Łada w rękach Renault-Nissan

Poniedziałek, 30 czerwca 2014 (14:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Przedstawiciele aliansu Renault-Nissan poinformowali, że 18 czerwca sfinalizowali umowę dotyczącą ostatecznego przejęcia AvtoVAZ - producenta aut marki Łada.

Zdjęcie

Łada Niva Urban ma konkurować z modnymi SUV-ami. Do jej napędu służy 1,7-litrowy silnik benzynowy o mocy 82 KM, połączony z 5-biegową skrzynią. Ważący 1210 kg samochód osiąga "setkę" w 22 sekundy i rozpędza się do 137 km/h. Napęd - oczywiście na obie osie. Seryjne wyposażenie obejmuje klimatyzację. /Łada
Łada Niva Urban ma konkurować z modnymi SUV-ami. Do jej napędu służy 1,7-litrowy silnik benzynowy o mocy 82 KM, połączony z 5-biegową skrzynią. Ważący 1210 kg samochód osiąga "setkę" w 22 sekundy i rozpędza się do 137 km/h. Napęd - oczywiście na obie osie. Seryjne wyposażenie obejmuje klimatyzację.
/Łada

W wyniku transakcji uzgodnionej jeszcze w 2012 roku w ciągu 2 lat Renault-Nissan przejął pakiet kontrolny 67,1 proc. akcji rosyjskiego holdingu Rostec, w którego posiadaniu jest 74,5 proc. udziałów w AvtoVAZ. Nieznane są koszty operacji. Wiadomo, że w 2008 roku za pakiet 25 proc. udziałów w AvtoVAZ francusko-japoński alians zapłacił 1 mld dolarów.

Cytat

Od stycznia do kwietnia br. Łada sprzedała w Rosji 129 tys. aut, o 15 proc. mniej niż przed rokiem. W 2012 roku marka zarobiła 211 mln dolarów, a ubiegły zamknęła 196-milionową stratą.

Analitycy rynku motoryzacyjnego nadal liczą, że w długoterminowej perspektywie rosyjski rynek zaskoczy dużymi wzrostami sprzedaży nowych aut. Na razie jednak Rosja boryka się ze stagnacją, a popyt na nowe samochody maleje. Na początku czerwca zarząd fabryki AvtoZAZ w Togliatti poinformował, że w związku z drastycznym spadkiem liczby chętnych na nowe Łady do końca roku na bruk trafić może nawet 13 tysięcy pracowników fabryki. Obecnie zatrudniona ona niemal 66 tys. (!) osób.

Reklama

Z pogarszającą się koniunkturą poradzić ma sobie nowy zarząd AvtoVAZ z pierwszym pochodzącym spoza Rosji prezesem firmy - Szwedem Bo Anderssonem - na czele. Łada nadal pozostaje bowiem numerem 1 na lokalnym rynku z udziałem na poziomie 17 proc. Lekarstwem na malejący popyt mają być nowe wersje popularnych pojazdów. Ponieważ rosyjscy nabywcy coraz wyraźniej zwracają się w stronę SUV-ów, Łada zaprezentowała właśnie uterenowione wersje modeli Largus i Kalina. Obydwa otrzymały zwiększony prześwit, plastikowe osłony nadkoli i progów oraz przydomek Cross. Rynkową "nowością" jest też - produkowana od 1977 roku - Niva w wersji Urban. Oprócz nowej osłony chłodnicy samochód przyciągać ma klientów oferowaną w standardzie klimatyzacją.

Łada Niva Urban

liczba zdjęć: 5

Źródło: moto.interia.pl

20 najbrzydszych aut w historii motoryzacji - RANKING

Artykuł pochodzi z kategorii: Motorynek

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Nowe Renault Espace od 119 000 zł

    Crossover zamiast vana - w odpowiedzi na rynkowe trendy Renault zmodyfikowało koncepcję modelu Espace. W nowej odsłonie modelowi bliżej do crossovera niż tradycyjnego vana. Podstawowa wersja ze... więcej