10-biegowa skrzynia DSG

Wtorek, 13 maja 2014 (14:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Podczas Wiedeńskiego Sympozjum Motoryzacyjnego szef projektowania VW, Hans-Jakob Neusser, potwierdził, że niemiecki koncern pracuje nad nową, dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną DSG - tym razem o 10 przełożeniach.

DSG – skrzynia czy skarbonka?

Awarie skrzyń DSG nie są częste, jednak gdy już się zdarzą, koszty napraw idą w tysiące złotych. Co ulega awarii i jakich wydatków można się spodziewać? czytaj więcej

Po raz pierwszy informację tę zdradził dokładnie przed rokiem, również podczas wiedeńskiej imprezy, dyrektor generalny VW Martin Winterkorn. Teraz potwierdził ją Neusser, który nie podał jeszcze konkretnego terminu wprowadzenia nowej skrzyni do produkcji, ale zdradził kilka dodatkowych szczegółów.

Wiadomo, że 10-biegowa przekładnia DSG będzie mogła przenieść do 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego i zastąpi stosowaną obecnie skrzynię o 6 przełożeniach. Trafi ona zarówno do modeli z silnikami montowanymi poprzecznie, jak i wzdłużnie. Zdolność do przeniesienia do 500 Nm momentu wskazuje, że otrzymają ją mniejsze auta koncernu - kompaktowe oraz klasy średniej.

Reklama

Nowa skrzynia ma pomóc w obniżeniu do 2020 roku zużycia paliwa nowych modeli VW nawet o 15 proc.

Przy okazji Neusser zapowiedział, że jego zespół pracuje też nad nowym silnikiem wysokoprężnym TDI o pojemności 2 litrów i mocy około 240 KM, wspomaganym dwiema turbosprężarkami. Może on trafić pod maskę najnowszego Passata, którego premiera odbędzie się jesienią br.

msob, źródło: "Autocar"

Samochód z automatem bez tajemnic - PORADNIK

Zużycie skrzyni DSG - OZNAKI AWARII

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl
Więcej na temat:Volkswagen | Audi | DSG | TDI | samochody niemieckie

Zobacz również