BMW M2 CS - ekstremalne zakończenie

Piątek, 8 listopada 2019 (08:33)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Obecna generacja BMW serii 2 coupe i cabrio niebawem zniknie z rynku. Zanim to jednak nastąpi Bawarczycy przygotowali prawdziwie niezwykłą wersję tego modelu.

Zdjęcie

BMW M2 CS /BMW
BMW M2 CS
/BMW

BMW M2 uważane jest za wyjątkowy samochód i prawdziwego następcę dawnych M3 coupe (z uwagi na duże rozmiary oraz masę obecnego M4). Osoby chcące jeszcze więcej emocji mogły do tej pory decydować się na wzmocnioną wersję Competition, ale teraz Bawarczycy przygotowali jeszcze ciekawszą propozycję.

BMW M2 CS

liczba zdjęć: 24

Nazywa się M2 CS i jest to limitowana edycja specjalna tego sportowego coupe. Auto wyróżnia się między innymi elementami wykonanymi z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym. Są to maska oraz dach, podczas gdy przedni splitter, tylny dyfuzor i spojler wykonano w całości z karbonu.

Reklama

Na warsztat wzięto również 3-litrową, rzędową szóstkę z podwójnym doładowaniem, która rozwija teraz 450 KM i 550 Nm. To o 40 KM więcej niż w Competition i aż o 80 KM więcej, niż w zwykłym M2. Taka moc pozwala na sprint do 100 km/h w 4,2 s ze skrzynią manualną oraz w 4 s z dwusprzęgłową o siedmiu przełożeniach. Co ciekawe, zarówno moc jak i osiągi są takie same jak w przypadku większego M4 Competition. Prędkość maksymalna została przesunięta z 250 na 280 km/h, a odpowiednie wrażenia akustyczne dba sportowy wydech z aktywnymi klapkami.

Zdjęcie

BMW M2 CS /BMW
BMW M2 CS
/BMW

Skoro już o większym bracie mowa, to z M4 zapożyczono zawieszenie z kontrolą pracy amortyzatorów, pozwalających wybierać między trybami Comfort, Sport oraz Sport+. Zmieniono także hamulce, które z przodu mają tarcze o średnicy 400 mm i sześciotłoczkowe zaciski, a z tyłu 380-milimetrowe tarcze i czterotłoczkowe zaciski. Opcjonalnie dostępna jest też "ceramika". Auto porusza się na 19-calowych, kutych felgach, dostępnych w czarnym metalicznym kolorze lub złotym matowym. Przednie obręcze ważą jedynie 9 kg, a tylne 10 kg. M2 CS korzysta z opon Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 245/35 i 265/35.

Zdjęcie

BMW M2 CS /BMW
BMW M2 CS
/BMW

We wnętrzu znajdziemy sporo wstawek z alcantary oraz włókna węglowego, a także wiele kontrastowych przeszyć. Samochód otrzymał też nowe fotele, które pochodzą... tak, zgadliście - z M4.

Ceny limitowanego M2 CS startują od 95 tys. euro, a więc ten model jest o 7 tys. euro... droższy od M4 Competition. No ale tamto to zwykła "emka", a nie ekskluzywna wersja specjalna.

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Range Rover Velar w hybrydowej wersji

    Nie jest to face lifting, ale w gamie Velara pojawiło się kilka nowości, z których najważniejszą jest wprowadzenie napędu hybrydowego plug-in. Pojawił się też szereg nowości w wyposażeniu. więcej