Chevrolet Camaro ZL1 w otwartej wersji

Sobota, 22 września 2012 (12:26)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

V6? Przecież to spacerówka! V8? Wciąż mało mocy! A może ZL1? Moc 580 KM elektryzuje jeszcze skuteczniej niż muskularna sylwetka Chevroleta Camaro.

Zdjęcie

Chevrolet Camaro ZL1 Convertible /Chevrolet
Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
/Chevrolet
ZL1 to dla General Motors kawał historii. Symbol odnosi się do aluminiowego silnika, który trafiał pod maskę wzmocnionych Camaro u schyłku lat 60. Dzisiaj ten sam przydomek nosi najmocniejsza seryjna odmiana modelu. Ze wspomaganej kompresorem V-ósemki o pojemności 6,2 litra udało się osiągnąć moc 580 KM i 754 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Siła napędowa płynie do kół tylnej osi za pośrednictwem ręcznej, 6-biegowej skrzyni.

Na tym nie koniec. Inżynierowie GM podkreślają, że ZL1 to najbardziej dopracowane i technicznie zaawansowane Camaro, jakie kiedykolwiek powstało. Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, zawieszenie z systemem kontroli tłumienia Magnetic Ride Control, hamulce Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu, nowe elektryczne wspomaganie kierownicy oraz 20-calowe alufelgi z oponami Goodyear Supercar F2 - to wszystko ma sprawić, że ZL1 w pełni wykorzysta potencjał 580-konnego silnika.

Reklama

Najmocniejsze Camaro zdradzają liczne detale: przeprojektowany przedni zderzak, maska silnika z dodatkowym "garbem", spojler tylnej klapy i tylny dyfuzor z czterema końcówkami wydechu. Kabina wzbogaciła się z kolei o sportowe fotele oraz kierownicę i gałkę zmiany biegów, obszyte alcantarą.

Chevrolet Camaro ZL1 Convertible

liczba zdjęć: 14

Chevrolet Camaro ZL1 zadebiutował zimą 2011 roku podczas salonu samochodowego w Chicago. Teraz do oferty dołączyła otwarta odmiana Convertible. Ceny modelu w USA rozpoczynają się od 54 350 dolarów za wersję coupe i od 59 545 dolarów za kabriolet.

Marcin Sobolewski

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Używany Seat Leon I (1999-2005)

    Kiedyś Leon był wart zainteresowania jako auto o charakterze sportowym. Dziś główne atuty to prosta technika VW i wygląd nowocześniejszy od Golfa IV. więcej