Najbliższa przyszłość Mazdy - raport

Piątek, 29 sierpnia 2014 (12:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Mazda przeżywa zasłużony renesans. Kolejne modele z rodziny Skyactiv spotykają się z dobrym przyjęciem - i zapewniają firmie szanse na dalszy wzrost. Co planują Japończycy w najbliższej przyszłości?

Zdjęcie

Sprzedaż nowej generacji Mazdy 3 w Europie wzrosła w I półroczu br. o około 100 proc., do 24,6 tys. sztuk. /Mazda
Mazda MX-5 2.0 Sport - test

Od premiery Mazdy MX-5 lada dzień minie ćwierć wieku. Dziś model ma niemal milion sprzedanych egzemplarzy na koncie i... wciąż jest konkurencją samą dla siebie. czytaj więcej


Zaledwie kilka dni dzieli nas od światowej premiery nowej, czwartej generacji Mazdy MX-5. Roadster, który bez przesady można już nazwać legendarnym, zadebiutuje oficjalnie 3 września br. Według zakulisowych informacji, będzie krótszy i lżejszy od poprzedniczki - w skrócie, jego formuła zbliży się do pierwszej generacji, której masa własna nie przekraczała 1 tony (o historii MX-5 pisaliśmy przy okazji testu wersji 2.0i Sport - więcej informacji pod linkiem w ramce z prawej).

I choć istotna część gamy Mazdy to modele prawie nowe, Japończycy planują już szereg kolejnych modernizacji i premier. Według branżowego magazynu "Automotive News" ich harmonogram wygląda następująco:

Reklama

  • II połowa 2014 r.: nowa generacja Mazdy 2;
  • 2015 r.: lifting Mazdy 6, rynkowy debiut nowej MX-5, premiera CX-3, lifting CX-5;
  • 2016 r.: lifting Mazdy 3, premiera Mazdy 3 MPS (prawdopodobnie z benzynowym silnikiem 2.5 turbo o mocy około 300 KM oraz napędem na obie osie), debiut Mazdy MX-5 ze składanym hardtopem, nowa generacja CX-9 oraz CX-5;
  • 2017 lub 2018 r.: premiery nowych generacji modeli 3 i 6.


W ramach liftingów "szóstka" oraz CX-5 otrzymają nowe deski rozdzielcze i systemy multimedialne znane już z "trójki", a także LED-owe reflektory. Mazda duże nadzieje wiąże też z miejskim crossoverem CX-3 (więcej informacji); na razie nieznane są natomiast dalsze losy kompaktowego minivana oznaczonego cyfrą 5.

Dobre wyniki kolejnych nowych modeli sprawiły, że Mazda odkurzyła pomysł budowy nowego coupe z silnikiem Wankla. Jego premiera miałaby nastąpić w 2017 roku, gdy firma będzie świętować 50. rocznicę wprowadzenia na rynek pierwszego auta z jednostką z wirującym tłokiem - Cosmo Sport 110 S (więcej informacji: Nowa Mazda RX-7 w 2017 roku?).

Skrzyżowanie pojęć

W "Motorze" nr 15 z 10 kwietnia 1983 roku - prezentacja nowej, przednionapędowej Mazdy 626 (GC). czytaj więcej

Jak na razie Japończycy skutecznie dowodzą, że w czasach globalizacji i konsolidacji działalności w przemyśle motoryzacyjnym na rynku może utrzymać się nawet mały, niezależny koncern - jak zwykle kluczem jest tu produkt dostosowany do oczekiwań nabywców (i jego atrakcyjne opakowanie). Co istotne, Mazda nadal stara się wyznaczać technologiczne trendy. Po wdrożeniu rozwiązań z rodziny Skyactiv (m.in. silniki benzynowe i diesle o jednakowym stopniu sprężania, lekka konstrukcja z wykorzystaniem wysokowytrzymałej stali) inżynierowie japońskiej marki pracują już nad nowymi technologiami, m.in. w zakresie napędu hybrydowego oraz bardziej oszczędnymi silnikami benzynowymi pracującymi w trybie samozapłonu, o stopniu sprężania charakterystycznym dla diesli (rzędu 18:1).

msob

Używane Mazdy - PORADNIK KUPUJĄCEGO

Artykuł pochodzi z kategorii: Motorynek

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Zupełnie nowy Rolls-Royce Ghost

    W 11 lat od debiutu pierwszej generacji, Rolls-Royce zaprezentował właśnie drugie wcielenie "baby Rolls’a", czyli modelu Ghost. Biorąc pod uwagę konserwatywne podejście Brytyjczyków do... więcej