Peugeot 3008 Hybrid - mocny i z napędem 4x4

Czwartek, 19 września 2019 (11:40)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Kompaktowy SUV Peugeota nareszcie dostępny będzie w wersji z napędem na wszystkie koła. Ale nie będzie to klasyczne rozwiązanie.

Zdjęcie

Peugeot 3008 Hybrid /Peugeot
Peugeot 3008 Hybrid
/Peugeot

Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje - słabszą 3008 HYBRID - oraz wzmocnioną - 3008 HYBRID4. Podstawowa ma napęd wyłącznie na przód. Znajdziemy tu benzynowy silnik 1.6 PureTech o mocy 180 KM oraz elektryczny motor trakcyjny rozwijający 110 KM. Moc systemowa układu wynosi 225 KM, które przenoszone są na koła przedniej osi za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej skrzyni biegów.

Akumulatory o pojemności 13,2 kWh pozwalają na pokonanie dystansu do 40 km wyłącznie w trybie elektrycznym. Wysokonapięciowy (300 V) akumulator umieszczono pod tylną kanapą, dzięki czemu objętość bagażnika nie zmniejszyła się.

Reklama

Dalej, bo aż do 50 km, "na prądzie" zajechać możemy "czteronapędową" odmianą HYBRID4. Tutaj mamy do dyspozycji aż trzy silniki. Spalinowy ma 1,6 l i rozwija 200 KM. Przednią oś wspomaga 110-konny motor elektryczny, a przy tylnej osi zastosowano silnik rozwijający 112 KM. W sumie do dyspozycji jest równe 300 KM (moc użytkowa, po uwzględnieniu różnić w prędkościach obrotowych poszczególnych jednostek). Skutkuje to przyspieszeniem do 100 km/h w 5,9 s.

Czas potrzebny na pełne naładowanie akumulatora, przy użyciu standardowego przewodu dostarczonego wraz z samochodem, nie przekracza 7 godzin w przypadku korzystania ze standardowego gniazda (8 A, 220 V) lub 4 godzin, gdy dysponujemy instalacją 14 A (220 V). Stosując dedykowaną, opcjonalną, ładowarkę ścienną (7 kW) czas ładowania skrócić można do ok. 1 godziny i 45 minut.

Zdjęcie

Peugeot 3008 Hybrid /Peugeot
Peugeot 3008 Hybrid
/Peugeot

Samochody oferowane będą z dedykowaną aplikacją "MyPeugeot", dzięki której - z poziomu smartfona - sprawdzić można m.in.: aktualny zasięg, postęp i stan naładowania akumulatora czy statystyki zużycia paliwa na dotychczasowych trasach. Za jej pośrednictwem można też np. zdalnie uruchomić lub wyłączyć wybrane funkcje pojazdu, jak klimatyzację czy ogrzewanie lub zaplanować ładowania tak, by zoptymalizować rachunki za prąd.

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Peugeot Landtrek - pick-up z Francji

    W Polsce mało kto zdaje sobie sprawę, że jednym z najchętniej kupowanych samochodów na świecie jest amerykański pickup - Ford serii F. więcej