BMW X5 nowej generacji

Środa, 13 czerwca (08:49)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

To już czwarta odsłona bawarskiego SUVa (czy, jak określa producenta, SAVa), który rozpoczął przygodę firmy z tymi właśnie samochodami.

Zdjęcie

BMW X5 /BMW
BMW X5
/BMW

Nowe BMW X5 zachowuje język stylistyczny poprzednika, ale zauważalnie go rozwija. Przykładowo, choć przód wydaje się być bardzo podobny, to faktycznie wyróżnia się niemal dwa razy wyższym grillem oraz inaczej zaprojektowanymi reflektorami, które opcjonalnie mogą być wyposażone w technologię laserową, zwiększającą zasięg świecenia do 500 m.

BMW X5 2018

liczba zdjęć: 36

Linia boczna nie zmieniła się szczególnie, a zwiększona o 36 mm długość (w sumie 4922 mm), jest niezauważalna. Bez trudu natomiast rozpoznamy nowe X5 patrząc na nie z tyłu - dość duże reflektory nie przypominają żadnego z dotychczasowych modeli marki. Pytanie czy klientom się spodobają.

Reklama

Sporo zmian pojawiło się także we wnętrzu, które ma nigdy nie wyglądać ubogo, a to za sprawą seryjnych wirtualnych wskaźników (zupełnie nowe) oraz dużego ekranu systemu multimedialnego - oba wyświetlacze mają przekątną 12,3 cala. Nowością jest panel klimatyzacji, który przybrał formę wąskiego paska przycisków pod nawiewami oraz niedużego wyświetlacza między nimi. Nowy jest także wybierak automatycznej skrzyni biegów oraz panel wokół niego z pokrętłem systemu iDrive, przyciskami do wyboru trybów jazdy oraz przełącznikiem do regulacji wysokości zawieszenia.

Zdjęcie

BMW X5 /BMW
BMW X5
/BMW

I to jest kolejna bardzo ważna zmiana - nowe X5, po raz pierwszy w historii, otrzyma opcjonalne pneumatyczne zawieszenie, które pozwala na regulację prześwitu w zakresie 80 mm. Wraz z nim, również po raz pierwszy, pojawiły się tryby jazdy terenowej, będące elementem pakietu offroadowego, wraz z osłonami podwozia i inaczej zestrojoną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.

BMW X5 2018 /BMW

Dostępne są też pakiety "wizualne" - xLine, a więc podkreślający terenowe aspiracje modelu oraz M Sport, czyli nastawiony bardziej na sport (w którym znajdziemy sportowy wydech, hamulce, zawieszenie oraz felgi w rozmiarach 20-22 cale).

Zdjęcie

BMW X5 /BMW
BMW X5
/BMW

Początkowo gama silnikowa nowego X5 składać się będzie z wersji 40i (3,0 l) o mocy 340 KM (sprint do 100 km/h w 5,5 s) oraz wysokoprężnych 30d (265 KM, sprint do 100 km/h w 6,5 s) i 50d (400 KM, sprint do 100 km/h w 5,2 s). Co ciekawe, w Europie nie jest dostępna topowa odmiana 50i z 4,4-litrowym V8 o mocy 462 KM.

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Skoda Fabia po modernizacji z polskimi cenami

    Zmiany, które Czesi zafundowali swojemu modelowi nie są szczególnie duże, ale wraz z wprowadzeniem odświeżonej Fabii do salonów, pojawił się jej nowy cennik. więcej