Lotus Evora GT410 - bardziej przyjazny na co dzień

Środa, 5 lutego (13:13)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Sztandarowy produkt marki Lotus - Evora wkroczył właśnie w 11 rok rynkowej kariery. Nie dziwi więc, że Brytyjczycy postanowili odświeżyć ofertę produkowanego od 2009 roku modelu.

Zdjęcie

Lotus Evora GT410 /
Lotus Evora GT410
/

W cennikach pojawiła się właśnie nowa wersja auta - Evora GT410 pozycjonowana poniżej zmodyfikowanej odmiany Evora GT410 Sport. Producent podkreśla, że auto w takiej specyfikacji lepiej wywiązuje się z roli samochodu codziennego użytku, a niższa o 3 tys. funtów cena (w stosunku do modelu Sport) czyni z niego "prawdziwą okazję".


Reklama

Standard wyposażenia Lotusa Evora GT410 obejmuje teraz: sportowe fotele spod znaku Sparco, kamerę cofania i klimatyzację. W aucie pojawił się też system info-rozrywki z nawigacją satelitarną i - po raz pierwszy w historii marki - cyfrowym radiem DAB.

Komfort codziennej eksploatacji poprawiają ponadto takie detale, jak przeprojektowane boczki drzwi wyposażone w tak cywilizowane wynalazki, jak np. podłokietniki czy... kieszenie na drobiazgi. Oprócz tego każda Evora ma na pokładzie: tempomat, podgrzewane siedzenia i tylne czujniki parkowania.

Zdjęcie

Lotus Evora GT410 /
Lotus Evora GT410
/

Fani modelu zauważą zapewne przeprojektowaną tylną klapę z większą szybą, która przydaje się przy parkowaniu. Model GT410 może się też pochwalić większą ilością mat wygłuszających i zmienionymi nastawami zawieszenia. Standardowo auto otrzymuje też wielosezonowe szosowe ogumienie Michelin Pilot Sport 4.

Zdjęcie

Lotus Evora GT410 /
Lotus Evora GT410
/

Brytyjczycy milczą na temat osiągów. Przypominamy, że standardowy Lotus Evora napędzany jest - umieszczonym centralnie - benzynowym V6 produkcji Toyoty generującym 280 KM i 342 Nm. Auto napędzane jest wyłącznie na tylne koła. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,9 s. Prędkość maksymalna to 261 km/h.

Zdjęcie

Lotus Evora GT410 /
Lotus Evora GT410
/

Ceny Lotusa Evora GT410 rozpoczynają się w Niemczech od 99 tys. euro. To o 11 tys. euro mniej, niż zapłacić trzeba za odmianę GT410 Sport. 

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Kolejna generacja Dacii Sandero i Logan zaskakuje stylistyką

    Trzecia generacja modeli Dacii zapowiada poważne zmiany i wyraźne odejście, przynajmniej stylistyczne, od samochodów budżetowych. więcej