej