BMW 4 Convertible - pora na kabriolet

Niedziela, 13 października 2013 (15:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Kilka dni temu w katalogu akcesoriów BMW pojawiły się pierwsze zdjęcia otwartej serii 4. Na oficjalne informacje i fotografie modelu Niemcy nie kazali nam długo czekać.

Zdjęcie

Seria 4 Convertible wyróżnia się dopracowaną aerodynamiką. Z zamkniętym dachem współczynnik oporu powietrza jej karoserii wynosi 0,28, a z otwartym - 0,33. /BMW
Seria 4 Convertible wyróżnia się dopracowaną aerodynamiką. Z zamkniętym dachem współczynnik oporu powietrza jej karoserii wynosi 0,28, a z otwartym - 0,33.
/BMW
BMW serii 4 Coupe od 175 900 zł

W polskich salonach BMW można już zamawiać nowe coupe serii 4. Na razie najtańsza w ofercie wersja to 420d z 2-litrowym turbodieslem o mocy 184 KM. Cena? 175 900 zł. czytaj więcej

"Czwórka" w wersji kabriolet ma równie udane proporcje, co odmiana coupe. Jej elegancję w wybranych wersjach podkreśla dodatkowa, chromowana galanteria - listwy ozdobne na przednim i tylnym zderzaku, na przednich błotnikach oraz wokół bocznych szyb.

Za sprawą zwiększonego udziału wysokowytrzymałej stali w konstrukcji nadwozia, jego sztywność skrętna wzrosła o 40 proc. względem poprzednika - serii 3 Convertible (typoszereg E93), z kolei masa własna auta zmalała średnio o 20 kg.

Reklama

Podobnie jak poprzednik, seria 4 Convertible ma składany, sztywny dach. Zastosowanie nowej, dźwiękochłonnej podsufitki pozwoliło obniżyć poziom hałasu w kabinie nawet o 2 dB. Trzyczęściowa konstrukcja składa się w pełni elektrycznie w ciągu 20 s - na postoju lub podczas jazdy z prędkością do 18 km/h. W chłodniejsze dni przyda się dostępny po raz pierwszy, znany z Mercedesów układ ogrzewania okolic karku, wbudowany w zagłówki przednich foteli. Ponadto, niemieccy projektanci odchudzili i zmienili konstrukcję osłony przeciwwiatrowej, która ma teraz bardziej skutecznie chronić przed zawirowaniami powietrza w kabinie.

Długość samochodu wzrosła względem poprzednika o 2,6 cm, do 463,8 cm, szerokość zwiększono o 4,3 cm, do 182,5 cm, a rozstaw osi - o 5 cm, do 281 cm. O 1,2 cm niżej przebiega linia dachu (wysokość karoserii wynosi 137,2 cm). Bliżej asfaltu zamocowane fotele w połączeniu z większą odległością między osiami pozwoliły na wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni na nogi i nad głowami. Nieznacznie powiększono również przestrzeń bagażową. Zależnie od pozycji dachu, pojemność bagażnika wynosi od 220 do 370 litrów (E93: 210-350 l), a w razie potrzeby można jeszcze złożyć oparcia kanapy. O bezpieczeństwo w przypadku dachowania dbają stalowe pałąki przeciwkapotażowe ukryte za tylnymi fotelami, wysuwane w czasie mniej 200 ms.

W Europie model będzie początkowo oferowany w następujących wersjach:

  • 428i - 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy R4 (moc 245 KM w zakresie 5000-6500 obr./min i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1250-4800 obr./min; przyspieszenie 0-100 km/h w 6,4 s, prędkość maks. 250 km/h, średnie zużycie paliwa 6,6-7,0 l/100 km - w zależności od typu przekładni i rozmiaru kół)
  • 435i - 3-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy R6 (moc 306 KM w zakresie 5800-6000 obr./min i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1200-5000 obr./min; przyspieszenie 0-100 km/h w 5,6 s, prędkość maks. 250 km/h, średnie zużycie paliwa 7,5-8,4 l/100 km - w zależności od typu przekładni i rozmiaru kół)
  • 420d - 2-litrowy turbodiesel R4 (moc 184 KM przy 4000 obr./min i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2750 obr./min; przyspieszenie 0-100 km/h w 8,2 s, prędkość maks. 235 km/h, średnie zużycie paliwa 5,1-5,3 l/100 km - w zależności od typu przekładni i rozmiaru kół)


Nabywcy mają do wyboru 6-biegowe skrzynie ręczne lub 8-biegowe automaty; każda z odmian jest standardowo uzbrojona w system start-stop oraz możliwość wyboru trybu jazdy ze sprzyjającym oszczędzaniu paliwa programem ECO PRO. Kierowcy "automatów" mogą dodatkowo korzystać z funkcji "żeglowania" w zakresie prędkości 50-160 km/h (przy cofnięciu pedału gazu następuje odłączenie skrzyni biegów od układu napędowego bez efektu hamowania silnikiem).

Jak informują inżynierowie BMW, otwarta seria 4 ma optymalny rozkład mas (50:50), o 1 cm niższy od serii 3 prześwit i o 1,9 cm niżej niż w poprzedniku położony środek ciężkości. Rozstaw kół poszerzono względem poprzedniej generacji o 4,5 cm z przodu i o 8,1 cm z tyłu (odpowiednio, 154,5 i 159,4 cm). W połączeniu z nowym, elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym ma to zapewniać większą precyzję oraz mniejsze przechyły nadwozia podczas jazdy krętymi drogami.

Podobnie jak coupe, kabriolet trafi na rynek w pięciu wariantach wyposażenia: standardowym, Luxury, Sport, Modern oraz M Sport. Ten ostatni zawiera 18- lub 19-calowe obręcze, pakiet ospojlerowania, bardziej wydajne hamulce oraz usztywnione i obniżone zawieszenie. Lista opcji każdej z wersji obejmuje m.in. kolorowy wyświetlacz typu HUD, LED-owe przednie reflektory, aktywny tempomat czy system multimedialny z dostępem do internetu.

BMW 4 Convertible

liczba zdjęć: 72

BMW serii 4 Convertible zadebiutuje oficjalnie pod koniec listopada br., podczas salonu samochodowego w Los Angeles.

msob

BMW serii 8 - HISTORIA MODELU

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Ford Mustang Mach-E na europejskich drogach

    Ford pełną parą szykuje się do europejskiej premiery pierwszego w dziejach amerykańskiej marki w pełni elektrycznego suva - Mustanga Mach-E. By dostroić samochód do oczekiwań nabywców, zespoły... więcej