Fiat Ducato po liftingu

Środa, 23 kwietnia 2014 (14:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Fiat wprowadza na rynek zmodernizowane Ducato, przez samego producenta okrzyknięte "szóstą generacją". Do jego napędu posłużą turbodiesle o mocy od 115 do 180 KM. Model może pochwalić się dopuszczalną masą całkowitą do 4,4 ton.

Zdjęcie

Fiat Ducato, rok modelowy 2014 /Fiat

Zdjęcie

"Szósta" generacja Ducato jest właściwie trzecią. Obecne wydanie modelu zaprezentowano w 2006 roku (na zdj. wersja sprzed liftingu). Co ciekawe, od ubiegłego roku jest on sprzedawany także w USA, pod marką RAM. /Fiat
"Szósta" generacja Ducato jest właściwie trzecią. Obecne wydanie modelu zaprezentowano w 2006 roku (na zdj. wersja sprzed liftingu). Co ciekawe, od ubiegłego roku jest on sprzedawany także w USA, pod marką RAM.
/Fiat

Odświeżone Ducato zwraca uwagę LED-owym oświetleniem, nowymi obręczami o średnicy 16 cali i 3-częściowym przednim zderzakiem, którego konstrukcja pozwala obniżyć koszty naprawy po ewentualnej kolizji.

Fiat będzie oferował Ducato w trzech wersjach wykończenia wnętrza (Classic, Techno i Lounge). Model otrzymal nowe fotele, nowy pojemnik na kubek zintegrowany z konsolą oraz uchwyt do urządzeń mobilnych i notatników, umieszczony na środku kokpitu.

Reklama

Gama silnikowa Ducato obejmuje cztery turbodiesle:

  • 2.0 o mocy 115 KM i 280 Nm maksymalnego momentu (5-biegowa skrzynia manualna);
  • 2.3 o mocy 130 KM i 320 Nm maksymalnego momentu (6-biegowa skrzynia manualna);
  • 2.3 o mocy 150 KM i 350 Nm maksymalnego momentu (6-biegowa skrzynia manualna);
  • 3.0 o mocy 180 KM i 400 Nm maksymalnego momentu (6-biegowa skrzynia manualna).


Dla jednostek o pojemności 2,3 i 3 litrów przewidziano też zautomatyzowaną (i zmodernizowaną względem poprzednika) przekładnię Comfort Matic.

Zdjęcie

Fiat Ducato, rok modelowy 2014 /Fiat

Ducato może pochwalić się dopuszczalną masą całkowitą do 4,4 ton, z obciążeniem na oś tylną do 2,5 ton oraz ładownością do 2,1 ton w wersji furgon.

Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in. system kontroli stabilności jazdy ESC, teraz z funkcją przeciwdziałania dachowaniu, system kontroli ładunku LAC, asystent ruszania pod górę Hill Holder czy system wspomagania nagłego hamowania EBA. Ponadto, aby zagwarantować łatwiejsze manewrowanie, w wersjach 2.3 i 3.0 będzie seryjnie oferowany układ Servotronic. Na życzenie dostępne będą natomiast dodatkowe systemy wspomagające jazdę, takie jak kontrola trakcji Traction+ z elektroniczną imitacją szpery, asystent pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków. Nowości pojawiają się również na liście multimediów: wszystkie radioodtwarzacze zaopatrzone są w Bluetooth i odtwarzacz MP3, a topowy wariant - w kolorowy ekran dotykowy 5", kamerę cofania, wbudowaną nawigację oraz tuner radia cyfrowego DAB.

Zdjęcie

Fiat /Fiat

Gama furgonów Fiata Ducato występuje w sześciu różnych wariantach ładowności, od 8 do 17 m3, w 4 wersjach długości i w 3 odmianach wysokości dachu, a jako podwozie do zabudowy - w 6 wariantach długości.

Równolegle z Ducato swoje bliźniacze konstrukcje odświeżyli producenci francuscy: Citroen (Jumper) i Peugeot (Boxer). Warto przypomnieć, że Fiat Ducato jest najpopularniejszym nowym autem użytkowym w Polsce (6081 sztuk sprzedanych w ubiegłym roku).

msob, źródło: Fiat

Kupujemy używanego Fiata - PORADNIK

Fiat Doblo, Peugeot Partner, Volkswagen Caddy - PORÓWNANIE

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również