BMW i8 od 573 900 zł

Czwartek, 3 kwietnia 2014 (11:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W polskiej ofercie BMW debiutuje supersportowa hybryda i8. Ceny modelu startują od 573 900 zł.

Zdjęcie

BMW i8 /BMW
BMW i8
/BMW
BMW i3 - test

BMW i3 ma szansę zmienić negatywną opinię na temat aut elektrycznych. Sprawdzamy, jak sensacyjne BMW radzi sobie w polskich realiach. czytaj więcej

Więcej o BMW i8 pisaliśmy przy okazji jesiennej premiery modelu we Frankfurcie. Samochód mierzy blisko 470 cm długości, a jego rozstaw osi wynosi 280 cm (dla porównania, dla Porsche 911 dane te wynoszą odpowiednio 450 i 245 cm). Tylne koła napędza tu 1,5-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa R3 o mocy 231 KM i 320 Nm maksymalnego momentu, a przednie - elektryczny silnik o mocy 131 KM i 250 Nm momentu. Łącznie, zespół ten generuje moc 362 KM oraz 570 Nm maksymalnego momentu.

Atutem BMW jest stosunkowo niska jak na hybrydę masa własna - za sprawą szerokiego zastosowania włókien węglowych i aluminium, wynosi ona jedynie 1490 kg.

Reklama

Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w ciągu 4,4 s, a jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Litowo-jonowe akumulatory BMW i8 można ładować z domowego gniazdka - zgromadzona w nich energia pozwala pokonać do 37 km bez udziału jednostki spalinowej. W trybie elektrycznym prędkość samochodu jest ograniczona do 120 km/h. Przy uwzględnieniu pełnego wykorzystania jego możliwości, średnie zużycie paliwa na 100 km wynosi jedynie 2,1 l/100 km. Zbiornik paliwa ma pojemność 30 litrów. 

BMW i8 (2015)

liczba zdjęć: 40

Ceny BMW i8 startują w Polsce od 573 900 zł. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in. 20-calowe obręcze kół, częściowo skórzaną tapicerkę, aktywne zawieszenie, diodowe reflektory, elektryczną regulację przednich foteli z funkcją pamięci ustawień, automatyczną klimatyzację oraz nawigację Professional z 8,8-calowym ekranem i dyskiem twardym o pojemności 20 GB. Za dopłatą oferowane są m.in. wyświetlacz head-up (6070 zł), nagłośnienie Harman Kadron (3930 zł) oraz asystent awaryjnego hamowania (11 355 zł).

msob

Artykuł pochodzi z kategorii: Motorynek

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Nowy Volkswagen Phaeton - wbrew rozsądkowi?

    Mimo zapowiedzi kolejnych "optymalizacji" kosztów Volkswagen nie zamierza wycofywać się z rywalizacji w segmencie luksusowych limuzyn. więcej