Volkswagen I.D. BUZZ - rozpocznie rewolucję?

Czwartek, 12 stycznia 2017 (17:33)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Według wypowiedzi przedstawicieli Volkswagena, ich koncepcyjny minivan ma być zwiastunem tego, co czeka motoryzację wciągu najbliższych lat.

Zdjęcie

Volkswagen I.D. BUZZ /Volkswagen
Volkswagen I.D. BUZZ
/Volkswagen

Trendy, które w motoryzacji stają się coraz bardziej wyraźne od pewnego czasu, to oczywiście elektryfikacja, autonomizacja i digitalizacja. Dlatego też I.D. BUZZ korzysta z dwóch silników elektrycznych, które, ponieważ mamy do czynienia z konceptem, rozwijają ogromną moc. W sumie 374 KM, co pozwala na sprint do 100 km/h w 5 s.

Co ciekawe, nie wpływa to negatywnie na zasięg, który wynosi aż 600 km. O ile większy mógłby być, gdybyśmy wykorzystali "nieco" słabsze "elektryki"? Czas naładowania baterii do pełna też robi wrażenie - 30 minut.

Zdjęcie

Volkswagen I.D. BUZZ /Volkswagen
Volkswagen I.D. BUZZ
/Volkswagen

Prototyp Volkswagena jest również pojazdem autonomicznym i to w pełnym tego słowa znaczeniu. Kiedy chcemy, aby jechał samodzielnie, kierownica chowa się w desce rozdzielczej, a my możemy obrócić fotel o 180 stopni, aby swobodnie porozmawiać z pasażerami.

Reklama

Zdjęcie

Volkswagen I.D. BUZZ /Volkswagen
Volkswagen I.D. BUZZ
/Volkswagen

Kiedy jednak postanowimy wziąć sprawę w swoje ręce, docenimy bardzo zaawansowany wyświetlacz head-up. Nie ma on formy małego projektorka, rzucającego kilka wskazań na skrawek szyby przed nami, ale korzysta z całej jej powierzchni, wyświetlając mnóstwo informacji na zasadzie rozszerzonej rzeczywistości, a więc "osadzając" je na drodze przed nami. Strzałka sugerująca skręt w prawo pojawi się na odpowiednim pasie, a miejsce docelowe poznamy nie po tym, że "jest w pobliżu po prawej stronie", tylko dzięki wirtualnej pinezce na konkretnym budynku.

Zdjęcie

Volkswagen I.D. BUZZ /Volkswagen
Volkswagen I.D. BUZZ
/Volkswagen

Kiedy zobaczymy takie pojazdy na drogach? Volkswagen zamierza rozpocząć rewolucję elektryczną w 2020 roku.

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również