Adam Małysz pojedzie Toyotą Hilux w Rajdzie Dakar 2013

Środa, 12 grudnia 2012 (13:03)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W dniach 5-20 stycznia 2013 roku na terenie Peru, Argentyny i Chile odbędzie się kolejna edycja Rajdu Dakar. Wśród startujących załóg znajduje się Adam Małysz i Rafał Marton z zespołu Overdrive Racing, którzy pojadą nowym autem, Toyotą Hilux Overdrive.

Zdjęcie

Adam Małysz i Rafał Marton pojadą Toyotą Hilux w Rajdzie Dakar 2013 /Toyota
Adam Małysz i Rafał Marton pojadą Toyotą Hilux w Rajdzie Dakar 2013
/Toyota

Dla Małysza będzie to drugi start w tej imprezie. W ubiegłej edycji, będąc debiutantem w Rajdzie Dakar, ukończył on rywalizację na 37. pozycji w klasyfikacji generalnej.

Adam Małysz w Rajdzie Dakar 2013 za kierownicą Toyoty Hilux

liczba zdjęć: 18

Przed startem w Rajdzie Dakar 2013 zespół podjął decyzję o zmianie samochodu na Toyotę Hilux Overdrive. Wybór nowego auta został dokonany w oparciu o zaufanie do marki Toyota jako producenta niezawodnych pojazdów, sprawdzających się w najtrudniejszych warunkach, do jakich należą trasy rajdu. Zespół pokłada w nowym samochodzie duże nadzieje.

Reklama

- Toyota Hilux Overdrive jest samochodem lepszym, szybszym, pozwalającym bardziej się ścigać. Na pewno jest to auto bardzo mocne, przerastające moje pierwsze wyobrażenia - powiedział Adam Małysz. - Żeby móc robić postępy i iść cały czas do przodu, trzeba mieć maszynę z najwyższej półki, dlatego też cieszę się, że możemy współpracować z Toyotą.

Samochód, którym Adam Małysz i Rafał Marton wystartują w Rajdzie Dakar 2013 bazuje na Toyocie Hilux. Aby umożliwić zespołowi rywalizację na najwyższym poziomie w ekstremalnie wymagających warunkach rajdu, firma Overdrive dokonała licznych modyfikacji, skutkujących następującą specyfikacją auta wyczynowego:

  • Silnik 8-cylindrowy o pojemności 4,6 l (pochodzący z Toyoty Land Cruiser V8)
  • Moc 350 KM
  • Moment obrotowy 560 Nm
  • Sekwencyjna 6-stopniowa skrzynia biegów
  • Sprzęgło AP Racing Sinter metalik
  • Felgi Evo Corse
  • Opony BF Goodrich
  • 2 koła zapasowe Evo Corse / BF Goodrich
  • Amortyzatory Reiger
  • Wymiary (dł./szer./wys.): 4900 mm/2000 mm/1750 mm
  • Masa netto ok. 1937 kg

Zespół zakończył już etap treningowy przed startem w rajdzie. Obecnie koncentruje się na przygotowaniach kondycyjnych, wytrzymałościowych i fizycznych. 2 stycznia zespół wylatuje do Limy, gdzie trzy dni później rozpoczyna się trasa rajdu.

Źródło i więcej informacji: fanklubtoyota.pl

Toyota Hilux 3.0 D-4D AT SR5 - TEST

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Audi Q3 - druga generacja zaprezentowana

    Produkowany od 2011 roku kompaktowy SUV Audi nie cieszył się u nas szczególnie dużym zainteresowaniem. Czy jego nowa odsłona to zmieni? więcej