Używany Opel Astra - poradnik kupującego

Czwartek, 13 marca 2014 (13:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Opel Astra G (II) z silnikami 1.6 8V, 1.4 16V, 1.6 16V

Zdjęcie

Opel Astra G (II) z silnikami 1.6 8V, 1.4 16V, 1.6 16V /Motor

Zdjęcie

Czerń robi przytłaczające wrażenie, ale jakość materiałów i precyzja montażu są całkiem niezłe. Na rynku dominują wersje ubogo wyposażone. Klimatyzacja jest luksusem.
/Motor

Opel Astra II zadebiutował w 1998 roku. Po premierze Astry III (w 2004 r.) pozostał w ofercie jako Astra Classic (tańsza alternatywa dla nowego modelu). Jego produkcja zakończyła się w 2009 roku.

Z punktu widzenia trwałości, niskich kosztów serwisowania i dostępności tanich części zamiennych zdecydowanym faworytem są wersje 1.6 8V o mocy 75 KM (1998-2000) lub 85 KM (2000-2005). Ich atuty to ponadprzeciętna żywotność mechaniczna (wytrzymują bez remontu grubo ponad 300 tys. km), niskie koszty okresowej obsługi (wymiana rozrządu trwa niespełna 2 godziny i razem z częściami kosztuje ok. 300 zł), a także idealna współpraca ze wszystkimi popularnymi rodzajami instalacji LPG, choć oczywiście starych, wyeksploatowanych egzemplarzy z tanią instalacją mieszalnikową lepiej unikać.

Reklama

Używany Opel Astra II Coupe (2000-2004)

Astra II Coupe powstała na otarcie łez po zaprzestaniu produkcji Opla Calibry. To już nie ta klasa, ale i tak można ją polubić. czytaj więcej

W drugiej kolejności polecamy benzynowe silniki 16-zaworowe 1.4 90 KM lub 1.6 101 KM. Są znacznie bardziej delikatne od jednostki 1.6 8V, wymagają drobiazgowego przestrzegania terminów wymiany rozrządu (dla bezpieczeństwa zalecamy interwał 60 tys. km), szwankuje w nich układ EGR i czasem mają zwiększony apetyt na olej silnikowy, ale i tak pod stałą opieką mechanika nie sprawiają praktycznie żadnych niespodzianek.

Wysokie koszty mogą natomiast generować diesle. W modelach 2.0 DTI oraz 2.2 DTI typową usterką jest rozszczelnienie układu wtryskowego. W 1.7 TD zaskakująco drogie są naprawy pompy wtryskowej (piszemy o nich poniżej).

Opel Astra G (II)

liczba zdjęć: 7

Pozostałe podzespoły mechaniczne Astry II (zawieszenie, wyposażenie, elektronika) są trwałe i tanie w naprawach.

  • Nadwozie: precyzja montażu jest niezła, a blachy ponoć ocynkowane, ale korozja i tak się pojawia - głównie na błotnikach.
  • Silnik: mając na uwadze wiek i przebiegi używanych egzemplarzy, polecamy tanie w naprawach silniki benzynowe 1.4, 1.6 oraz 1.8.
  • Zawieszenie: z przodu układ McPherson, z tyłu belka podatna na skręcanie. Całość bardzo trwała i wyjątkowo tania w serwisowaniu.


Opel Astra G (II): tego unikaj

Odradzamy zakup nieudanej, wysokoprężnej odmiany 1.7 TD (68 KM, silnik Opla). Ten samochód ma fatalne osiągi, a na dodatek okazuje się bardzo drogi w naprawach. Jego newralgiczny punkt to sterowana elektronicznie pompa wtryskowa. W razie awarii unieruchamia samochód, a naprawa kosztuje ok. 1500 zł. To prawie 1/4 wartości tego pojazdu!

Dane techniczne: Opel Astra G (II) 1.6 8V, 1.4 16V, 1.6 16V

Wersja1.6 8V1.4 16V1.6 16V
Silnikbenzynowybenzynowybenzynowy
Pojemność skokowa1598 cm31389 cm31598 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/8R4/16R4/16
Moc maksymalna85 KM90 KM101 KM
Maksymalny moment obrotowy128 Nm125 Nm150 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna180 km/h180 km/h188 km/h
Przysp. 0-100 km/h13,0 s12,0 s11,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*7,16,97,0
*dane fabryczne

Używany Opel Vectra B (1995-2002) - OPINIE

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Motor

Zobacz również

  • Używane Renault Modus (2004-2012) - opinie użytkowników

    Mało popularny mikrovan w dwóch wersjach długości nadwozia i z prostymi silnikami benzynowymi. Sprawdzi się jako pierwsze rodzinne auto. więcej