Ford sam ominie przeszkodę?

Środa, 9 października 2013 (14:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Podczas konferencji Ford Futures w Belgii zaprezentowano testowego Focusa wyposażonego w nowe systemy wspomagające kierowcę.

Zdjęcie

Układ Obstacle Avoidance korzysta z czujników, radarów, kamery, a także z elektrycznego wspomagania. /Ford
Układ Obstacle Avoidance korzysta z czujników, radarów, kamery, a także z elektrycznego wspomagania.
/Ford

Pierwszy z nich to Fully Assisted Parking Aid, czyli system autonomicznego parkowania. Jak to działa? Po wykryciu wolnej przestrzeni parkingowej wystarczy wrzucić luz (układ byłby dostępny tylko w wersjach z automatyczną skrzynią biegów) i wcisnąć oraz przytrzymać przycisk na desce rozdzielczej lub kluczyku, by samochód bez pomocy kierowcy zaparkował na miejscu lub z niego wyjedzie. Obecnie trwają testy nowego rozwiązania.

 

Reklama

Ford Fully Assisted Parking Aid

Układ Obstacle Avoidance śledzi z kolei obiekty na drodze przed samochodem - inne auta i pieszych. Jeśli kierowca zignoruje ostrzeżenia na desce rozdzielczej i nie zareaguje w obliczu ryzyka kolizji, elektronika przejmie kontrolę nad układem kierowniczym oraz hamulcowym, oceni odległość po obu stronach pojazdu i ominie przeszkodę. System Obstacle Avoidance testowano już przy prędkościach przekraczających 60 km/h. Wykorzystuje on czujniki ultradźwiękowe, trzy radary oraz kamerę analizującą obraz sięgający do 200 m przed autem.

 

Ford Obstacle Avoidance

Jak pokazują analizy powypadkowe w Niemczech, ponad dwie trzecie kierowców biorących udział w najechaniu w ogóle nie reaguje na zagrożenie, nawet nie podejmując prób ominięcia najechanego pojazdu.

msob

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również