400 koni w Golfie na 40. urodziny

Sobota, 19 kwietnia 2014 (20:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Gwiazdą stoiska Volkswagena w Pekinie jest koncepcyjny Golf R 400 - ekstremalny hot hatch, któremu bliżej do wyścigówek niż samochodów seryjnych.

Zdjęcie

Golf R 400 ma obniżone o 20 mm zawieszenie pochodzące z Golfa R. Z "erki" pochodzą też 19-calowe obręcze, wzbogacone jednak o nowe malowanie. /Volkswagen
Golf R 400 ma obniżone o 20 mm zawieszenie pochodzące z Golfa R. Z "erki" pochodzą też 19-calowe obręcze, wzbogacone jednak o nowe malowanie.
/Volkswagen

Zdjęcie

R 400 to nie pierwszy hardkorowy prototyp na bazie Golfa - kilka lat temu Volkswagen zaprezentował model GTI W12, zasilany umieszczonym centralnie silnikiem W12 o pojemności 6 litrów i mocy 650 KM. /Volkswagen
R 400 to nie pierwszy hardkorowy prototyp na bazie Golfa - kilka lat temu Volkswagen zaprezentował model GTI W12, zasilany umieszczonym centralnie silnikiem W12 o pojemności 6 litrów i mocy 650 KM.
/Volkswagen

Seryjna "erka" przy R 400 to potulny samochód do odwożenia dzieci do szkoły. W przypadku prototypu styliści Volkswagena pozwolili sobie na znacznie więcej fantazji - zaopatrzyli go w poszerzone nadkola (które, nawiasem mówiąc, nawiązują do "dwójki" Rallye), a także w prowadnice powietrza i spojlery z włókien węglowych, listwy w krzykliwym, jasnozielonym kolorze oraz ogromny dyfuzor z podwójnym, umieszczonym centralnie wydechem - zupełnie jak w Golfie R32 z 2002 roku.

Do stylizacji nadwozia nawiązuje otoczenie miejsca kierowcy, z okładzinami z włókien węglowych i kontrastującymi z czarną tonacją tapicerki akcentami. Rasowe, kubełkowe fotele pokrywa mieszanka skóry z alcantarą, a dźwignia biegów o fakturze piłki golfowej przypomina, że nadal mamy do czynienia z odmianą GTI.

Reklama

Cytat

Golf R 400 waży 1420 kg, o 19 kg więcej od 3-drzwiowego Golfa R z ręczną skrzynią.

Fantazja projektantów Volkswagena nie kończy się zresztą na wzornictwie karoserii i wnętrza - jaskrawe wstawki znalazły się również na pokrywie silnika, która wygląda, jakby rozsadzała ją energia. W istocie, pod osłoną kryje się 2-litrowa, benzynowa jednostka turbo o mocy aż 400 KM przy 7200 obr./min oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 2400-6000 obr./min. Oznacza to, że serce Golfa osiąga 200 koni z 1 litra pojemności i wkracza terytorium zarezerwowane dla jednostek wyczynowych. Siła napędowa trafia do kół obu osi za pośrednictwem sprzęgła Haldex piątej generacji oraz 6-biegowej, ręcznej skrzyni. Z przodu zamontowano szperę z elektronicznym sterowaniem - taką samą jak w Golfie GTI Performance

Volkswagen Golf R 400

liczba zdjęć: 7

Osiągi? 3,9 s od 0 do 100 km/h oraz prędkość maksymalna ograniczona do 280 km/h. Dla porównania, seryjny Golf R, również z 2-litrowym silnikiem turbo i napędem na cztery koła, legitymuje się mocą 300 KM i maksymalnym momentem o wartości 380 Nm. Sprint do "setki" zajmuje mu 4,9 s (z DSG), a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

I właśnie wersją R amatorzy szybkich Golfów będą musieli się na razie zadowolić. Wariant R 400 jest jedynie autem koncepcyjnym, choć z szansami na niskoseryjną produkcję.

msob

Używany Volkswagen Golf III GTI (1991-1997) - OPINIE O SAMOCHODACH

300-konny Golf R od 147 490 zł - POLSKI CENNIK

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl
Więcej na temat:Volkswagen | Volkswagen Golf

Zobacz również