Hybrydowe BMW X5 xDrive40e z 313-konnym napędem

Poniedziałek, 16 marca 2015 (09:19)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Duży SUV BMW zaprezentowany jako hybryda plug-in.

Zdjęcie

BMW X5 xDrive40e /BMW
BMW X5 xDrive40e
/BMW

BMW X5 jest pierwszym modelem, pomijając oczywiście linię "i", bawarskiego producenta, który występuje w wersji hybrydowej z możliwością ładowania baterii z gniazdka. Napędzany jest przez 2-litrowy doładowany silnik benzynowy oraz motor elektryczny zintegrowany z 8-biegową przekładnią automatyczną. Moc systemowa układu to 313 KM, co pozwala na rozpędzenie tego sporego SUVa do 100 km/h w 6,8 s.

BMW X5 xDrive40e

liczba zdjęć: 53

Jednocześnie zużycie paliwa ma utrzymywać się na bardzo niskim poziomie - producent mówi tu o przedziale 3,3 - 3,4 l/100 km. Tak niska wartość wynika po części z faktu, że hybrydowe BMW X5 przejedzie na samej tylko energii elektrycznej 31 km z prędkością do 120 km/h.

Reklama

Zdjęcie

BMW X5 xDrive40e /BMW
BMW X5 xDrive40e
/BMW

W zależności od preferowanego stylu jazdy oraz sytuacji na drodze możemy, tak jak w pozostałych modelach BMW, wybierać jeden z trybów - Comfort, Sport lub Eco Pro, ale X5 xDrive40e ma jeszcze dodatkowy przycisk - eDrive. Oferuje on trzy ustawienia - Auto (samochód sam dobiera sposób działania napędu hybrydowego), Max (jazda tylko z wykorzystaniem silnika elektrycznego) oraz Save (doładowujący baterię i utrzymujący ją naładowaną, aby móc skorzystać z niej, na przykład, po dojechaniu do miasta). Ponadto, samochód korzysta też z informacji zawartych w nawigacji i może samodzielnie podjąć decyzję o oszczędzaniu baterii podczas jazdy na autostradzie, aby móc potem poruszać się po mieście tylko w trybie elektrycznym.

Zdjęcie

BMW X5 xDrive40e /BMW
BMW X5 xDrive40e
/BMW

Bardzo przydatnym dodatkiem jest też seryjne postojowe ogrzewanie i wentylowanie, zasilane energią zgromadzoną w bateriach lub bezpośrednio pobieraną z sieci podczas ładowania. Pozwala ono nie tylko na ogrzanie lub wychłodzenie auta na zadaną godzinę, ale również na zdalne sterowanie przy pomocy smartfona.

Zdjęcie

BMW X5 xDrive40e /BMW
BMW X5 xDrive40e
/BMW

BMW nie udało się niestety ustrzec przed typową wadą większości hybryd, czyli mniejszym bagażnikiem, pod którego podłogą znajdują się baterie. W przypadku X5 xDrive40e pojemność kufra spadła z 650 l do 500 l.

Zdjęcie

BMW X5 xDrive40e /BMW
BMW X5 xDrive40e
/BMW

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl
Więcej na temat:BMW | BMW X5 | hybryda

Zobacz również

  • Skoda Fabia po modernizacji z polskimi cenami

    Zmiany, które Czesi zafundowali swojemu modelowi nie są szczególnie duże, ale wraz z wprowadzeniem odświeżonej Fabii do salonów, pojawił się jej nowy cennik. więcej