Maserati dodaje gazu

Niedziela, 1 września 2013 (15:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. Maserati sprzedało trzykrotnie więcej aut niż w całym 2012.

Zdjęcie

Włoską firmę założyli w 1914 roku bracia Maserati. Od 1993 roku marka należy do koncernu Fiata. /Maserati
Włoską firmę założyli w 1914 roku bracia Maserati. Od 1993 roku marka należy do koncernu Fiata.
/Maserati

Nowe limuzyny Quattroporte i Ghibli zbliżają Maserati do osiągnięcia wymarzonego celu - sprzedaży 50 tys. aut w 2015 roku. To, co kilka miesięcy temu wydawało się nierealne, zaczyna się materializować. Podczas gdy w 2012 roku auta włoskiej marki znalazły na świecie jedynie 6288 nabywców, od stycznia do lipca br. zebrano na nie już około 17 tys. zamówień.

Elastyczność za każdą cenę

W "Motorze" nr 17 z 22 kwietnia 1984 r. - prezentacja jednostki napędowej Maserati Biturbo z dwiema turbosprężarkami. czytaj więcej

Największą popularnością cieszy się nowe Quattroporte (ponad 8 tys. zamówień), ale w statystykach zaczyna pojawiać się już mniejsze Ghibli (ponad 2 tys. zamówień), którego rynkowy debiut nastąpi we wrześniu br. I chociaż głównym rynkiem zbytu dla Maserati nadal pozostaje USA, coraz większy udział w sprzedaży mają też nabywcy z Chin.

Reklama

W ciągu najbliższych dwóch lat do oferty włoskiej marki dołączy jeszcze nowy samochód sportowy - następca GranTurismo, a także SUV o nazwie Levante.

Wzrosty sprzedaży Maserati mają pomóc Fiatowi w zarabianiu pieniędzy w Europie - w ubiegłym roku koncern stracił na Starym Kontynencie 700 mln euro.

 

msob

Szef Maserati: zmienić sposób liczenia emisji dwutlenku węgla

Maserati wjeżdża do Polski - INFORMACJE GOSPODARCZE

Artykuł pochodzi z kategorii: Motorynek

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Japoński koncern motoryzacyjny Toyota sprzedał w 2014 roku 10,23 mln samochodów na całym świecie (+3 proc.), nieznacznie wyprzedzając drugiego w tym zestawieniu niemieckiego Volkswagena z 10,14 mln... więcej