Polestar 2 - szwedzki "elektryk"

Czwartek, 7 marca 2019 (15:16)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Drugi model nowej szwedzkiej marki to dość nietypowy liftback z napędem elektrycznym.

Zdjęcie

Polestar 2 /Volvo
Polestar 2
/Volvo

Polestar 2, w przeciwieństwie do pierwszego modelu marki, nie jest hybrydą, ale "elektrykiem". To też zauważalnie praktyczniejszy model, ponieważ nie jest coupe, ale... no właśnie, trudno jednoznacznie powiedzieć. To liftback, ale jego bryła przypomina raczej SUVa w stylu coupe, za to bez zwiększonego prześwitu. Z pewnością prezentuje się oryginalnie i nie kopiuje bezpośrednio rozwiązań stylistycznych stosowanych w modelach Volvo.

Polestar 2

liczba zdjęć: 12

Podobnie we wnętrzu - zastosowano tu zupełnie nową deskę rozdzielczą. Nadal najważniejszym jej elementem jest pionowy ekran dotykowy, ale nie jest teraz w pełni zabudowany. Ma też większy rozmiar - zamiast 9 jest to 11 cali. Kierowca ma przed sobą oczywiście elektroniczne zegary, a kilka fizycznych przełączników (w tym wybierak "skrzyni biegów") nalazło się na wysoko poprowadzonym tunelu środkowym.

Reklama

Do napędu Polestara 2 wykorzystano trzy silniki elektryczne - jeden napędza przednią oś, a dwa pozostałe tylne koła, co bardzo pozytywnie powinno wpłynąć na zachowanie auta w zakrętach. Łącznie kierowca ma do dyspozycji 408 KM oraz 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Producent deklaruje, że auto przyspiesza do 100 km/h w "mniej niż 5 s". Przy pełnym naładowaniu baterii o pojemności 78 kWh powinniśmy przejechać do 500 km.

Zdjęcie

Polestar 2 /Volvo
Polestar 2
/Volvo

Polestar 2 będzie produkowany od wiosny 2020 roku w Chinach. Wstępne ceny dla rynku niemieckiego to około 40 tys. euro netto za wersję bazową oraz 60 tys. euro netto za premierową Launch Edition

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Range Rover Velar w hybrydowej wersji

    Nie jest to face lifting, ale w gamie Velara pojawiło się kilka nowości, z których najważniejszą jest wprowadzenie napędu hybrydowego plug-in. Pojawił się też szereg nowości w wyposażeniu. więcej