Mini JCW GP - dla miłośników mocnych wrażeń

Środa, 27 listopada 2019 (11:52)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Podobnie jak poprzednie generacja, również obecne Mini będzie dostępne w bezkompromisowej wersji GP. Fani modelu muszą się jednak spieszyć, ponieważ powstanie ona w limitowanej serii.

Zdjęcie

Mini JCW GP /Mini
Mini JCW GP
/Mini

Poprzednie Mini John Cooper Works GP różniło się od zwykłego JCW szeregiem elementów, ale moc doładowanego silnika 1,6 l wzrosła jedynie o 7 KM - z 211 do 218 KM. Wielbiciele mocnych doznań mogli się czuć tym faktem nieco zawiedzeni. Tym razem będzie inaczej.

Mini JCW GP

liczba zdjęć: 19

Najważniejsza nowość w nowym Mini GP to właśnie zmieniony silnik, który nadal ma 2 l pojemności, ale generuje teraz 306 KM, a więc aż o 75 KM więcej, niż wersja JCW. Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 5,2 s, co nie jest jednak rekordem w historii marki, czemu winne są problemy z trakcją - mimo tak ogromnej mocy, całość trafia nadal wyłącznie na przednie koła. Wrażenie robi też prędkość maksymalna - auto nie ma ogranicznika, więc może rozpędzić się nawet do 265 km/h!

Reklama

GP standardowo korzysta z ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni. Została ona specjalnie zestrojona z myślą o najmocniejszych Mini (ten sam układ napędowy znajdziemy też w Clubmanie JCW oraz Countrymanie JCW) i wyposażono ją w zintegrowaną mechaniczną blokadę przedniego dyferencjału.

Mini JCW GP otrzymało także zmodyfikowany, sportowy układ wydechowy, obniżone o 10 mm, w porównaniu do zwykłego JCW, zawieszenie oraz sportowy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 360 mm z przodu i czterotłoczkowymi zaciskami. Adekwatne do charakteru samochodu są również koła, w rozmiarze 225/35 R18.

Ponieważ mamy do czynienia z limitowaną, ekstremalną odmianą, Mini zadbało o to, aby wyróżniała się ona na tle wszystkich pozostałych wersji. Najłatwiej rozpoznamy ją po czerwonych detalach, nakładkach na nadkola wykonanych z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym oraz wielkiego, podwójnego skrzydła nad tylną szybą. Na przednim błotniku umieszczono też indywidualny numer każdego egzemplarza.

Zdjęcie

Mini JCW GP /Mini
Mini JCW GP
/Mini

Numer ten znajdziemy również we wnętrzu, na panelu przed pasażerem. Standardowe wyposażenie obejmuje sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i częściowo skórzaną tapicerką oraz nowy zestaw wskaźników. Tak jak w elektrycznej wersji Cooper SE, centralne miejsce zajmuje 5-calowy ekran, a po jego bokach umieszczono obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa.

Zdjęcie

Mini JCW GP /Mini
Mini JCW GP
/Mini

Najważniejszą zmianą we wnętrzu, w porównaniu do pozostałych Mini, jest oczywiście brak tylnej kanapy. Tak jak w poprzednim GP zrezygnowano z niej w imię zmniejszenia masy własnej samochodu. Zamiast tego otrzymaliśmy sporą rozpórkę, zwiększającą sztywność nadwozia.

Pierwsze egzemplarze Mini John Cooper Works GP trafią do klientów w marcu przyszłego roku. Powstanie tylko 3000 egzemplarzy, a cena w USA (jedyna obecnie podana) wynosi 45 750 dolarów.


Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Kiedy zmodernizowany Lexus LS trafi do Europy

    Lexus zaprezentował podczas europejskiej premiery nową, odświeżoną wersję luksusowego sedana LS. Jego sprzedaż w Europie rozpocznie się pod koniec 2020 roku. więcej