Audi RS5 Sportback - nowy członek rodziny

Czwartek, 5 kwietnia (15:11)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Poprzednia generacja Audi A5 Sportback, w przeciwieństwie do coupe i cabrio, nie była dostępna w ekstremalnej odmianie RS. Teraz jednak się to zmienia.

Zdjęcie

Audi RS5 Sportback /Audi
Audi RS5 Sportback
/Audi

Audi RS5 Sportback napędzane jest tym samym silnikiem, co obecna już na rynku wersja Coupe. Podwójnie doładowane V6 2.9 TFSI (pochodzące ze stajni Porsche) generuje 450 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w przedziale 1900-5000 obr./min). Całość trafia oczywiście na obie osie (w proporcji 40:60) za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej.

Audi RS5 Sportback

liczba zdjęć: 7

Pozwala to na RS5 Sportback na rozpędzenie się do 96 km/h w zaledwie 3,9 s (auto póki co pokazano w wersji na USA, więc podano przyspieszenie od 0 do 60 mph). Prędkość maksymalna to 250 km/h, ale opcjonalnie można przesunąć limiter na 280 km/h.

Reklama

Wizualnie samochód korzysta z tych samych zabiegów, co wersja Coupe. Ma więc agresywne zderzaki, wyraźnie zaznaczony dyfuzor, dwie wielkie, owalne końcówki wydechu, poszerzone progi i szereg innych, subtelniejszych dodatków. Seryjnie porusza się na 19-calowych kołach, które można zmienić na 20-calowe. Wnętrze natomiast zaznacza możliwości modelu jedynie poprzez sportowe fotele, karbonowe wstawki oraz znaczki RS.

O wzorowe zachowanie na drodze dbają takie dodatki, jak adaptacyjne zawieszenie, wektorowanie momentu obrotowego między kołami tylnej osi oraz adaptacyjny układ kierowniczy. Auto dostępne jest także z ceramicznymi hamulcami (przednie tarcze) oraz aktywnym, sportowym wydechem z klapkami.

Zdjęcie

Audi RS5 Sportback /Audi
Audi RS5 Sportback
/Audi

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również