Ostatni Lexus IS F

Czwartek, 7 sierpnia 2014 (11:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Po ponad 6 latach Lexus zakończył produkcję modelu IS F - modelu, który zawsze stał w cieniu BMW M3 i Mercedesa C 63 AMG, ale dla japońskiej marki na zawsze pozostanie symbolem wejścia do segmentu sportowych aut.

Zdjęcie

Lexus IS F /Lexus

Cytat

Od 2007 roku Lexus zbudował w Japonii około 12 tys. sztuk IS F-a.

Owszem, Lexus niemal od początku miał w ofercie model SC - najpierw jako coupe, a później jako coupe-kabriolet, jednak był to bardziej samochód z gatunku określanego w USA jako "personal luxury" (czyli duże coupe skrojone głównie z myślą o wygodzie z przodu) niż auto sportowe.

Dopiero IS F, z agresywnymi poszerzeniami karoserii, czterema końcówkami wydechu i, najważniejsze, 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 423 KM, mógł nawiązać walkę z najmocniejszymi wozami niemieckich producentów. Wolnossąca jednostka współpracowała z 8-stopniowym automatem, zdolnym zmieniać w czasie 0,1 s (bolidy F1: 0,05 s), a w pracach nad nią brali udział inżynierowie z zespołu F1 Yamahy.

Reklama

25 lat Lexusa

Ćwierć wieku temu w USA zadebiutowały pierwsze Lexusy, stworzone przez Toyotę do rywalizacji z niemieckimi i amerykańskimi producentami limuzyn. I chociaż Lexus nie był pierwszą japońską marką premium, to w porównaniu z Acurą i Infiniti odniósł niepodważalny sukces. czytaj więcej

Teraz kariera IS F-a dobiegła końca - ostatni egzemplarz, w kolorze niebieskim, zjechał z taśmy produkcyjnej 25 lipca br. i został zamówiony przez klienta z USA. Na szczęście dla Lexusa nic się nie kończy. Litera "F" zdążyła już pojawić się w nazwie limitowanego, supersportowego LFA oraz usportowionych wersji cywilnych modeli, a puste miejsce po IS F-ie zajmuje już nowe coupe RC F, uzbrojone w wolnossącą jednostkę 5.0 V8 o mocy 450 KM (więcej informacji). Na razie nie wiadomo, czy odmiany "F" doczeka się również IS sedan.

Przy okazji warto wspomnieć, że rok modelowy 2015 jest ostatnim dla innej sportowej maszyny z Kraju Kwitnącej Wiśni - Mitsubishi Lancera Evo. Póki co, nieznane są jednak losy jego ewentualnego następcy.

Lexus IS F (2007-2014)

liczba zdjęć: 8

msob

Artykuł pochodzi z kategorii: Motorynek

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Nowy Volkswagen Phaeton - wbrew rozsądkowi?

    Mimo zapowiedzi kolejnych "optymalizacji" kosztów Volkswagen nie zamierza wycofywać się z rywalizacji w segmencie luksusowych limuzyn. więcej