Mercedes-AMG G 63 - sportowa terenówka

Środa, 14 lutego (12:55)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Klasa G od lat łączy ze sobą sprzeczności, takie jak dzielność w terenie, świetne osiągi i luksus. Żadna z dotychczas oferowany wersji nie robiła tego jednak tak dobrze, jak właśnie zaprezentowana wersja AMG.

Zdjęcie

Mercedes-AMG G 63 /Mercedes
Mercedes-AMG G 63
/Mercedes

"Gelenda" nie raz już trafiała na warsztat specjalistów z AMG, więc oczywistym było, że zajmą się także nową generacją tej legendarnej terenówki. Zaprezentowane właśnie G 63 AMG nie jest przy tym najmocniejszą wersją w historii modelu, ale zdecydowanie najszybszą.

Mercedes-AMG G 63 2018

liczba zdjęć: 34

Pod maską pracuje, dobrze już znany, podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4 litrów i mocy 585 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 850 Nm. Skrzynia biegów to 9-biegowy "automat" zmodyfikowany przez AMG, podobnie jak napęd na wszystkie koła 4MATIC, domyślnie przekazujący moc w proporcjach 40:60.

Reklama

Auto jest więc mocarne, ale waży naprawdę dużo (2,5 t), a do tego zachowało pudełkowaty kształt. Nie przeszkadza mu to jednak w rozpędzaniu się do 100 km/h w zawrotne 4,5 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 220 km/h, ale decydując się na Pakiet Kierowcy, możemy przesunąć limiter do 240 km/h.

Mercedes zapewnia, że nowa klasa G AMG prowadzi się jak nigdy dotąd, a to za sprawą niezależnego zawieszenia przedniego oraz tylnego z pięcioma wahaczami. Auto otrzymało także rozpórkę przedniego zawieszenia, a także dodatkowe stabilizatory obu osi, zaś sztywność nadwozia jest lepsza o 55 %, w porównaniu z poprzednikiem. Samo zawieszenie ma oczywiście regulację twardości. Spece z AMG zajęli się także sportowym zestrojeniem układu kierowniczego.

Zdjęcie

Mercedes-AMG G 63 /Mercedes
Mercedes-AMG G 63
/Mercedes

To, jak jedzie się Mercedesem-AMG G 63 zależy w dużej mierze od wybranego trybu jazdy. Dostępne są Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz Slippery (na śliską nawierzchnię). Klasa G nie traci jednak, nawet w tak mocnej wersji, swoich terenowych możliwości, stąd dostępne są także tryby Piasek, Szlak oraz Skały. Auto ma oczywiście reduktor, a także możliwość zablokowania wszystkich trzech dyferencjałów.

Zdjęcie

Mercedes-AMG G 63 /Mercedes
Mercedes-AMG G 63
/Mercedes

Jak to w klasie G, możemy liczyć na bogate wyposażenie i najwyższej jakości materiały. Decydując się na zakup tego auta już teraz, możemy zamówić premierową wersję Edition 1, oferującą ekskluzywne wykończenie wnętrza, wybrane lakiery, 22-calowe felgi i wiele innych dodatków.

Mercedes-AMG G 63 zadebiutuje na salonie w Genewie 6 marca, a jego sprzedaż rozpocznie się 18 marca. Pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi w czerwcu.

Mercedes-AMG G 63 /Mercedes

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Używany Mercedes C124 (1987-1996)

    Ceny klasycznych Mercedesów coupe, takich jak W113, C107 czy W114, osiągnęły niezwykłe pułapy. Wszystko wskazuje na to, że z C124 nie będzie inaczej. więcej