Toyota GR Supra zaprezentowana

Poniedziałek, 14 stycznia 2019 (15:19)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Na salonie samochodowym w Detroit zadebiutowała piąta generacja sportowego coupe Toyoty.

Zdjęcie

Toyota GR Supra /Toyota
Toyota GR Supra
/Toyota

Jeszcze na długo przed dzisiejszą premierą, Toyota zdradziła sporo na temat nowej Supry. Producent sam publikował zdjęcia i wideo zamaskowanych egzemplarzy. Stylistyka modelu nie jest więc zaskoczeniem, podobnie jak jego bardzo zwarte nadwozie. Auto ma długość 4379 mm i rozstaw osi wynoszący zaledwie 2470 mm. Wymiary częściowo zdeterminowała też "baza" - Supra wykorzystuje podzespoły BMW Z4.

Toyota GR Supra

liczba zdjęć: 22

Przykłady tego aliansu z łatwością znajdziemy we wnętrzu. Deska rozdzielcza to co prawda osobny projekt, ale elementy wyposażenia wnętrza już nie. Z magazynów BMW zapożyczono wolnostojący ekran system multimedialnego (8,8 cala), który można obsługiwać dotykowo lub pokrętłem między fotelami. Korzysta on zresztą z identycznego oprogramowania - jedynie grafiki zmieniono na takie przedstawiające Suprę. Typowy dla bawarskiego producenta jest też panel klimatyzacji, wybierak automatycznej skrzyni biegów oraz przyciski w jego pobliżu, a także kierownica. Warto przy tym odnotować jednak, że nie są to takie elementy, jak w Z4. Autorskie są natomiast wirtualne zegary.

Reklama

Supra to oczywiście auto dwuosobowe, ale Toyota obiecuje, że nikt nie powinien narzekać w niej na ciasnotę. Auto oferuje przyzwoity, jak na rozmiary, bagażnik o pojemności 290 l. W razie potrzeby można ją też nieznacznie powiększyć.

Pod maskę trafił dobrze znany silnik ze stajni BMW - 3-litrowa jednostka R6 o mocy 340 KM i generująca 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje ona z 8-biegową, automatyczną przekładnią i pozwala na rozpędzenie Supry do 100 km/h w 4,3 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h.

Zdjęcie

Toyota GR Supra /Toyota
Toyota GR Supra
/Toyota

W zawieszeniu wykorzystano kolumny McPhersona z przodu oraz układ pięciowahaczowy z tyłu. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy pracuje w trybach Comfort oraz Sport, a o odpowiednią siłę hamowania dba układ hamulcowy Brembo. Toyota podkreśla także idealny rozkład mas między osiami oraz obecność elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu. Wszystko to składa się na obietnicę świetnych wrażeń z jazdy nową Suprą.

Zdjęcie

Toyota GR Supra /Toyota
Toyota GR Supra
/Toyota

Na liście wyposażenia modelu znajdziemy między innymi w pełni LEDowe reflektory, bezkluczykowy dostęp, wyświetlacz head-up, nagłośnienie JBL oraz pakiet systemów wspomagających kierowcę (wykrywanie ryzyka kolizji, asystent pasa ruchu czy monitorowanie martwego pola lusterek). Pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi latem tego roku.

Toyota GR Supra /Toyota

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Cupra Formentor - polskie ceny

    Wiemy już, ile trzeba będzie zapłacić w Polsce za Cuprę Formentor. Przypomnijmy, że to pierwszy model tej marki, który nie jest oferowany jako Seat. więcej