Peugeot 508 Sport Engineered - sportowa hybryda

Wtorek, 26 lutego 2019 (15:52)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Francuzi przygotowali na targi w Genewie prototyp na bazie modelu 508, który może pochwalić się wyjątkowymi osiągami.

Zdjęcie

Peugeot 508 Sport Engineered /Peugeot
Peugeot 508 Sport Engineered
/Peugeot

Peugeot 508 Sport Engineered wygląda jak seryjna "pięćsetósemka", tylko wyposażona w agresywny pakiet stylistyczny. To samo tyczy się wnętrza, które również jest w pełni fabryczne.

Peugeot 508 Sport Engineered

liczba zdjęć: 9

Tym, co wyróżnia ten prototyp, jest układ napędowy. Składa się on z 200-konnego silnika benzynowego PureTech, który napędza przednie koła, wraz z motorem elektrycznym o mocy 110 KM. Dodatkowo przy tylnej osi umieszczono drugiego "elektryka" rozwijającego 200 KM.

Reklama

Maksymalna moc systemowa tego układu to 400 KM, a moment obrotowy wynosi 500 Nm. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 4,3 s oraz osiągnięcie prędkości 250 km/h. Jeszcze bardziej na wyobraźnię działa elastyczność - zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h trwa jedynie 2,5 s.

508 Sport Engineered może też być całkiem ekologiczne - dzięki baterii o pojemności 11,8 kWh ma przejechać do 50 km na samej tylko energii elektrycznej.

Modyfikacje objęły również zawieszenie i zwiększono rozstaw kół (z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm). Przednie hamulce wyposażono w tarcze o średnicy 380 mm oraz czterotłoczkowe zaciski. Auto porusza się na 20-calowych felgach z oponami 245/35.

Zdjęcie

Peugeot 508 Sport Engineered /Peugeot
Peugeot 508 Sport Engineered
/Peugeot

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Kia Stonic debiutuje w wersji GT Line

    ​Kia zaprezentowała Stonica w topowej wersji GT Line. Ceny tego miejskiego SUV-a w tej wersji zaczynają się od 85 490 zł ze 100-konnym silnikiem 1.0 T-GDi. O 20 KM mocniejsza odmiana z zespołem... więcej