Acura MDX - japońska konkurencja BMW X5

Poniedziałek, 3 czerwca 2013 (08:45)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Na północnoamerykańskim rynku debiutuje nowa generacja Acury MDX - 7-osobowego SUV-a, konkurującego z BMW X5 i Mercedesem ML.

Zdjęcie

Nowy MDX to kolejny element ofensywy Acury. Należąca do Hondy marka premium nie najlepiej radzi sobie z konkurencją ze strony Infiniti, Lexusa, Cadillaca i producentów niemieckich. /Acura
Nowy MDX to kolejny element ofensywy Acury. Należąca do Hondy marka premium nie najlepiej radzi sobie z konkurencją ze strony Infiniti, Lexusa, Cadillaca i producentów niemieckich.
/Acura

Zdjęcie

Acura MDX (2012). Zmiana pokolenia to okazja do wprowadzenia nowego designu. Przeprowadzone przed dwoma laty badania instytutu JD Power wskazały bowiem, że prawie połowa klientów omija salony tej marki ze względu na... kontrowersyjny jej wygląd aut. /Acura
Acura MDX (2012). Zmiana pokolenia to okazja do wprowadzenia nowego designu. Przeprowadzone przed dwoma laty badania instytutu JD Power wskazały bowiem, że prawie połowa klientów omija salony tej marki ze względu na... kontrowersyjny jej wygląd aut.
/Acura

Acura MDX to 7-osobowy SUV, produkowany od 2001 roku. Druga generacja modelu zadebiutowała w USA jesienią 2006 roku i oferowana była tam z 3,7-litrowym silnikiem V6 oraz 5- lub 6-biegową skrzynią automatyczną.

Nowe wydanie MDX-a powstało na nowej, sztywniejszej platformie, w ponad połowie zbudowanej z wysokowytrzymałej stali. Wygładzone nadwozie jest o 5 cm dłuższe, o 3 cm węższe i o ponad 3 cm niższe od poprzednika (dł./szer./wys.: 492/196/172 cm), a rozstaw osi wzrósł z 275 do 282 cm. Aż o 125 kg spadła za to masa własna (1830-1960 kg, zależnie od wersji).

Reklama

Wizytówką Acury są LED-owe przednie lampy, znane już z limuzyny RDX. W trosce o lepsze wyciszenie zastosowano grubsze szyby (przednie mają od 4,5 do 4,8 mm, a tylne - 5 mm grubości). W kabinie - typowo hondowska deska rozdzielcza z dwoma ekranami, przesuwna tylna kanapa z elektrycznym systemem składania ułatwiającym dostęp do ostatniego rzędu siedzeń oraz więcej (większych) schowków.

Zdjęcie

Acura MDX (2014) - deska rozdzielcza /Acura
Acura MDX (2014) - deska rozdzielcza
/Acura

Pod maską MDX-a pracuje 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 294 KM i 362 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Względem stosowanej wcześniej jednostki generuje on o 8 proc. więcej siły napędowej poniżej 2750 obr./min. Uzbrojono go w bezpośredni wtrysk benzyny oraz system odłączania cylindrów Variable Cylinder Management (VCM). Ten ostatni odłącza dwa lub trzy cylindry zależnie od warunków (np. podczas jazdy autostradą) i ogranicza w ten sposób zużycie paliwa. Aby zminimalizować dyskomfort związany z nadmiernymi wibracjami czy hałasem, japońscy inżynierowie zastosowali aktywne poduszki silnika (sterowane elektronicznie) oraz układ ACS, emitujący z głośników we wnętrzu dźwięki o niskich częstotliwościach, niwelujące niepożądane odgłosy. 

Za transfer momentu obrotowego do kół odpowiada 6-stopniowa skrzynia automatyczna. Poza wersją z napędem na obie osie (SH-AWD z możliwością "przerzucania" do 100 proc. siły napędowej między tylnymi kołami) po raz pierwszy dostępna będzie odmiana przednionapędowa. W połączeniu z lepszą aerodynamiką nowy model jest o około 15 proc. oszczędniejszy od poprzednika - zależnie od wersji, ma średnio zużywać od 10,2 do 11,2 l/100 km.

Acura otrzymała też nowe, tylne zawieszenie wielowahaczowe o bardziej zwartej budowie oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy o bardziej bezpośrednim przełożeniu.

Lista wyposażenia wzbogaciła się o najnowsze zdobycze z dziedziny aktywnego bezpieczeństwa, m.in. system ostrzegania przed kolizją czołową FCW, układ monitorowania toru jazdy LKW i "martwego pola" BSI, a także aktywny tempomat ACC. O komfort na pokładzie dba opcjonalny system rozrywki z 16,2-calowym wyświetlaczem i ponad 500-watowe audio z 12 głośnikami.

Acura MDX

liczba zdjęć: 18

Produkcja trzeciej generacji MDX-a została przeniesiona z kanadyjskiego stanu Ontario do Alabamy w USA. Jego sprzedaż za oceanem ruszy w lipcu br. Podstawowa wersja z przednim napędem kosztuje 42 990 dolarów. 

msob

Kolejne niepowodzenie Acury?

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl
Więcej na temat:Acura | samochody japońskie | Acura MDX

Zobacz również

  • Mercedes-AMG GT po face liftingu

    Najostrzejszy model w gamie AMG właśnie doczekał się modernizacji, której głównym zadaniem było unowocześnienie tego rasowego sportowca. więcej