Hybrydowa Toyota Auris od 84 900 złotych

Czwartek, 28 marca 2013 (15:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W kwietniu w polskich salonach Toyoty zadebiutuje Auris Hybrid. Japończycy deklarują, że jego średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 3,7 l/100 km.

Zdjęcie

Toyota Auris Hybrid zadebiutowała jesienią ubiegłego roku w Paryżu. /Toyota
Toyota Auris Hybrid zadebiutowała jesienią ubiegłego roku w Paryżu.
/Toyota

Auris Hybrid będzie piątym po Yarisie Hybrid, Priusie, Priusie Plug In oraz Priusie Plus hybrydowym samochodem Toyoty dostępnym na polskim rynku.

Toyota Auris Hybrid

liczba zdjęć: 6

W porównaniu do wersji napędzanych silnikami spalinowymi Auris Hybrid wyróżnia się grafitowym wkładem wlotu powietrza i błękitnym wykończeniem emblematów, a także diodowym tylnymi lampami oraz specjalnymi wzorami obręczy.

Reklama

W kabinie uwagę zwracają niebieskie przeszycia tapicerki oraz specjalny ekran umożliwiający podgląd pracy układu hybrydowego ze wskaźnikiem ekonomicznej jazdy. Zabudowane pod tylną kanapą akumulatory nie zabierają przestrzeni w kabinie, ani w bagażniku.

Toyota Auris 1.6 Valvematic 130 Dynamic - test

Toyota udowodniła, że potrafi konstruować znakomite samochody, takie jak GT 86. Pieniądze zarabia się jednak na modelach pokroju Aurisa. Sprawdzamy, czy jego drugie rozdanie ma szanse, by na nowo zaistnieć w klasie kompakt. czytaj więcej

Sercem auta jest zasilany akumulatorami niklowo-metalowymi silnik elektryczny, współpracujący z jednostką benzynową o pojemności 1,8 litra i bezstopniową przekładnią planetarną.

Łączna moc zespołu napędowego wynosi 136 KM. Auris Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 10,9 s i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Według Toyoty średnie zużycie paliwa wynosi 3,7 l/100 km.

Tryb elektryczny umożliwia pokonanie do 2 km z prędkością do 50 km/h bez użycia jednostki spalinowej. Japończycy przekonują, że nabywcy hybrydy skorzystają także z prostszej konstrukcji zespołu napędowego, który w przeciwieństwie do silnika Diesla nie ma alternatora, koła dwumasowego czy filtra DPF i ogranicza zużycie hamulców.

Ceny nowej Toyoty Auris Hybrid rozpoczynają się od 84 900 zł. Na liście wyposażenia standardowego znajduje się m.in. 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, system wspomagający pokonywanie podjazdów, światła do jazdy dziennej typu LED, felgi aluminiowe, klimatyzacja automatyczna, system multimedialny Toyota Touch czy system audio z zestawem głośnomówiącym Bluetooth.

Toyota Auris Touring Sports - więcej informacji

Kompaktowe kombi Toyoty powraca. Jako pierwszy taki model w segmencie, Auris Touring Sports będzie oferowany z napędem hybrydowym. czytaj więcej

W ofercie znajduje się także pakiet w promocyjnej cenie 990 zł, zawierający system automatycznego parkowania (SIPA) z czujnikami z przodu i z tyłu, podwójną podłogę bagażnika, elektrycznie regulowane szyby tylne oraz podgrzewane fotele przednie z podparciem lędźwiowym fotela kierowcy.

W stosunku do analogicznie wyposażonej Toyoty Auris z silnikiem benzynowym 1.6 i skrzynią bezstopniową CVT dopłata do wersji hybrydowej wynosi 10 000 zł. Kwota ta, dzięki niższemu zużyciu paliwa wersji hybrydowej, zwraca się po przejechaniu 50 000 km. 

Auris Hybrid objęty jest 5-letnią gwarancją na napęd hybrydowy oraz 10-letnią na akumulatory.

msob, źródło: Toyota

Artykuł pochodzi z kategorii: Motorynek

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Ford EcoSport po lifitngu w Polsce

    Jak podaje IBRM Samar, w czerwcu br. Ford wprowadzi do polskiej oferty miejskiego crossovera EcoSport. Premiera zbiegnie się z modernizacją modelu. więcej